Układ hamulcowy - poprawa wydajności

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

adrianoscyganos

Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: adrianoscyganos »

Witajcie! Tak więc zbliża mi się moment w któym będę musiał zrobić tarcze i klocki z przodu i z tyłu. Z tyłu zostawie normalne tarcze i klocki na razie ale definitywnie muszę zrobić coś z przodem... Hamulce są dla mnie za słabe, chciałbym jakieś tarcze które będą lepsze i skuteczniejsze od fabrycznych i do tego klocki. O klockach myślałem o EBC Green Stuff lub ew. ATE SPORT ( te zakładałem zawsze i były ok i nie pyliły mi felg...)

Może jakieś większ tarcze w porównaniu z seryjnymi?
Czy hamulce od S są inne niż w One/Cooper?
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: beamish »

R50 i zwykły R53 mają takie same hamulce. Jeśli klocki EBC, to lepiej Red Stuff. Mam takie na przedniej osi + tarcze Brembo Max (nacinane).
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: lookee94 »

Jaki koszt takirgo zestawiku w stosunku do zwykłych zamienników, no i czy jest jakaś różnica odczuwalna?
adrianoscyganos

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: adrianoscyganos »

Brembo Max 278/22 do Mini kosztują coś w granicy 210zł za sztukę na przód, klocki ok 250-300 komplet na przód.

Już wybrałem po konsultacji z mechanikiem, ATE PowerDisc , cena 160zł sztuka na przód, też nacinane tak samo jak Brembo Max, do tego klocki ATE Sporty. Szybka analiza finansowa i doszedłem do wniosku, że jeszcze kupie tarcze na tył do kompletu, i hamulce będę miał z głowy na przyszły sezon :)

I tak, tarcze są te same w S i bez S 278mm/22mm :D
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: beamish »

Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: lookee94 »

Eee, myślałem ze może być drożej, ale da rade uzbierać ;d gozej tylko z zaciskami, bo też by się przydało odświeżyć trochę - widać po nich 12 lat służby ;d
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: bob.dsk »

A nie chcesz zacisków od r56 czyli takich jak JCW w r53 ? Do tego oplot dobry klocek i tarcza i masz petardę !
R56 239km 342nm
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: lookee94 »

Mają więcej tloczków te od r53?
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: bob.dsk »

Tłoczków nie ale lepiej działają. Myślę że AleXander może Ci coś powiedzieć o tym modzie bo miał takie w swoim ex R53 :)
R56 239km 342nm
adrianoscyganos

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: adrianoscyganos »

Jutro rano będe miał paczkę z częściami, jednak poszedłem w stronę ATE. Na przód ATE PowerDsic i klocki ceramiczne Jurid White. Na tył ATE PowerDisc i też komplet Jurid White.

Klocki Jurid White dlatego, że miałem problem z strasznym pyleniem z przodu... Poprzedni właścicel założył bardzo miękkie i bardzo pylące. Kilka ostrych hamowań i felgi są czarne a klocków nie ma :/ Podobno te są trwałe i nie pylą, zobaczymy w trakcie użytkowania. Komplet na przód po rabacie kosztował mnie 170zł, tarczę po 168zł przód a tył 128zł. Zobaczymy co i jak, jutro wymienię :twisted:
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: bob.dsk »

adrianoscyganos pisze:Jutro rano będe miał paczkę z częściami, jednak poszedłem w stronę ATE. Na przód ATE PowerDsic i klocki ceramiczne Jurid White. Na tył ATE PowerDisc i też komplet Jurid White.

Klocki Jurid White dlatego, że miałem problem z strasznym pyleniem z przodu... Poprzedni właścicel założył bardzo miękkie i bardzo pylące. Kilka ostrych hamowań i felgi są czarne a klocków nie ma :/ Podobno te są trwałe i nie pylą, zobaczymy w trakcie użytkowania. Komplet na przód po rabacie kosztował mnie 170zł, tarczę po 168zł przód a tył 128zł. Zobaczymy co i jak, jutro wymienię :twisted:
Kolego to się zdecyduj czy potrzebujesz coś co nie pyli, jest trwałe i jest tanie czy też szukasz polepszenia hamulca.
R56 239km 342nm
adrianoscyganos

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: adrianoscyganos »

Tarcze są lepsze od fabrycznych, klocki również. To, że nie pylą i są za dobrą cenę to nie znaczy, że nie poprawią układu hamulcowego. Nie używam auta do rajdów na torze ani nie inteesuje mnie na ten moment swap na heble z R56. Po prostu to co mam jest mało wydajne, zakładam nowe częsci, polepszy się to.

A co do tych klocków Jurid White, dziś jeździliśmy 2 samochodami, oba Audi A4 3.0 TDI, jeden z właśnie tymi klockami a drugi z kompletem Ferodo. Wniosek? Po 3 takich samych hamowaniach ferodo się zagotowało i już było mniej skuteczne na tyle, że to było czuć a Juridy cały czas trzymały swoje właściwości, nie zagotowały a hamulce cały czas były tak samo skuteczne.
ScorpioPL
Nowy
Nowy
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: ScorpioPL »

adrianoscyganos pisze:A co do tych klocków Jurid White, dziś jeździliśmy 2 samochodami, oba Audi A4 3.0 TDI, jeden z właśnie tymi klockami a drugi z kompletem Ferodo. Wniosek? Po 3 takich samych hamowaniach ferodo się zagotowało i już było mniej skuteczne na tyle, że to było czuć a Juridy cały czas trzymały swoje właściwości, nie zagotowały a hamulce cały czas były tak samo skuteczne.
Jakoś do tej pory wydawało mi się ze to płyn się gotuje i pogarsza hamowanie a klocki to mogą się zeszklić lub spalić.
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
adrianoscyganos

Re: Układ hamulcowy - poprawa wydajności

Post autor: adrianoscyganos »

Dokładnie o to mi chodziło :) Tak jak piszesz, właście tarcze które wymieniłem miały kolor niebieski, a klocki były śliskie jakby ktoś je posmarował czymś tłustym... Zobaczymy nowy zestaw jak się sprawdzi :)
ODPOWIEDZ