przerwy w działaniu ogrzewania
Moderator: flapjck1
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
A czy jest jakaś "domowa" metoda sprawdzenia uszczelki pod głowicą inna niż sprawdzenie oleju? Mój wygląda na klarowny i nie ma "śmietany" pod korkiem oleju.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
Zobacz czy nie masz przedmuchów spalin w chłodnicy.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
Zrób to "doświadczenie" wtedy gdy silnik jest zimny czyli w czasie gdy termostat powinien być zamknięty. Uzupełnij najpierw płyn i odpal silnik. Z króćca małego obiegu (do centralki) powinien wypływać płyn dość mocno. Jeżeli tak nie jest to alboArti pisze:...Odkręciłem wąż od termostatu - ten cieńszy (nie ten idący od termostatu do chłodnicy). I odpaliłem silnik. Z króćca, zaczął lecieć płyn ale w bardzo małych ilościach. Generalnie myślałem, że tam może nie jak ze strażackiego węża ciśnienie będzie ale, że tego płynu więcej wyleci. Nie. Leciało mało i raczej "pryskało" niż był to strumień.
Dodam, że silnik nagrzewa mi się chyba bardziej niż standardowo miał to w zwyczaju...
1. termostat jest cały czas otwarty
2. termostat jest źle zamontowany ( jest założony bezpośredni na głowicy a nie wyżej na przekładce w której jest wyjście na centralkę.
3. pompa jest uszkodzona - konkretnie np. ma obluzowany wirnik (szczególnie gdy jest to zamiennik z wirnikiem z blachy)
4. pompa obraca się zbyt wolno z powodu słabego naciągu paska lub jego zużycia (wytarte boczne powierzchnie / wąski pasek nie opierający się już klinowo na kółku).
Tak czy owak do sprawdzenia termostat i pompa.
Najprostsza metoda to uzupełnienie poziomu płynu na max. i uruchomienie silnika przy otwartym korku chłodnicy. Przy "dodawaniu gazu" / zwiększaniu obrotów silnika, pojawiają się bąbelki gazów wydmuchanych przez uszkodzoną uszczelkę. Przy jakichś minimalnych przedmuchach nie będzie to jednak tak dobrze widoczne.Arti pisze:...A czy jest jakaś "domowa" metoda sprawdzenia uszczelki pod głowicą...
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
Dzięki za rady!
Na pierwszy ogień poszedł termostat - sprawdziłem - martwy. Sprawdzę też pompę.
I coś czuje, że wszystko przez to ze jakieś 2 miesiące temu robiłem płukanie układu Wlałem K2 RADIATOR FLUSH i kto wie czy on nie pomógł w tym co teraz mam...
Przy okazji co to jest za "łezka" w termostacie. Taki dyndający "kolczyk" To jakiś zaworek?
Na pierwszy ogień poszedł termostat - sprawdziłem - martwy. Sprawdzę też pompę.
I coś czuje, że wszystko przez to ze jakieś 2 miesiące temu robiłem płukanie układu Wlałem K2 RADIATOR FLUSH i kto wie czy on nie pomógł w tym co teraz mam...
Przy okazji co to jest za "łezka" w termostacie. Taki dyndający "kolczyk" To jakiś zaworek?
Pozdrawiam,
Arti
Arti
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
Usterka mogła być spowodowana nieumiejętnym płukaniem układu Życzę powodzonka w naprawianiu autka, to piękny klasyk w końcu, warto żeby śmigał.
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
Rozebrane. Jak widać na załączonym obrazku w układzie mam "rolling stones"
Martwi mnie to wyżłobienie w bloku zrobione przez wirnik pompy. O dziwo sama pompa był bardzo lekko skręcona. Aż dziw, że woda tamtędy nie uciekała. Pompa wygląda na "zdrową". Nie ma luzów i chodzi z lekkim oporem. Mimo tego chyba ją wymienie też dla świętego spokoju. Czyli wychodzi na to, że na razie ewidentnej awarii uległ termostat. Czas skręcić wsio do kupy i zobaczyć co będzie.
Martwi mnie to wyżłobienie w bloku zrobione przez wirnik pompy. O dziwo sama pompa był bardzo lekko skręcona. Aż dziw, że woda tamtędy nie uciekała. Pompa wygląda na "zdrową". Nie ma luzów i chodzi z lekkim oporem. Mimo tego chyba ją wymienie też dla świętego spokoju. Czyli wychodzi na to, że na razie ewidentnej awarii uległ termostat. Czas skręcić wsio do kupy i zobaczyć co będzie.
- Załączniki
-
- termoipompa
- collage[1].jpg (355.26 KiB) Przejrzano 475 razy
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
a ja bym stawiał na to, że awarii uległ rolling stone, które masz w kanale którym nagrzewnica jest zasilana
przy zamkniętym termostacie ten otwór służy jako wejście na nagrzewnicę oraz jako bypass termostatu, a tym sposobem auto miało bardzo ograniczony przepływ płynu do momentu otwarcia termostatu, o ile ten się w ogóle otwiera, ale pewnie tak bo w przeciwnym razie miałbyś mega problemy z przegrzewaniem
przy zamkniętym termostacie ten otwór służy jako wejście na nagrzewnicę oraz jako bypass termostatu, a tym sposobem auto miało bardzo ograniczony przepływ płynu do momentu otwarcia termostatu, o ile ten się w ogóle otwiera, ale pewnie tak bo w przeciwnym razie miałbyś mega problemy z przegrzewaniem
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
Twoja teoria może być wielce prawdopodobna. Ten kamień to tak naprawdę połowa. Druga odpadła bo wystawała poza kanał. Termostat padł i silnik nagrzewał się mocno a kamień zatkał kanał. Oby tylko to... Czekam na klamoty i składam wsio do kupy.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: przerwy w działaniu ogrzewania
Mocno czyli czerwone poletko tudzież H, czy mocno czyli mocniej niż zwykle, o czym pisałeś wcześniej, ale jeszcze nie końcówka skali?
Jeśli opcja pierwsza to pewnie i termostat padł, miejmy nadzieję, że bez konsekwencji, jak druga to raczej chodził, tak czy siak wymienić nie zaszkodzi.
Co do pompy to zdarza się, że wchodzi ona za głęboko i opiera na odlewie w środku, ale spotkałem się z tym tylko w jakimś starym bloku (montując nową aluminiową pompę w miejsce żeliwnej), jak będziesz zmieniał to po dokręceniu nowej sprawdź czy się luźno kręci, jeśli tak to nie ma stresu.
To wytarcie które już jest nie powinno nic specjalnie osłabiać.
Jeśli opcja pierwsza to pewnie i termostat padł, miejmy nadzieję, że bez konsekwencji, jak druga to raczej chodził, tak czy siak wymienić nie zaszkodzi.
Co do pompy to zdarza się, że wchodzi ona za głęboko i opiera na odlewie w środku, ale spotkałem się z tym tylko w jakimś starym bloku (montując nową aluminiową pompę w miejsce żeliwnej), jak będziesz zmieniał to po dokręceniu nowej sprawdź czy się luźno kręci, jeśli tak to nie ma stresu.
To wytarcie które już jest nie powinno nic specjalnie osłabiać.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas