R53 - nagrzewnica

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 267
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

R53 - nagrzewnica

Post autor: Alfik30 »

Witam,
Po wymianie płynu do chłodnicy na nowy prawdopodobnie zapowietrzyła się nagrzewnica ponieważ grzeje tylko "na pół gwizdka".
Miałem nadzieje że się sama odpowietrzy ale po 2 tygodniach jazdy niestety przypadłość nie ustąpiła, zatem proszę o radę w jaki sposób odpowietrzyć samodzielnie układ chłodzenia.(może jest jakiś sposób na oddzielne odpowietrzenie nagrzewnicy???)
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: R53 - nagrzewnica

Post autor: beamish »

Odkręcałeś odpowietrznik na wężu chłodnicy i na rurce koło termostatu?
Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 267
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

Re: R53 - nagrzewnica

Post autor: Alfik30 »

beamish pisze:Odkręcałeś odpowietrznik na wężu chłodnicy i na rurce koło termostatu?
Osobiście nie wymieniałem wiec i osobiście nie odpowietrzałem.
Mógłbyś bliżej sprecyzować w którym miejscu dokładnie szukać odpowietrzników ???
Są tylko dwa odpowietrzniki czy może więcej ???
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: R53 - nagrzewnica

Post autor: beamish »

Między przedni pasem a kolektorem ssącym widać główny odpowietrznik na wężu. Kolejny jest na krótkiej metalowej rurce między pompą wody a obudową termostatu (wygląda jak śrubka wkręcona w przewód).
Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 267
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

Re: R53 - nagrzewnica

Post autor: Alfik30 »

beamish pisze:Między przedni pasem a kolektorem ssącym widać główny odpowietrznik na wężu. Kolejny jest na krótkiej metalowej rurce między pompą wody a obudową termostatu (wygląda jak śrubka wkręcona w przewód).
OK, czyli są dwa odpowietrzniki. A jaka jest procedura odpowietrzania - zacząć na zimnym silniku i czekać aż się nagrzeje, czy odpowietrzać na gorącym, czy nagrzewnica ma być ustawiona na max ogrzewanie???. Czy mógłby ktoś opisać procedurę step by step??? :)
ODPOWIEDZ