MCS r53 vs r56
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT. Bez remapu od razu buuum nie będzie, ale żeby to miało ręce i nogi powinno iść w parze... Temat mniejszego kółka jest kilka wersów niżej, poczytaj, a dowiesz się, że wypadałoby by zrobić to kompleksowo, bo seryjny IC nie wydoi, świece zimniejsze, przydałby się CAI, albo conajmniej lepszy filtr...
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 271
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
tutaj możesz zobaczyć jakie modyfikacje dały przyrosty mocy w mini:
http://promotormocy.pl/mods/brand/MINI
dla przykładu - sama wymiana kółka - 9%+ remap w r53 dały 199KM i 222Nm:
http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper ... pr/stage/1
http://promotormocy.pl/mods/brand/MINI
dla przykładu - sama wymiana kółka - 9%+ remap w r53 dały 199KM i 222Nm:
http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper ... pr/stage/1
Re: MCS r53 vs r56
mnie to ogarniają ludzie, ja tylko płacęmaniujr pisze:Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT.
Re: MCS r53 vs r56
dziękuję za linka, przeglądałem stronę Miniac'a i mody pewnie zrobię u niego
Re: MCS r53 vs r56
Kiedyś wczytywałem się trochę i jeśli dobrze pamiętam w R53 dawkowanie paliwa opiera się o odczyty z MAP sensora. Mniejsze kółko -> wyższe ciśnienie -> wyższe odczyty z MAP -> więcej paliwa. Sporo osób jeździ bez remapowania i auta żyją, więc A/F nie może być za bardzo off.maniujr pisze:Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT. Bez remapu od razu buuum nie będzie, ale żeby to miało ręce i nogi powinno iść w parze... Temat mniejszego kółka jest kilka wersów niżej, poczytaj, a dowiesz się, że wypadałoby by zrobić to kompleksowo, bo seryjny IC nie wydoi, świece zimniejsze, przydałby się CAI, albo conajmniej lepszy filtr...
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
też tak słyszałem i pewnie coś w tym jest, ale chyba jednak tak czy tak lepiej wystroić.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: MCS r53 vs r56
No to optymistą jesteś na wyrost.Bartek! pisze:i to jest dla mnie do zaakceptowania
w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS
Jak zrobisz taki wynik to się pochwal.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
IMHO wykonalne. Nie na seryjnej oponie, ale wykonalne. Wszystko kwestia "łącznika"
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: MCS r53 vs r56
Ja o tym wiem ale dla wielu ludzi na tym forum liczy się tylko moc - resztę zawsze można dopisać co można zrobić.
PS
Ja wiem jakie czasy miałem i mam klasykiem nie tylko w Poznaniu.
PS
Ja wiem jakie czasy miałem i mam klasykiem nie tylko w Poznaniu.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: MCS r53 vs r56
na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej barieryse7ven pisze:No to optymistą jesteś na wyrost.Bartek! pisze:i to jest dla mnie do zaakceptowania
w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS
Jak zrobisz taki wynik to się pochwal.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
masz jakiś onboard ?Bartek! pisze: na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery
Re: MCS r53 vs r56
nie mammaniujr pisze:masz jakiś onboard ?Bartek! pisze: na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery
Re: MCS r53 vs r56
Ciezko będzie ale jest do zrobienia imho - ale tylko na dobrych slickach bo na drogowej oponie to se mozna...
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: MCS r53 vs r56
W Mini R53 około 225KM na Federalu 595 RS-R około 2min zrobiłem jadąc jak emeryt.Linc pisze:Ciezko będzie ale jest do zrobienia imho - ale tylko na dobrych slickach bo na drogowej oponie to se mozna...
Na śmietnikowym łatanym slicku Dunlopa (że też kiedyś byłem tak głupi, żeby takie rzeczy kupować ) dwa lata temu zrobiłem 1:55
Moje ex-Mini: http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper-s-alex
P.S.: Miniac swoim R56 na slicku zrobił 1.51 o ile sie nie myle mając coś koło 220-40KM wtedy
Re: MCS r53 vs r56
Okej, więc stałem sie posiadaczem r56
Pierwsze pytanie czy ktos we Wrocławiu ogarnie mi remap?
Ecu projekt czy moze Bobik i Jetronik? Nie mam zbytnio czasu latać do Warszawy zeby modzic auto, wolałbym cos na miejscu.
Po wydechu i remapie ilu sie spodziewać ~220ps bedzie? Ile doda IC?
Co sądzicie o montażu blow offa'a do tego silnika? Są jakies przeciwwskazania? Jakas konkretna firma bova jest polecana?
Mam 130 tys przebiegu, wymienić rozrząd profilaktycznie przed modami czy olać?
Pierwsze pytanie czy ktos we Wrocławiu ogarnie mi remap?
Ecu projekt czy moze Bobik i Jetronik? Nie mam zbytnio czasu latać do Warszawy zeby modzic auto, wolałbym cos na miejscu.
Po wydechu i remapie ilu sie spodziewać ~220ps bedzie? Ile doda IC?
Co sądzicie o montażu blow offa'a do tego silnika? Są jakies przeciwwskazania? Jakas konkretna firma bova jest polecana?
Mam 130 tys przebiegu, wymienić rozrząd profilaktycznie przed modami czy olać?