różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

kislobudyn
Nowy
Nowy
Posty: 46
Rejestracja: 08 sie 2012, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: wa-wa

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: kislobudyn »


w tych Cooperach S też jest przycisk przełączający w tryb sport?
Tez jest przycisk i też wali w rurę :>[/quote]
Makalu
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 29 maja 2014, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław i okolice :)

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Makalu »

kislobudyn pisze:

w tych Cooperach S też jest przycisk przełączający w tryb sport?
Tez jest przycisk i też wali w rurę :>
[/quote]

git - o to chodziło :)

to jak - ma ktoś wiedzę jakie są dokładnie różnice między tymi wersjami i co trzeba zrobić żeby z S-ki z pakietem Works zrobić moc Worksa? :)
było: MINI S R56 po stage 1 & 2: 211KM 313 Nm
jest: S3 8P stage 2 331KM 436 Nm
tunix
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 04 kwie 2012, 22:34
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warsaw

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: tunix »

Ja mam worksa 2013. Nie ma szpery mechanicznej, jedynie elektronika. U mnie jest opcja wyłączenia DSC i przejścia w tryb DTC - wtedy całkiem dobrze wychodzi z ciasnych łuków bez dławienia mocy. W ogóle modele poliftowe mają coś zmienione w układzie kierowniczym i wszelkie siły generowane przez koła (np. spowodowane nierówną nawierzchnią) są w znacznie mniejszym stopniu przenoszone na kierownicę.

Natomiast JCW ma wyraźnie większego laga na dole. Myślę że to efekt większego turbo. Kolega ma MCS R56 i jego dużo łatwiej podnosi się z 1.5K rpm.

Gdybyś miał wersję 192 ps to w manualu do kitu jest napisane że należy zmieniać świece przy każdej zmianie oleju. Tak piszę, bo nie zawsze aso to wie :) W JCW 211 co 45Kkm
tunix
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 04 kwie 2012, 22:34
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warsaw

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: tunix »

BTW - to auto z ogłoszenia rozważałem, ale z tego co pamiętam ono szpery nie ma. Poproś o VIN i rozkoduj.
Makalu
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 29 maja 2014, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław i okolice :)

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Makalu »

dzieki za info :)
duża różnica szpera mechaniczna do elektronicznej?

Works i S-ka z pakietem mechanicznym Works różnią się jeśli chodzi o IC/turbo/wydech/hamulce?
cały czas nie wiem jakie są różnice - pisałes o turbo: jest większe w Worksie niż w S-ce ale pytanie jak z tą S-ką z pakietem :)
było: MINI S R56 po stage 1 & 2: 211KM 313 Nm
jest: S3 8P stage 2 331KM 436 Nm
Makalu
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 29 maja 2014, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław i okolice :)

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Makalu »

ok znalazłem takie dane dotyczące róznic, nie widziałem ich w FAQ więc wrzucę:

"In mid-2008, Mini brought out a new addition to the JCW family - the Mini John Cooper Works. This is in fact not another power kit, but a whole new version of the R56 Mini Hatch, model code MF91 (MM91 in the Clubman version). This new version comes with major differences from the factory, compared to the 192 bhp (143 kW) power kit that can be supplied through the dealer network:

Maximum power of 155 kW (211 bhp) at 6000 rpm, and 260 Nm of torque (280 with overboost. This is achieved by means of a new, uprated turbocharger, larger-bore exhaust and a sportier ECU map. 0–100 km/h time is down to 6.5 seconds (6.8 in the case of the Clubman). Fuel consumption and emissions are also up, however, compared to the 192 bhp (143 kW) kit which has no change compared to the standard 175 bhp (130 kW) Cooper S.

Electronic limited slip differential (EDLC - Electronic Differential Lock Control). This is infinitely variable between 0% and 50%, as opposed to the permanent 30% of the optional LSD fitted to the R56 MINI Cooper S.

DTC (Dynamic Traction Control) as fitted as standard on all current BMW models. The John Cooper Works is the first variant of the Mini to come with DTC which, to date, is not available even as an option on other variants. The main difference between DTC and the extant DSC is the ability to "remap" the parameters for the traction and stability control systems, to allow a sportier drive while still employing these systems at the last minute, without fully deactivating them.

