Tarcze 8,4

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

luk_asz01
Nowy
Nowy
Posty: 92
Rejestracja: 09 kwie 2012, 16:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: k3n

Re: Tarcze 8,4

Post autor: luk_asz01 »

nie szukam tanich opcji.
po prostu przyszedł do mnie właściciel mini który chce zrobić konwersje z bębnów na tarcze i zapytał mnie czy nie wytoczę mu takich tarcz. a ze jestem tokarzem to powiedziałem ze nie ma problemu. wytoczenie takiego kształtu to max 20min na tokarce i max 10 min wywiercenie otworów na frezarce jeśli oczywiście tarcze nie są wentylowane. stad moje pytanie co do tworzywa i rysunku.
przy okazji jeśli już bym robił te tarcze z odpowiedniego materiału to czemu nie miałbym zrobić i kompletu sobie.
myślę , ze mam dostęp do prawie każdego materiału wiec szukam fachowego oznaczenia.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Tarcze 8,4

Post autor: se7ven »

Do hamulców tarczowych są inne zwrotnice!!!!
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
darekforest
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 227
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszow/Anglia

Re: Tarcze 8,4

Post autor: darekforest »

Podpinam sie pod temat tylko ze nie mam zamiaru nic strugac jak poprzednicy.Chodzi o zakup dobrych jakosciowo tarcz z MiniSpares lub MiniSport.
Tarcze do codziennej jazdy,rozmiar 8.4"
Co polecacie?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Tarcze 8,4

Post autor: se7ven »

Tanie, zwykłe tarcze wystarczą.
Chcesz butować i hamować to TAROX, EBC + dobre klocki
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
darekforest
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 227
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszow/Anglia

Re: Tarcze 8,4

Post autor: darekforest »

se7ven pisze:Tanie, zwykłe tarcze wystarczą.
Chcesz butować i hamować to TAROX, EBC + dobre klocki

A tarcze "groved and vented" w jakimkolwiek stopniu wspomagaja chamowanie?
Bezpieczensto przedewszystkim...
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Tarcze 8,4

Post autor: Sadam »

chamowania na pewno nie wspomagają, hamowanie też nie specjalnie, są głośniejsze i przy normalnej jeździe to jedyna różnica jaką odczujesz. Gładka tarcza + dobry klocek, bo gówniany klocek się potrafi zeszklić po kilku hamowaniach dosłownie. Angole do zestawów konwersji drum to disc 7,5" dają takie gówno, że zmiana na zwykłe czarne EBC robiła kolosalną różnicę.

Zielone EBC są ok, czerwonych nie miałem okazji testować.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Tarcze 8,4

Post autor: flapjck1 »

nie bardzo, taki tam pic na wode
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
darekforest
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 227
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszow/Anglia

Re: Tarcze 8,4

Post autor: darekforest »

Klocki mam "Green Stuff". Czyli nie ma sensu placic wiecej za tarcze ktore nie daja nic oprocz halasu :) ?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Tarcze 8,4

Post autor: Sadam »

lepiej odprowadzają pył i gaz, z tarczy, ale przy normalnej jeździe tak jak pisałem różnic nie ma
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