olej w płynie chłodzącym
olej w płynie chłodzącym
Witam wszystkich
Mam problem z MINI COOPER 2002 CVT . Od niedawna w płynie chłodzącym pojawił się olej. Czy to uszczelka od głowicy czy może chłodnica oleju od automatu (nie wiem czy CVT ma chłodnice oleju). Proszę o info co to może być.
Pozdrawiam
sliwosz2
Mam problem z MINI COOPER 2002 CVT . Od niedawna w płynie chłodzącym pojawił się olej. Czy to uszczelka od głowicy czy może chłodnica oleju od automatu (nie wiem czy CVT ma chłodnice oleju). Proszę o info co to może być.
Pozdrawiam
sliwosz2
Re: olej w płynie chłodzącym
Raczej uszczelka... A w oleju silnikowym jest płyn?
Re: olej w płynie chłodzącym
Hej,uszczelka pod głowicą do wymiany. a nie wyrzuca płynu poza zbiornik,sprawdż czy węże od chłodnicy są twarde jak jest silnik zagrzany. Podnieś bagnet i sprawdz czy za dużego stanu oleju nie ma i jaką ma barwe
Re: olej w płynie chłodzącym
Jeśli po otworzeniu zbiornika wyrównawczego płynu chlodzącego poczujesz zapach spalin to na 100% uszczelka.
Re: olej w płynie chłodzącym
Dziwna sprawa , dlatego pytam
olej silnikowy w kolorze idealnym czyli nie ma przecieków płynu chłodzącego i stan lekko poniżej prawidłowego.
Węże do chłodnicy w twardości ok.
Brak zapachu spalin i tzw. bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym.
olej silnikowy w kolorze idealnym czyli nie ma przecieków płynu chłodzącego i stan lekko poniżej prawidłowego.
Węże do chłodnicy w twardości ok.
Brak zapachu spalin i tzw. bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym.
Re: olej w płynie chłodzącym
Możliwe, że uszczelka puszcza tylko w kierunku olej --> płyn chłodzący. Powiem tak - jeśli to nie uszczelka to tylko się cieszyć.
Re: olej w płynie chłodzącym
no właśnie co jest nie halo.
Nie wiem czy jeździć czy nie? (samochód żony i już mi miałczy ze nie ma czym jeździć)
Poza tym zawiozę do warsztatu i jak już rozbiorą to i tak uszczelkę trzeba będzie wymienić nawet jeżeli jest ok.
A co z tą chłodnicą od automatu (jest czy niema w CVT) bo gdzieś czytałem ze uszkodzona chłodnica od automatu daje takie symptomy?
Nie wiem czy jeździć czy nie? (samochód żony i już mi miałczy ze nie ma czym jeździć)
Poza tym zawiozę do warsztatu i jak już rozbiorą to i tak uszczelkę trzeba będzie wymienić nawet jeżeli jest ok.
A co z tą chłodnicą od automatu (jest czy niema w CVT) bo gdzieś czytałem ze uszkodzona chłodnica od automatu daje takie symptomy?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: olej w płynie chłodzącym
proponuje wejść na realoem.com
i poszukać układu chłodzenia/silnika swojego
poza opcja uszczelki pod glowica jest tez możliwa usterka wymiennika ciepla z olejem ( o ile jest, nie znam się na MINI )
i poszukać układu chłodzenia/silnika swojego
poza opcja uszczelki pod glowica jest tez możliwa usterka wymiennika ciepla z olejem ( o ile jest, nie znam się na MINI )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: olej w płynie chłodzącym
Ja bym się cieszył jak by to była tylko uszczelka,przy okazji sprawdz głowice.dawerd pisze:Możliwe, że uszczelka puszcza tylko w kierunku olej --> płyn chłodzący. Powiem tak - jeśli to nie uszczelka to tylko się cieszyć.
Nie mam pojęcia czy jest chłodnica oleju,sprawdz gdzieś na kanale i odrazu zobacz czy jest ubytek oleju w skrzyni
Re: olej w płynie chłodzącym
Znalazłem na realoem.com i faktycznie jest chłodnica oleju do automatu.