Brembo 4 pot caliper JCW brakes, consisting of: four-piston aluminium fixed front brake calipers finished in red with John Cooper Works logo, red painted single piston rear calipers, perforated and grooved ventilated front brake discs (316x22mm), rear brake discs (280x10mm)"

więc najważniejsze już wiem

czy ktoś napisze jakie są różnice w uzywaniu szpery mechanicznej i elektronicznej?
było: MINI S R56 po stage 1 & 2: 211KM 313 Nm
jest: S3 8P stage 2 331KM 436 Nm
tunix
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 04 kwie 2012, 22:34
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warsaw

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: tunix »

Makalu pisze: czy ktoś napisze jakie są różnice w uzywaniu szpery mechanicznej i elektronicznej?
Wszystko zależy jak/gdzie/po co jeździsz. Jeśli chcesz bawić się w pojeżdżawki, to pewnie nic nie zastąpi mechanicznego LSD. Ja jeszcze swojego miniaka takich warunkach nie testowałem, więc nie wiem jak się spisze e-szpera, ale na ulicy w ciasnych łukach spisuje się bardzo dobrze. Nie mieli jednym kołem tylko ładnie wciąga przód do wewnątrz.

Jeśli mogę coś zasugerować to przejedź się koniecznie autami przed i po-liftowymi. Ja jechałem jednym i drugim (S-ką, nie JCW), w wersjach ze szperą i bez. I moim zdaniem jest duża różnica na plus w pracy układu kierowniczego po lifcie. Nie ma aż silnego kopania w kierownicę przy każdej nierówności, które mnie wkurzało w aucie przedliftowym. Druga różnica to taka, że przed liftem S-ka powyżej 5k rpm pada na twarz, a po lifcie auto dalej ładnie się kręci. Pomijam kłopoty z rozrządem i duże zużycie oleju - silniki B18 są ponoć lepsze w tym temacie.

Co do full worksa/pakietu to znowu zależy do czego chcesz auto :) Jeśli jesteś hardcoreowcem i zawsze Ci mało mocy to szukaj pełnego worksa, bo potem będziesz zły że się ograniczyłeś na starcie.

I jeszcze uwaga - jak chcesz szybko skręcać to rozejrzyj się za wersją z Recaro. Trzymają dobrze, choć moim zdaniem są mniej wygodne niż Recaro z R53. Mi w ogóle R53 JCW podeszło bardziej niż R56 tylko nie byłem w stanie znaleźć auta w takim stanie i z takim wyposażeniem jak chciałem.
Makalu
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 29 maja 2014, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław i okolice :)

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Makalu »

tunix pisze:
Makalu pisze: czy ktoś napisze jakie są różnice w uzywaniu szpery mechanicznej i elektronicznej?
Wszystko zależy jak/gdzie/po co jeździsz. Jeśli chcesz bawić się w pojeżdżawki, to pewnie nic nie zastąpi mechanicznego LSD. Ja jeszcze swojego miniaka takich warunkach nie testowałem, więc nie wiem jak się spisze e-szpera, ale na ulicy w ciasnych łukach spisuje się bardzo dobrze. Nie mieli jednym kołem tylko ładnie wciąga przód do wewnątrz.

Jeśli mogę coś zasugerować to przejedź się koniecznie autami przed i po-liftowymi. Ja jechałem jednym i drugim (S-ką, nie JCW), w wersjach ze szperą i bez. I moim zdaniem jest duża różnica na plus w pracy układu kierowniczego po lifcie. Nie ma aż silnego kopania w kierownicę przy każdej nierówności, które mnie wkurzało w aucie przedliftowym. Druga różnica to taka, że przed liftem S-ka powyżej 5k rpm pada na twarz, a po lifcie auto dalej ładnie się kręci. Pomijam kłopoty z rozrządem i duże zużycie oleju - silniki B18 są ponoć lepsze w tym temacie.

Co do full worksa/pakietu to znowu zależy do czego chcesz auto :) Jeśli jesteś hardcoreowcem i zawsze Ci mało mocy to szukaj pełnego worksa, bo potem będziesz zły że się ograniczyłeś na starcie.

