Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Witajcie! Tak więc zbliża mi się moment w któym będę musiał zrobić tarcze i klocki z przodu i z tyłu. Z tyłu zostawie normalne tarcze i klocki na razie ale definitywnie muszę zrobić coś z przodem... Hamulce są dla mnie za słabe, chciałbym jakieś tarcze które będą lepsze i skuteczniejsze od fabrycznych i do tego klocki. O klockach myślałem o EBC Green Stuff lub ew. ATE SPORT ( te zakładałem zawsze i były ok i nie pyliły mi felg...)
Może jakieś większ tarcze w porównaniu z seryjnymi?
Czy hamulce od S są inne niż w One/Cooper?
Może jakieś większ tarcze w porównaniu z seryjnymi?
Czy hamulce od S są inne niż w One/Cooper?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 245
- Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kolumna
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
R50 i zwykły R53 mają takie same hamulce. Jeśli klocki EBC, to lepiej Red Stuff. Mam takie na przedniej osi + tarcze Brembo Max (nacinane).
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Jaki koszt takirgo zestawiku w stosunku do zwykłych zamienników, no i czy jest jakaś różnica odczuwalna?
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Brembo Max 278/22 do Mini kosztują coś w granicy 210zł za sztukę na przód, klocki ok 250-300 komplet na przód.
Już wybrałem po konsultacji z mechanikiem, ATE PowerDisc , cena 160zł sztuka na przód, też nacinane tak samo jak Brembo Max, do tego klocki ATE Sporty. Szybka analiza finansowa i doszedłem do wniosku, że jeszcze kupie tarcze na tył do kompletu, i hamulce będę miał z głowy na przyszły sezon
I tak, tarcze są te same w S i bez S 278mm/22mm
Już wybrałem po konsultacji z mechanikiem, ATE PowerDisc , cena 160zł sztuka na przód, też nacinane tak samo jak Brembo Max, do tego klocki ATE Sporty. Szybka analiza finansowa i doszedłem do wniosku, że jeszcze kupie tarcze na tył do kompletu, i hamulce będę miał z głowy na przyszły sezon
I tak, tarcze są te same w S i bez S 278mm/22mm
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Eee, myślałem ze może być drożej, ale da rade uzbierać ;d gozej tylko z zaciskami, bo też by się przydało odświeżyć trochę - widać po nich 12 lat służby ;d
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
A nie chcesz zacisków od r56 czyli takich jak JCW w r53 ? Do tego oplot dobry klocek i tarcza i masz petardę !
R56 239km 342nm
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Mają więcej tloczków te od r53?
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Tłoczków nie ale lepiej działają. Myślę że AleXander może Ci coś powiedzieć o tym modzie bo miał takie w swoim ex R53
R56 239km 342nm
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Jutro rano będe miał paczkę z częściami, jednak poszedłem w stronę ATE. Na przód ATE PowerDsic i klocki ceramiczne Jurid White. Na tył ATE PowerDisc i też komplet Jurid White.
Klocki Jurid White dlatego, że miałem problem z strasznym pyleniem z przodu... Poprzedni właścicel założył bardzo miękkie i bardzo pylące. Kilka ostrych hamowań i felgi są czarne a klocków nie ma :/ Podobno te są trwałe i nie pylą, zobaczymy w trakcie użytkowania. Komplet na przód po rabacie kosztował mnie 170zł, tarczę po 168zł przód a tył 128zł. Zobaczymy co i jak, jutro wymienię
Klocki Jurid White dlatego, że miałem problem z strasznym pyleniem z przodu... Poprzedni właścicel założył bardzo miękkie i bardzo pylące. Kilka ostrych hamowań i felgi są czarne a klocków nie ma :/ Podobno te są trwałe i nie pylą, zobaczymy w trakcie użytkowania. Komplet na przód po rabacie kosztował mnie 170zł, tarczę po 168zł przód a tył 128zł. Zobaczymy co i jak, jutro wymienię
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Kolego to się zdecyduj czy potrzebujesz coś co nie pyli, jest trwałe i jest tanie czy też szukasz polepszenia hamulca.adrianoscyganos pisze:Jutro rano będe miał paczkę z częściami, jednak poszedłem w stronę ATE. Na przód ATE PowerDsic i klocki ceramiczne Jurid White. Na tył ATE PowerDisc i też komplet Jurid White.
Klocki Jurid White dlatego, że miałem problem z strasznym pyleniem z przodu... Poprzedni właścicel założył bardzo miękkie i bardzo pylące. Kilka ostrych hamowań i felgi są czarne a klocków nie ma :/ Podobno te są trwałe i nie pylą, zobaczymy w trakcie użytkowania. Komplet na przód po rabacie kosztował mnie 170zł, tarczę po 168zł przód a tył 128zł. Zobaczymy co i jak, jutro wymienię
R56 239km 342nm
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Tarcze są lepsze od fabrycznych, klocki również. To, że nie pylą i są za dobrą cenę to nie znaczy, że nie poprawią układu hamulcowego. Nie używam auta do rajdów na torze ani nie inteesuje mnie na ten moment swap na heble z R56. Po prostu to co mam jest mało wydajne, zakładam nowe częsci, polepszy się to.
A co do tych klocków Jurid White, dziś jeździliśmy 2 samochodami, oba Audi A4 3.0 TDI, jeden z właśnie tymi klockami a drugi z kompletem Ferodo. Wniosek? Po 3 takich samych hamowaniach ferodo się zagotowało i już było mniej skuteczne na tyle, że to było czuć a Juridy cały czas trzymały swoje właściwości, nie zagotowały a hamulce cały czas były tak samo skuteczne.
A co do tych klocków Jurid White, dziś jeździliśmy 2 samochodami, oba Audi A4 3.0 TDI, jeden z właśnie tymi klockami a drugi z kompletem Ferodo. Wniosek? Po 3 takich samych hamowaniach ferodo się zagotowało i już było mniej skuteczne na tyle, że to było czuć a Juridy cały czas trzymały swoje właściwości, nie zagotowały a hamulce cały czas były tak samo skuteczne.
-
- Nowy
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Jakoś do tej pory wydawało mi się ze to płyn się gotuje i pogarsza hamowanie a klocki to mogą się zeszklić lub spalić.adrianoscyganos pisze:A co do tych klocków Jurid White, dziś jeździliśmy 2 samochodami, oba Audi A4 3.0 TDI, jeden z właśnie tymi klockami a drugi z kompletem Ferodo. Wniosek? Po 3 takich samych hamowaniach ferodo się zagotowało i już było mniej skuteczne na tyle, że to było czuć a Juridy cały czas trzymały swoje właściwości, nie zagotowały a hamulce cały czas były tak samo skuteczne.
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności
Dokładnie o to mi chodziło Tak jak piszesz, właście tarcze które wymieniłem miały kolor niebieski, a klocki były śliskie jakby ktoś je posmarował czymś tłustym... Zobaczymy nowy zestaw jak się sprawdzi