Leasing - czy to dobra opcja?
Moderator: flapjck1
Leasing - czy to dobra opcja?
W związku z tym, że prowadzimy firmę która generuje jakieś tam dochody - zastanawiamy się nad zaciągnięciem leasingu.
Pytanie do osób które już korzystały z tej opcji. Czy rzeczywiście jest tak fajnie i bezproblemowo jak to mówią w bankach? Czy są jeszcze jakieś kruczki prawne o których należy pamiętać?
Pytanie do osób które już korzystały z tej opcji. Czy rzeczywiście jest tak fajnie i bezproblemowo jak to mówią w bankach? Czy są jeszcze jakieś kruczki prawne o których należy pamiętać?
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Po prostu wypytaj o wszystko. Najlepiej wszystko wrzucić w koszta leasingu - czyli ubezpieczenie, przeglądy, rejestrację itd. My za pierwszym razem tak nie zrobiliśmy i ponosiliśmy koszta z tym związane. Trochę ciężko się płaciło za te prawie 500 zł brutto za ubezpieczenie. Sam w sobie leasing to dobra rzecz. Zapytaj jeszcze na tym forum http://www.forum-kredytowe.pl/f137/ w dziale z leasingami. Tam Ci udzielą bardziej precyzyjnych info.
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Sama opcja leasingu to ciekawa sprawa, jeśli to dobrze przeliczysz oraz weźmiesz pod uwagę niedogodności z tym związane.
Wszystko generalnie zależy od leasingodawcy, którego wybierzesz.
Po pierwsze musisz się zastanowić czy leasing jest dla Ciebie. Pamiętaj, że przez czas trwania umowy to Leasingodawca jest właścicielem przedmiotu leasingu i to on będzie decydował gdzie ubezpieczasz samochód, jak serwisujesz itp. Wszystkie odstępstwa są do dogadania, ale wiąże się to z opłatami dodatkowymi.
Ważne to jest np. w przypadku szkody - z ubezpieczycielem to nie Ty załatwiasz formalności, tylko firma leasingowa i różnie im na tym zależy.
Kolejna rzecz z tym związana to np. szkoda całkowita - pojazd skradziony lub skasowany. Odszkodowanie dostaje leasingodawca a w przypadku gdy ono nie pokryje całej kwoty leasingu (pojazd traci na wartości) to może być tak, że zostajesz bez pojazdu i z ratami do spłacenia.
Z tym wiąże się również to, że przez czas załatwiania spraw związanych z wypłaceniem odszkodowania płatność rat nie zostaje zawieszona - musisz płacić. Można się od tego ubezpieczyć, ale jest to oczywiście dodatkowy koszt.
Kolejna sprawa to np. mandaty z fotoradarów - przychodzą do leasingodawcy, a ten za przesłanie dalej i wyznaczenie Ciebie jako użytkownika pobiera opłaty (100-200PLN/zdjecie).
Wszelkie poważniejsze zmiany w pojeździe (hak, gaz itp.)- przez leasingodawce - dodatkowe opłaty.
Płacisz również więcej za ubezpieczenie.
Rozliczenia księgowe tego typu przedsięwzięcia to oddzielny temat - ktoś kto prowadzi Ci księgowość na pewno Ci wytłumaczy jak to działa - trochę opcji jest. Wiąże się to z wykupem na działalność, obowiązkami podatkowymi przy sprzedaży itp. Trzeba pomyśleć o tym na początku.
A tak poza tym to - negocjuj z kilkoma Leasingodawcami - potrafią mieć naprawdę rozbieżne oferty, pytaj o karty paliwowe itp - obniżają ceny leasingu. Patrz na wszystkie drobne opłaty (za rejestrację, za wydanie czegoś, za rachunek bankowy, za obsługę itp.)
Niektórzy leasingodawcy wymagają wniosków o wyjazd za granicę, o pozwolenie na kierowanie innej osobie itp.
Jak coś to pytaj.
Wszystko generalnie zależy od leasingodawcy, którego wybierzesz.
Po pierwsze musisz się zastanowić czy leasing jest dla Ciebie. Pamiętaj, że przez czas trwania umowy to Leasingodawca jest właścicielem przedmiotu leasingu i to on będzie decydował gdzie ubezpieczasz samochód, jak serwisujesz itp. Wszystkie odstępstwa są do dogadania, ale wiąże się to z opłatami dodatkowymi.
Ważne to jest np. w przypadku szkody - z ubezpieczycielem to nie Ty załatwiasz formalności, tylko firma leasingowa i różnie im na tym zależy.
