R53 2k3 Centralny zamek- problem
R53 2k3 Centralny zamek- problem
Witam, od niedawna mam problem z centralnym zamkiem. Nie zamykają się drzwi od strony kierowcy. Nie wiem czy to częsta usterka w miniakach, natomiast zastanawiam się czy czeka mnie wymiana całego mechanizmu w drzwiach, czy też jakaś pierdoła. Ktoś się orientuje w cenach za nowy , albo ma jakiś pomysł (już) ?
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
zamek centralny zamyka wszystko oprócz drzwi kierowcy? A od środka przycisk zamykania?
Przekręcając kluczyk w zamku możesz zamknąć?
Przekręcając kluczyk w zamku możesz zamknąć?
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Wszystko oprócz kierowcy. Od środka z konsoli też się nie zamyka bo sprawdzałem.
Tylko kluczykiem mogę zamknąć.
W ogóle dziwna sprawa bo tego sameg oranka jak to sie zepsuło, nie moglem wsadzic kluczyka do zamka. Trzeba było WD-40 poczarować i wszedł. No i własnie mechanizm nei działał a zauwazyłem, że sie nie zamknęły z pilota bo były otwarte całą noc... Myślałem nawet, że może się ktoś włamywał.
Tylko kluczykiem mogę zamknąć.
W ogóle dziwna sprawa bo tego sameg oranka jak to sie zepsuło, nie moglem wsadzic kluczyka do zamka. Trzeba było WD-40 poczarować i wszedł. No i własnie mechanizm nei działał a zauwazyłem, że sie nie zamknęły z pilota bo były otwarte całą noc... Myślałem nawet, że może się ktoś włamywał.
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
pytam bo miałem coś podobnego tylko, idę do auta rano, patrze i jest cały pootwierany.
Początkowo podejrzewałem moje roztrzepanie, ale potem kilka razy już to się powtórzyło,
do tego stopnia że zamek zaczął się ze mną bawić:
Ja zamykam przyciskiem na kluczyku, a on od razu otwiera wszystkie.
Taka zabawa w ciuciu babkę zakończyła się wyjęciem bezpiecznika od centralki bo auto się otwierało kiedy chciało.
Po wizycie w warsztacie pierwsze podejrzenie padło na zamek elektryczny, który znajduje się w drzwiach kierowcy 250zł/allegro ok.460zł/ASO.
Niestety jak coś wariuje to znaczy że pewnie zamokło, i mi zgnił moduł komfortu, który jest nieco droższy.
Proponuje wizytę w warsztacie czy elektryka który sprawdzi najpierw zamek później moduł.
Początkowo podejrzewałem moje roztrzepanie, ale potem kilka razy już to się powtórzyło,
do tego stopnia że zamek zaczął się ze mną bawić:
Ja zamykam przyciskiem na kluczyku, a on od razu otwiera wszystkie.
Taka zabawa w ciuciu babkę zakończyła się wyjęciem bezpiecznika od centralki bo auto się otwierało kiedy chciało.
Po wizycie w warsztacie pierwsze podejrzenie padło na zamek elektryczny, który znajduje się w drzwiach kierowcy 250zł/allegro ok.460zł/ASO.
Niestety jak coś wariuje to znaczy że pewnie zamokło, i mi zgnił moduł komfortu, który jest nieco droższy.
Proponuje wizytę w warsztacie czy elektryka który sprawdzi najpierw zamek później moduł.
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
aha, jak się dowiesz że to coś w drzwiach kierowcy to dawaj znać co bo mam całe kompletne drzwi na sprzedaż także mogę coś wykręcić i puścić trochę taniej niż na allegro.
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Zamek jest identyczny (poza linką i ryglem, ale te bez problemu przełożysz) jak do rovera75. Można kupić wersję angielską, ale wtedy trzeba przekładać silniczki po zdemontowaniu zamka (dość łatwy zabieg) - mowa o stronie kierowcy, a jeśli masz uszkodzony zamek po stronie pasażera, to anglik też podejdzie, bo różni się tylko tym, że ma jeszcze element do któego wchodzi wkładka kluczyka.Babak pisze:Po wizycie w warsztacie pierwsze podejrzenie padło na zamek elektryczny, który znajduje się w drzwiach kierowcy 250zł/allegro ok.460zł/ASO.
Niestety jak coś wariuje to znaczy że pewnie zamokło, i mi zgnił moduł komfortu, który jest nieco droższy.
Proponuje wizytę w warsztacie czy elektryka który sprawdzi najpierw zamek później moduł.
W aucie żony w pewnym momencie przestały działać oba zamki (to znaczy nie równoczesnie, ale w odstępie kilku dni. Objawy były takie, że zamek centralny nie zamykał drzwi po obu stronach ani z kluczyka, ani z pilota ani po nacisnięciu przycisku na panelu środkowym. Słychać było tyknięcie, ale zamek się nie ruszał. Nie działało tez domykanie po przekroczeniu 20 km/h (czy iluśtam). Zdemontowałem ten od strony pasażera, przeczyściłem silniczki, ale zamek działał tylko przez kilka dni. Kupiłem taki od rovera na allegro za 60 zł (+ wys.), był o wiele mniej zużyty od tego z mini i wystarczyło przełożyć mocowanie linki od klamki zewnętrznej i pięknie śmiga. Kupiłem też drugi i w tym wypadku przełożyłem silniczki, bo zamek był bez dinksa potrzebnego do otwierania kluczykiem. Ten drugi kosztował 30 zł+ wysyłka. Miałem szczęście, bo oba były sprawne.
