MCS r53 vs r56

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: maniujr »

Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT. Bez remapu od razu buuum nie będzie, ale żeby to miało ręce i nogi powinno iść w parze... Temat mniejszego kółka jest kilka wersów niżej, poczytaj, a dowiesz się, że wypadałoby by zrobić to kompleksowo, bo seryjny IC nie wydoi, świece zimniejsze, przydałby się CAI, albo conajmniej lepszy filtr...
Awatar użytkownika
satyr88
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 271
Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: satyr88 »

tutaj możesz zobaczyć jakie modyfikacje dały przyrosty mocy w mini:

http://promotormocy.pl/mods/brand/MINI

dla przykładu - sama wymiana kółka - 9%+ remap w r53 dały 199KM i 222Nm:

http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper ... pr/stage/1
Bartek!

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: Bartek! »

maniujr pisze:Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT.
mnie to ogarniają ludzie, ja tylko płacę ;)
Bartek!

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: Bartek! »

dziękuję za linka, przeglądałem stronę Miniac'a i mody pewnie zrobię u niego
tunix
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 04 kwie 2012, 22:34
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warsaw

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: tunix »

maniujr pisze:Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT. Bez remapu od razu buuum nie będzie, ale żeby to miało ręce i nogi powinno iść w parze... Temat mniejszego kółka jest kilka wersów niżej, poczytaj, a dowiesz się, że wypadałoby by zrobić to kompleksowo, bo seryjny IC nie wydoi, świece zimniejsze, przydałby się CAI, albo conajmniej lepszy filtr...
Kiedyś wczytywałem się trochę i jeśli dobrze pamiętam w R53 dawkowanie paliwa opiera się o odczyty z MAP sensora. Mniejsze kółko -> wyższe ciśnienie -> wyższe odczyty z MAP -> więcej paliwa. Sporo osób jeździ bez remapowania i auta żyją, więc A/F nie może być za bardzo off.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: maniujr »

też tak słyszałem i pewnie coś w tym jest, ale chyba jednak tak czy tak lepiej wystroić.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: se7ven »

Bartek! pisze:i to jest dla mnie do zaakceptowania ;)

w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię :twisted: poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS :mrgreen:
No to optymistą jesteś na wyrost.
Jak zrobisz taki wynik to się pochwal. :razz:
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: maniujr »

IMHO wykonalne. Nie na seryjnej oponie, ale wykonalne. Wszystko kwestia "łącznika" ;)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: se7ven »

Ja o tym wiem ale dla wielu ludzi na tym forum liczy się tylko moc - resztę zawsze można dopisać co można zrobić.
PS
Ja wiem jakie czasy miałem i mam klasykiem nie tylko w Poznaniu. :wink:
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Bartek!

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: Bartek! »

se7ven pisze:
Bartek! pisze:i to jest dla mnie do zaakceptowania ;)

w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię :twisted: poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS :mrgreen:
No to optymistą jesteś na wyrost.
Jak zrobisz taki wynik to się pochwal. :razz:
na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: maniujr »

Bartek! pisze: na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery
masz jakiś onboard ?
Bartek!

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: Bartek! »

maniujr pisze:
Bartek! pisze: na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery
masz jakiś onboard ?
nie mam
Linc

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: Linc »

Ciezko będzie ale jest do zrobienia imho - ale tylko na dobrych slickach bo na drogowej oponie to se mozna...
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: AleXander »

Linc pisze:Ciezko będzie ale jest do zrobienia imho - ale tylko na dobrych slickach bo na drogowej oponie to se mozna...
W Mini R53 około 225KM na Federalu 595 RS-R około 2min zrobiłem jadąc jak emeryt.
Na śmietnikowym łatanym slicku Dunlopa (że też kiedyś byłem tak głupi, żeby takie rzeczy kupować facepalm ) dwa lata temu zrobiłem 1:55 :)

Moje ex-Mini: http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper-s-alex


P.S.: Miniac swoim R56 na slicku zrobił 1.51 o ile sie nie myle mając coś koło 220-40KM wtedy :cool:
Bartek!

Re: MCS r53 vs r56

Post autor: Bartek! »

Okej, więc stałem sie posiadaczem r56 :D
Pierwsze pytanie czy ktos we Wrocławiu ogarnie mi remap?
Ecu projekt czy moze Bobik i Jetronik? Nie mam zbytnio czasu latać do Warszawy zeby modzic auto, wolałbym cos na miejscu.
Po wydechu i remapie ilu sie spodziewać ~220ps bedzie? Ile doda IC?
Co sądzicie o montażu blow offa'a do tego silnika? Są jakies przeciwwskazania? Jakas konkretna firma bova jest polecana?
Mam 130 tys przebiegu, wymienić rozrząd profilaktycznie przed modami czy olać?
ODPOWIEDZ