Kolejna rzecz z tym związana to np. szkoda całkowita - pojazd skradziony lub skasowany. Odszkodowanie dostaje leasingodawca a w przypadku gdy ono nie pokryje całej kwoty leasingu (pojazd traci na wartości) to może być tak, że zostajesz bez pojazdu i z ratami do spłacenia.
Z tym wiąże się również to, że przez czas załatwiania spraw związanych z wypłaceniem odszkodowania płatność rat nie zostaje zawieszona - musisz płacić. Można się od tego ubezpieczyć, ale jest to oczywiście dodatkowy koszt.
Kolejna sprawa to np. mandaty z fotoradarów - przychodzą do leasingodawcy, a ten za przesłanie dalej i wyznaczenie Ciebie jako użytkownika pobiera opłaty (100-200PLN/zdjecie).
Wszelkie poważniejsze zmiany w pojeździe (hak, gaz itp.)- przez leasingodawce - dodatkowe opłaty.
Płacisz również więcej za ubezpieczenie.
Rozliczenia księgowe tego typu przedsięwzięcia to oddzielny temat - ktoś kto prowadzi Ci księgowość na pewno Ci wytłumaczy jak to działa - trochę opcji jest. Wiąże się to z wykupem na działalność, obowiązkami podatkowymi przy sprzedaży itp. Trzeba pomyśleć o tym na początku.
A tak poza tym to - negocjuj z kilkoma Leasingodawcami - potrafią mieć naprawdę rozbieżne oferty, pytaj o karty paliwowe itp - obniżają ceny leasingu. Patrz na wszystkie drobne opłaty (za rejestrację, za wydanie czegoś, za rachunek bankowy, za obsługę itp.)
Niektórzy leasingodawcy wymagają wniosków o wyjazd za granicę, o pozwolenie na kierowanie innej osobie itp.
Jak coś to pytaj.
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Aż dziw, że od 2015 nie ma na tym forum żadnych nowych postów dotyczących leasingu.
Odświeżam więc temat.
Czy ktoś z was przeszedł już cały kilkuletni okres leasingu jakiegoś Mini w BMW Financial Services?
Czyli czy zwracał już auto po okresie leasingu do BMW?
Chodzi mi o to, na co trzeba wracać uwagę w czasie eksploatacji, aby zwrotowi auta nie towarzyszyła żadna opłata za jego ponadnormatywne zużycie.
Odświeżam więc temat.
Czy ktoś z was przeszedł już cały kilkuletni okres leasingu jakiegoś Mini w BMW Financial Services?
Czyli czy zwracał już auto po okresie leasingu do BMW?
Chodzi mi o to, na co trzeba wracać uwagę w czasie eksploatacji, aby zwrotowi auta nie towarzyszyła żadna opłata za jego ponadnormatywne zużycie.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
zero rys, zero uszkodzeń, nie wytyrane wnętrze, przebieg w limicie umowy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- CHSTRFLD
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 lip 2020, 11:35
- Posiadane auto: R56, MPI, F56
- Lokalizacja: N PL
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Zero rys to jest normatywne zużycie?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
W dużym skrócie - tak, każda rysa to dopłata
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Wynajem długoterminowy jest dobrym rozwiązaniem ale nie można przekraczać limitu albo go podać w umowie większy - SPORE dopłaty. Odbiór samochodu trwa ok całego dnia - zawsze lista jest długa - za co trzeba dopłacić i to zawsze nie mało
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 sie 2020, 14:40
- Posiadane auto: mini
- Lokalizacja: warszawa
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
a kojarzycie wynajem aut - nie leasing, ale nieco podobna zasada. Korzystaliście może?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
- Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Najem to typowy leasing operacyjny z wysokim wykupem
www.bmw-diesel.pl
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Wiesz to z własnego doświadczenia czy tylko ze słyszenia?flapjck1 pisze:zero rys, zero uszkodzeń, nie wytyrane wnętrze
Mnie dealer zapewnił, że nie ma żadnych dopłat, jeśli stan auta mieści się zakresie określonym w katalogu normatywnego zużycia udostępnionego przez BMW Financial Services Polska:
https://www.bmw.pl/content/dam/bmw/mark ... 400157.pdf
Jako uszkodzenia nie powodujące żadnych dopłat wymienione są tu:
Na karoserii:
• Wgniecenia lub wybrzuszenia o średnicy do ø 10 mm w górnej części karoserii lub do ø 30 mm w dolnej części (maksymalnie dwa wgniecenia lub wybrzuszenia na jednym elemencie), które nie wymagają
• Ślady po poprzedniej naprawie, które nie są zauważalne podczas oględzin.
• „Delikatne” wgniecenia lub wybrzuszenia o średnicy do ø 10 mm w górnej części karoserii lub do ø 30 mm w dolnej części (maksymalnie dwa wgniecenia lub wybrzuszenia na jednym komponencie), które nie wymagają ponownego lakierowania.