Pytanie gdzie szukać rozwiązania problemu????
Przydał by się namiar na dobrego speca od mini w Krakowie.
Pytanie gdzie szukać rozwiązania problemu????
Przydał by się namiar na dobrego speca od mini w Krakowie.
Re: olej w płynie chłodzącym
Ja bym jezdził autem obserwował temperaturę płynu ,węże czy nie puchną, stan oleju i płynu.A dużo tego oleju było w zbiorniczku. Bo umnięe też jakby troszkę zabrdzony jest zbiorniczek a wszystko jest ok. Jak szukałem dla siebie mini to oglądałem 3 szt i w żadnym nie było czyściutko.Płyny miały barwę ciemną i na ściankach zbiorniczka była maż olejowa. Także proponuje ci wymianę płynu z wymyciem zbiorniczka.Ja też będe wymieniał w swoim.sliwosz2 pisze:Dziwna sprawa , dlatego pytam
olej silnikowy w kolorze idealnym czyli nie ma przecieków płynu chłodzącego i stan lekko poniżej prawidłowego.
Węże do chłodnicy w twardości ok.
Brak zapachu spalin i tzw. bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym.
Re: olej w płynie chłodzącym
Wydaje mi się że oleju nie jest zbyt dużo. Unos się na powierzchni w postaci plam i pęcherzyków. Faktycznie ścianki zbiorniczka są w mazi olejowej.
Jazda po mieście ok, ale idą wakacje i jakiś dalszy wyjazd to ryzyko.
Jakby kto miał namiar na dobrego speca od miniaków w Krakowie to z góry dzięki.
Jazda po mieście ok, ale idą wakacje i jakiś dalszy wyjazd to ryzyko.
Jakby kto miał namiar na dobrego speca od miniaków w Krakowie to z góry dzięki.
Re: olej w płynie chłodzącym
Wykręć zbiorniczek umyj go i zobaczysz czy ci się coś pokaże świeżego . Ja stawiam na to jeśli nie ma żadnych objawów uszkodzonej uszczelki. Sprawdz tylko poziom oleju w skrzyni, nie wiem czy mini ma bagnet czy śrube kontrolną,poszukaj na forum. Olej w automacie sprawdza sie na odpalonym silniku
Re: olej w płynie chłodzącym
Z tym to raczej marniesliwosz2 pisze: Jakby kto miał namiar na dobrego speca od miniaków w Krakowie to z góry dzięki.

- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: olej w płynie chłodzącym
A zagrzał się gdzieś, że uszczelka puściła? Najczęstsze objawy uszczelki pod głowicą to "majonez" pod korkiem oleju albo zbiorniczka wyrównawczego (ale zdarza się, że majonez w zbiorniczku wyrównawczym tworzy się jak pomieszasz różne płyny chłodzące). Zwiększający się stan oleju lub właśnie olej w płynie chłodzącym 
Sprawdź czy na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie kopci z wydechu... Najlepiej sprawdzać w słoneczny suchy dzień. Kiedy jest duża wilgotność powietrza to nawet sprawny miniak trochę pokopci.
Osobiście proponuję sprawdzić tą chłodniczkę oleju, ew. wymienić i porządnie oczyścić układ chłodzenia. Jeżeli po tym zabiegu dalej będzie brudno to zrobić uszczelkę
Ważne aby przypilnować mechanika żeby oddał głowicę do planowania... niestety zdarzają się fachmani, którzy tego nie robią "bo po co..."

Sprawdź czy na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie kopci z wydechu... Najlepiej sprawdzać w słoneczny suchy dzień. Kiedy jest duża wilgotność powietrza to nawet sprawny miniak trochę pokopci.
Osobiście proponuję sprawdzić tą chłodniczkę oleju, ew. wymienić i porządnie oczyścić układ chłodzenia. Jeżeli po tym zabiegu dalej będzie brudno to zrobić uszczelkę