I jeszcze uwaga - jak chcesz szybko skręcać to rozejrzyj się za wersją z Recaro. Trzymają dobrze, choć moim zdaniem są mniej wygodne niż Recaro z R53. Mi w ogóle R53 JCW podeszło bardziej niż R56 tylko nie byłem w stanie znaleźć auta w takim stanie i z takim wyposażeniem jak chciałem.
Dzieki
Auto do szybszej jazdy po miescie i wlasnie zastanawiam sie co wziac na start :)
Inna kwestia to budzet i czas - troche mnie goni bo w tym tygodniu sprzedaje swoje auto
Przed/po lifcie chodzi Ci o lift 2004 czyli r56? Ja generalnie takiej szukam ze wzgledu na turbo i inne zmiany
było: MINI S R56 po stage 1 & 2: 211KM 313 Nm
jest: S3 8P stage 2 331KM 436 Nm
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 841
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Psztymucel »

Szpera elektroniczna zje po prostu w tempie ekspresowym hamulce.

W eS'ce szpera była jako opcja.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 680
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: bob.dsk »

Makalu pisze:
kislobudyn pisze:

w tych Cooperach S też jest przycisk przełączający w tryb sport?
Tez jest przycisk i też wali w rurę :>
git - o to chodziło :)

to jak - ma ktoś wiedzę jakie są dokładnie różnice między tymi wersjami i co trzeba zrobić żeby z S-ki z pakietem Works zrobić moc Worksa? :)[/quote]

Nie rozumiem cały czas czego potrzebujesz ? "Ma walić w rurę " wywal kata i zrób przelotowy to będzie ogień.

Jeśli chodzi o zmiany to chyba musiał byś wymienić silnik na JCW a nie z pakietem :)
R56 239km 342nm
Makalu
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 29 maja 2014, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław i okolice :)

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Makalu »

bob.dsk pisze:
Makalu pisze:
kislobudyn pisze: Tez jest przycisk i też wali w rurę :>
git - o to chodziło :)

to jak - ma ktoś wiedzę jakie są dokładnie różnice między tymi wersjami i co trzeba zrobić żeby z S-ki z pakietem Works zrobić moc Worksa? :)
Nie rozumiem cały czas czego potrzebujesz ? "Ma walić w rurę " wywal kata i zrób przelotowy to będzie ogień.

Jeśli chodzi o zmiany to chyba musiał byś wymienić silnik na JCW a nie z pakietem :)[/quote]

hej
większość różnic już poznałem w międzyczasie ;)
ma walić ale to zapewnia wydech Worksa, jeśli go nie ma to przelot
było: MINI S R56 po stage 1 & 2: 211KM 313 Nm
jest: S3 8P stage 2 331KM 436 Nm
Bartek!

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Bartek! »

Witek pisze:Jeżeli chodzi o R56 to:
Przed liftem Cooper S miał mechaniczną szperę
Witek pisze:
W eS'ce szpera była jako opcja.
podsumowując
w r56 jako opcja była mechaniczna szpera?
czy każdy r56 przedlift ma szperę?
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 841
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Psztymucel »

Bartek! pisze:
Witek pisze:Jeżeli chodzi o R56 to:
Przed liftem Cooper S miał mechaniczną szperę
Witek pisze:
W eS'ce szpera była jako opcja.
podsumowując
w r56 jako opcja była mechaniczna szpera?
czy każdy r56 przedlift ma szperę?
W eS'ce szpera zawsze była opcją. Co do Works'a to się nie wypowiem, bo nie pamiętam.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
tunix
Nowy
Nowy
Posty: 83
Rejestracja: 04 kwie 2012, 22:34
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warsaw

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: tunix »

Witek pisze: W eS'ce szpera zawsze była opcją. Co do Works'a to się nie wypowiem, bo nie pamiętam.
Nie zawsze. W Inchcape wrocław jest na sprzedaż JCW przedliftowy, który szpery nie posiada. Jeśli chcesz auto na ulicę to zdecydowanie polecam polift z B18, czy to works czy Skę.
Makalu
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 29 maja 2014, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław i okolice :)

Re: różnice między Cooper S 192 km a Works 211km

Post autor: Makalu »

tunix pisze:
Witek pisze: W eS'ce szpera zawsze była opcją. Co do Works'a to się nie wypowiem, bo nie pamiętam.
Nie zawsze. W Inchcape wrocław jest na sprzedaż JCW przedliftowy, który szpery nie posiada. Jeśli chcesz auto na ulicę to zdecydowanie polecam polift z B18, czy to works czy Skę.
od kiedy szły B18, czy tylko po VIN sprawdzę?
było: MINI S R56 po stage 1 & 2: 211KM 313 Nm
jest: S3 8P stage 2 331KM 436 Nm
ODPOWIEDZ