R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 267
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: Alfik30 »

W takim razie mam pytanie: Czy kompresor wymaga okresowych przeglądów, oraz kto się tego podejmie???? Czy można smodzielnie sprawdzić poziom oleju kompresora????
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: Kuner »

Babak pisze: Pozostaje pytanie w jaki sposób stamtąd zniknął?
Spalony był uszczelniacz i pada pytanie - czy spalił się bo tego oleju tam już nie było (co wg mnie bardzo prawdopodobne gdyż te uszczelniacze w łożyskach nie mają jak się popsuć - wcześniej się nie spotkałem), czy spalił się bo pierw wyciekł olej :)
Alfik30 pisze:W takim razie mam pytanie: Czy kompresor wymaga okresowych przeglądów, oraz kto się tego podejmie???? Czy można samodzielnie sprawdzić poziom oleju kompresora????
Teoretycznie nie wymaga okresowych przeglądów, ale w praktyce widać, że czasem warto spojrzeć. My się podejmujemy bez problemu.
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia poziomu oleju. Należy wylać stary olej (niewykonalne bez wyjęcia kompresora) i wlać nowy w odpowiedniej ilości.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 267
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: Alfik30 »

Kuner pisze:
Babak pisze: Pozostaje pytanie w jaki sposób stamtąd zniknął?
Spalony był uszczelniacz i pada pytanie - czy spalił się bo tego oleju tam już nie było (co wg mnie bardzo prawdopodobne gdyż te uszczelniacze w łożyskach nie mają jak się popsuć - wcześniej się nie spotkałem), czy spalił się bo pierw wyciekł olej :)
Alfik30 pisze:W takim razie mam pytanie: Czy kompresor wymaga okresowych przeglądów, oraz kto się tego podejmie???? Czy można samodzielnie sprawdzić poziom oleju kompresora????
Teoretycznie nie wymaga okresowych przeglądów, ale w praktyce widać, że czasem warto spojrzeć. My się podejmujemy bez problemu.
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia poziomu oleju. Należy wylać stary olej (niewykonalne bez wyjęcia kompresora) i wlać nowy w odpowiedniej ilości.
Dziękuję za informacje.

Kolega miał znacznie podniesioną moc silnika. Jednym z etapów podniesienia mocy jest wymiana kółka kompresora na mniejsze. Być może tutaj należy szukać przyczyny uszkodzonego uszczelniacza. Czy przy niefachowej wymianie kółka napędowego kompresora można teoretycznie w jakikolwiek sposób uszkodzić uszczelniacz? A może wymana kółka namniejsze które ma wyższe obroty, powodować może wytworzenie wysokiej temperatury na wskutek czego mógł się spalić uszczelniasz?

Mnie tak naprawdę zastanawia inna kwestia. Fabrycznie tuningowane MINI w wersjach GP czyli najmocniejszych, generuje moc rzędu 210 a 220 KM (w zależności od modelu), wiem że można wycisnąć jeszcze wyższą moc, ale fabryka z jakiś względów tego nie robi. Podejrzewam że ze wynika to względu na trwałość jednostki napędowej i osprzętu. Tutaj właśnie zastanawiam się czy podnoszenie mocy powyżej 220 KM nie wiąże się z podobnymi historiami jak np. z owym zatarciem kompresora?
sinop

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: sinop »

Kompresory w miniakach to eaton m45, prawie takie same jak montowane w mietkach. Wg serwisu w BMW oleju się nie wymienia. Co innego twierdzi producent. Podaje rożne wartości zależne od użytkowania, ale max bez wymiany to 100k km. Olej wymienia się zarówno od strony kółka kompresora jak i pompy wody. O ile pamietam to jakieś 145+40ml (do sprawdzenia na stronie firmy eaton). Co do samego oleju to jest oczywiście rekomendowany i cholernie drogi. Czytałem gdzieś na forum użytkowników eatonow w mercedesach czy jaguarach, ze rekomendowanym przez GM jako zamiennik jest duzo tanszy i wszedzie dostepny olej Mobil 1 5w-30 fully syntetic. Podobno ludzie tym zalewają i wszystko hula.
Może ktoś stosował ten lub inny jako zamiennik, bo majac przejechane już ponad 100k km moim miniakiem, aby patrzeć jak coś się z kompresorem stanie. Wypadaloby wymienić.
Na Allegro jest dostępny rekomendowany olej, ale potrzebne są dwie butelki 2x118ml = 200zl. Ten Mobil kosztuje 40zl/litr. Jest dylemat.
Jak macie doświadczenie w temacie to dajcie znać.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: flapjck1 »

kumpel kupowal jaguarowy, ale tez nie byl tani

no coz, raz na te 100tys km mozna zainwestowac ;)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: monsterk »

Babak pisze:no i zajechany kompresor się okazał.
Kolega KUNER może pokazać zdjęcia:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Najprawdopodobniej brak oleju w kompresorze był bezpośrednią przyczyną.
Pozostaje pytanie w jaki sposób stamtąd zniknął?
ta sama sytuacja o której pisałem, zniknął olej od strony napędu pompy cieczy.
chętnie odkupie za grosze ten stary kompresor.
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: Kuner »

monsterk pisze:
Babak pisze:no i zajechany kompresor się okazał.
Kolega KUNER może pokazać zdjęcia:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Najprawdopodobniej brak oleju w kompresorze był bezpośrednią przyczyną.
Pozostaje pytanie w jaki sposób stamtąd zniknął?
ta sama sytuacja o której pisałem, zniknął olej od strony napędu pompy cieczy.
chętnie odkupie za grosze ten stary kompresor.
Tylko z tego kompresora to nic się nie odzyska. Generalnie ja sprowadzam na zamóienia łożyska z uszczelniaczem do tego kompresora, ale obecnie mam nogę w gipsie i nie mam jak jechać do źródła :/
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
kondziorally
Nowy
Nowy
Posty: 48
Rejestracja: 24 kwie 2013, 21:48
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Nowy Wiśnicz

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: kondziorally »

Koledzy czy podejmował się ktoś wymiany oleju w kompresorze?
Tutaj znalazłem takie coś:
Olej do kompresora Eaton M45
B!G LAM3
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 218
Rejestracja: 16 lis 2012, 17:15
Posiadane auto:
Lokalizacja: eter

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: B!G LAM3 »

kondziorally pisze:Koledzy czy podejmował się ktoś wymiany oleju w kompresorze?
Tutaj znalazłem takie coś:
Olej do kompresora Eaton M45
Ja zmieniałem, olej sprowadzałem od Kuner'a.
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: beamish »

kondziorally, kupowałem olej od Powerhouse, najtańszą paczką jechał 7 dni. Do wymiany oleju po stronie paska (140ml) trzeba wyciągnąć bagnet, a po przeciwnej stronie (40ml) trzeba zdemontować pompę wody.
kondziorally
Nowy
Nowy
Posty: 48
Rejestracja: 24 kwie 2013, 21:48
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Nowy Wiśnicz

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: kondziorally »

Beamish robiłeś to bez wyciągania kompresora? bez demontażu przedniego pasa, odchylania chłodnic.. itp itd?
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: beamish »

Ja wymieniałem olej przy okazji naprawy głównej silnika, na wymontowanym kompresorze. Do komory głównej dostaniesz się bez problemu, ale żeby odkręcić pompę wody trzeba wyjechać z chłodnicami.
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: R53 Łożysko kółka kompresora - szum, głośna praca

Post autor: beamish »

ODPOWIEDZ