kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 15:51
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa / Gorzów
kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
Witajcie!
Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką Mini One 2007r. , 1.4 litra, 90 KM. , przebieg 66 tys.
Nie mam doświadczenia z takimi małymi silnikami, także kilka pytań mnie nurtuje, gdyż chcę jak najbardziej dbać o swoje maleństwo a , że nie jest to nowy samochód to trzeba się przyłożyć.
1. Czy przekraczając na autostradzie 130km/h bardzo "zażynam" silnik? W kabinie robi się bardzo głośno...
2. W instrukcji obsługi w dziale 'docieranie' jest napisane, że nie powinno się jeździć na biegu jałowym a ja często podjeżdzając taki właśnie mam, czy to dotyczy tylko docierania nowego auta czy w ogóle nie powinno się tak jeździć?
3. Gdzie jest tempomat ? Nie mam kierownicy wielofunkcyjnej ,ale tempoma podobno jest, tylko nie mogę go znaleźć..
4. Czy w mieście opłaca się jeździć na Auto Start/Stop? Mam włączoną tę opcję ale zastanawiam się, czy jest to faktycznie tak oszczędne w warunkach miejskich, gdzie światła zmieniają się co chwilę? A przecież trzymanie nogi na wciśniętym sprzęgle też szkodzi więc zatanawim się, czy warto mieć tę opcję włączoną.
Z góry dziękuję za
Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką Mini One 2007r. , 1.4 litra, 90 KM. , przebieg 66 tys.
Nie mam doświadczenia z takimi małymi silnikami, także kilka pytań mnie nurtuje, gdyż chcę jak najbardziej dbać o swoje maleństwo a , że nie jest to nowy samochód to trzeba się przyłożyć.
1. Czy przekraczając na autostradzie 130km/h bardzo "zażynam" silnik? W kabinie robi się bardzo głośno...
2. W instrukcji obsługi w dziale 'docieranie' jest napisane, że nie powinno się jeździć na biegu jałowym a ja często podjeżdzając taki właśnie mam, czy to dotyczy tylko docierania nowego auta czy w ogóle nie powinno się tak jeździć?
3. Gdzie jest tempomat ? Nie mam kierownicy wielofunkcyjnej ,ale tempoma podobno jest, tylko nie mogę go znaleźć..
4. Czy w mieście opłaca się jeździć na Auto Start/Stop? Mam włączoną tę opcję ale zastanawiam się, czy jest to faktycznie tak oszczędne w warunkach miejskich, gdzie światła zmieniają się co chwilę? A przecież trzymanie nogi na wciśniętym sprzęgle też szkodzi więc zatanawim się, czy warto mieć tę opcję włączoną.
Z góry dziękuję za
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
1. zależy jakie masz obroty. 130 nie powinno raczej zrobić krzywdy autu. Jazda autostradowa raczej należy do delikatnych.
2. można toczyć się na biegu jałowym. To nie dwusów Jak pohamujesz silnikiem to spadnie trochę spalanie
3. jeżeli nie ma na kierownicy to nie ma. tempomat musi mieć jakieś sterowanie, którego u Ciebie brak. Chyba, że coś było kombinowane z kierownicą, ale to wirtualnie nie da się sprawdzić.
4. moim zdaniem nie. chociaż jak ma światła z zegarkiem to czasem załączę ten system, ale tylko jak jest ponad 30 sekund. ogólnie ten system to zło
2. można toczyć się na biegu jałowym. To nie dwusów Jak pohamujesz silnikiem to spadnie trochę spalanie
3. jeżeli nie ma na kierownicy to nie ma. tempomat musi mieć jakieś sterowanie, którego u Ciebie brak. Chyba, że coś było kombinowane z kierownicą, ale to wirtualnie nie da się sprawdzić.
4. moim zdaniem nie. chociaż jak ma światła z zegarkiem to czasem załączę ten system, ale tylko jak jest ponad 30 sekund. ogólnie ten system to zło
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 15:51
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa / Gorzów
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
Dziękuję serdecznie, niby banalne pytania ale mnie uspokoiły
mam jeszcze coś takiego jak ASC - załączać to tylko zimą podczas ruszania a potem wyłączyć ?
mam jeszcze coś takiego jak ASC - załączać to tylko zimą podczas ruszania a potem wyłączyć ?
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
ASC zostaw załączone. To jest kontrola trakcji i w normalnej jeździe lepiej aby ona działał. To jest Twoje bezpieczeństwo.
Jeżeli będziesz chciała się pobawić na śniegu to możesz wtedy wyłączyć ją.
Jeżeli będziesz chciała się pobawić na śniegu to możesz wtedy wyłączyć ją.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
Co do ASC (u mnie DSC), to często to wyłączam jak muszę się "wcisnąć" z podporządkowanej. Nie raz jak dynamicznie ruszyłem i zerwałem przyczepność to elektronika natychmiast mnie przyhamowała, co prawie poskutkowało kolizją.
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
U mnie to samo. Dla mnie bezpieczniej jest mieć kontrolę nad pojazdem a dsc to tylko blokada. Ja ją zawsze wyłączam. Dlatego mam sentyment do starych samochodówmaniujr pisze: Nie raz jak dynamicznie ruszyłem i zerwałem przyczepność to elektronika natychmiast mnie przyhamowała, co prawie poskutkowało kolizją.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 15:51
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa / Gorzów
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
dzięki jeszcze jedno "blondynkowe" pytanie i zamilknę na wieki
Jakie paliwo lejecie do miniaków? Czy to w ogóle ma znaczenie, ktoś zauważył jakąś różnicę? Mam na myśli główne stacje jak orlen i shell - głównie tam tankuje jakieś podobno lepsze z dodatkami uszlachetniającymi, ale nie wiem czy jest sens przepłacać na zwykłą jazdę po mieście?
Jakie paliwo lejecie do miniaków? Czy to w ogóle ma znaczenie, ktoś zauważył jakąś różnicę? Mam na myśli główne stacje jak orlen i shell - głównie tam tankuje jakieś podobno lepsze z dodatkami uszlachetniającymi, ale nie wiem czy jest sens przepłacać na zwykłą jazdę po mieście?
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
Zwykłe, najzwyklejsze 95. Byle nie na kompletnie nieznanych stacjach. Orlen, BP, Shell etc. są ok.
Re: kilka pytań od blondynki dla cierpliwych..
95 zwykła ale od święta przeleję maluszka 98