Sam demontażjest dość nieciekawy, przydaje się pomoc kogoś doświadczonego w takich pracach, ja podjechałem do znajomego blacharza, który niejeden zamek już demontował.
Cóż, w końcu kupiłem MC
zamek od Rovera do Mini
Mam zepsuty zamek drzwi pasażera (tzn. zamyka się z pilota, ale już otworzyć nie chce), dlatego rozważam wymianę całego zamka, bo wymiana silniczka może być trochę bardziej skomplikowana.
Teraz pytanie:
Czy jeśli do wymiany mam zamek pasażera, to będzie pasował tylko zamek od Rovera75 drzwi pasażera? Czy jeśli kupię zamek od drzwi tylnych, da się też to jakoś naprawić?
Proszę o pomoc.
Teraz pytanie:
Czy jeśli do wymiany mam zamek pasażera, to będzie pasował tylko zamek od Rovera75 drzwi pasażera? Czy jeśli kupię zamek od drzwi tylnych, da się też to jakoś naprawić?
Proszę o pomoc.
Re: zamek od Rovera do Mini
Powinno się udaćminiaczek7 pisze:Mam zepsuty zamek drzwi pasażera (tzn. zamyka się z pilota, ale już otworzyć nie chce), dlatego rozważam wymianę całego zamka, bo wymiana silniczka może być trochę bardziej skomplikowana.
Teraz pytanie:
Czy jeśli do wymiany mam zamek pasażera, to będzie pasował tylko zamek od Rovera75 drzwi pasażera? Czy jeśli kupię zamek od drzwi tylnych, da się też to jakoś naprawić?
Proszę o pomoc.
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Ja mam znowu inny problem.
Z pilota jak i kluczyka zamyka mi sie caly samochod ale niestety juz nie otwieraja mi sie tylko drzwi kierowcy.
Za kazdym razem po otworzeniu z pilota musze wkladac kluczykw drzwi kierowcy i otwierac recznie.
Co to moze byc?
Z pilota jak i kluczyka zamyka mi sie caly samochod ale niestety juz nie otwieraja mi sie tylko drzwi kierowcy.
Za kazdym razem po otworzeniu z pilota musze wkladac kluczykw drzwi kierowcy i otwierac recznie.
Co to moze byc?
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Podbijam temat,Suprnowa pisze:Ja mam znowu inny problem.
Z pilota jak i kluczyka zamyka mi sie caly samochod ale niestety juz nie otwieraja mi sie tylko drzwi kierowcy.
Za kazdym razem po otworzeniu z pilota musze wkladac kluczykw drzwi kierowcy i otwierac recznie.
Co to moze byc?
mam to samo, tylko od strony kierowcy muszę I OTWIERAC I ZAMYKAĆ kluczykiem, cała reszta działa z pilota.
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
U mnie zamykanie dziala z pilota ale otwieranie juz nie.tylko drzwi kierowcyB!G LAM3 pisze:Podbijam temat,Suprnowa pisze:Ja mam znowu inny problem.
Z pilota jak i kluczyka zamyka mi sie caly samochod ale niestety juz nie otwieraja mi sie tylko drzwi kierowcy.
Za kazdym razem po otworzeniu z pilota musze wkladac kluczykw drzwi kierowcy i otwierac recznie.
Co to moze byc?
mam to samo, tylko od strony kierowcy muszę I OTWIERAC I ZAMYKAĆ kluczykiem, cała reszta działa z pilota.
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Sorry, trochę jestem dziś nie w "formie" i nie zauważyłem, że już to w tym wątku kiedyś opisywałem (co prawda bez konkretnej odpowiedzi)
mea culpa
mea culpa
- BlueAntubis
- Nowy
- Posty: 96
- Rejestracja: 06 lip 2014, 21:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Śląsk
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Odgrzeje troszkę kotleta, lecz to lepsze rozwiązanie niż zakładanie nowego tematu. W mrozne dni nie umie dostać sie do auta. Dodam że tego małego dziada przykrywam pokrowcem. Najprawdopodibniej zamarza mi zamek i nie da sie wlozyc klucza. Mialam inne samochody staly na wiekszych mrozach i nie bylo takich cyrków. To jest jakaś dziwna bolączka Miniaków czy moj jest wyjątkowy i coś z zamkiem nie tak? Dodam ze jest to uciażliwe gdy nie moge dostać się do pracy czy zamknąć auta na parkingu :/
- Bzyq
- Swój Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
- Posiadane auto: MC R50
- Lokalizacja: SC
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Niektóre wersje wyposażenia posiadają podgrzewany zamek (sprawdzić można po VIN). Aby uruchomić to podgrzewanie trzeba na zamkniętym wcisnąć i trzymać klamkę. Ewentualnie można kupić środek, który rozmraża (mała buteleczka czasami dodatek do zimowego płynu do spryskiwaczy).
Bzyku
- BlueAntubis
- Nowy
- Posty: 96
- Rejestracja: 06 lip 2014, 21:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Śląsk
Re: R53 2k3 Centralny zamek- problem
Odmrażacz nie daje rady klmka jest tak wyprofilowana że nie da rady psiknąć do środka zamku. A o podgrxewanym zamku pierwsze słysze..