• Ślady po poprzedniej naprawie, które nie są zauważalne podczas oględzin dokonywanych z podanej odległości.
• Niewielkie uszkodzenie lakieru, które nie wymaga lakierowania, np. rysy na zewnętrznej powłoce, które można usunąć za pomocą polerowania.
• Ślady napraw odpowiadające normom BMW AG.
• Górna powłoka lakieru delikatnie wyblakła na skutek działania warunków atmosferycznych.
• Ślady eksploatacji, jakie powstają w myjniach samochodowych.
• Małe odpryski od kamieni, do 5 odprysków na 100 cm² (10 x 10 cm).
• Niewielkie uszkodzenie lakieru, które nie wymaga lakierowania, np. rysy na górnej powłoce, które można usunąć za pomocą polerowania.
• Ślady napraw odpowiadające normom BMW AG, które nie są widoczne z podanej odległości oględzin.
• Górna powłoka lakieru delikatnie wyblakła na skutek działania warunków atmosferycznych.
• Ślady ekspolatacji, jakie powstają w myjniach samochodowych.
• Małe odpryski od kamieni, do 5 odprysków na 100 cm² (10 x 10 cm
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), takie które nie przenikają do podłoża i o długości poniżej 100mm.
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), przenikające do podłoża i o długości poniżej 20mm.
• Nieznaczne przytarcie lub nacięcia gumowych pasków bez negatywnego wpływu na ich wytrzymałość lub wygląd.
• Jedno wgniecenie (o średnicy poniżej ø 30mm bez uszkodzenia lakieru) na jeden element.
Na zderzakach:
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), ale takie, które nie przenikają do podłoża i o długości
poniżej 100 mm.
• Niewielkie zadrapania lub przytarcia lakieru (głównie na zaokrąglonych częściach), przenikające do podłoża i o długości poniżej 20 mm.
• Nieznaczne przytarcie lub nacięcia gumowych pasków bez negatywnego wpływu na ich wytrzymałość lub wygląd.
• Jedno wgniecenie (o średnicy poniżej ø 30 mm bez uszkodzenia lakieru) na jeden element.
Na szybach i lampach:
• Odosobnione ślady po uderzeniach kamieni (nie większe niż 5 mm) i/lub odpryski poza zasięgiem wzroku kierowcy.
• Ślady po uderzeniu drobnych kamieni lub odpryski, do 10 razy na 100 cm² (10 cm x 10 cm), które nie są widoczne z podanej odległości oględzin i nie mają negatywnego wpływu na widoczność na zewnątrz.
• Rysy, które nie są widoczne z założonej odległości oględzin.
• Odosobnione ślady po uderzeniach kamieni (nie większe niż 5 mm) i/lub odpryski poza zasięgiem wzroku kierowcy.
• Ślady po uderzeniu drobnych kamieni lub odpryski, do 10 razy na 100 cm² (10 cm x 10 cm), które nie są widoczne z podanej odległości oględzin i nie mają negatywnego wpływu na widoczność na zewnątrz.
• Rysy, które nie są widoczne z założonej odległości oględzin.
Opony, felgi:
• Głębokość bieżnika powyżej 3 mm dla opon letnich lub 4 mm dla opon zimowych i opon całorocznych.
• Drobne ślady przytarcia na bocznych ściankach opon.
• Drobne rysy i ślady przytarcia na kołnierzu obręczy do długości 50 mm.
• Zaczątki korozji (np. z powodu soli, którą posypuje się drogi).
• Przytarcia na kołpakach do długości poniżej 100 mm.
• Pojazd na letnich oponach.
• Pojazd na zimowych oponach, opony letnie dostarczone.
• Głębokość bieżnika powyżej 3 mm dla opon letnich lub 4 mm dla opon zimowych i opon całorocznych.
• Drobne ślady przytarcia na bocznych ściankach opon.
• Drobne rysy i ślady przytarcia na kołnierzu obręczy do długości 50 mm.
• Zaczątki korozji (np. z powodu soli, którą posypuje się drogi).
• Przytarcia na kołpakach do długości poniżej 100 mm.
• Pojazd na letnich oponach.
• Pojazd na zimowych oponach, opony letnie dostarczone.
• Głębokość bieżnika powyżej 3 mm dla opon letnich lub 4 mm dla opon zimowych i opon całorocznych.
• Drobne ślady przytarcia na bocznych ściankach opon.
• Drobne rysy i ślady przytarcia na kołnierzu obręczy do długości 50 mm.
• Zaczątki korozji (np. z powodu soli, którą posypuje się drogi).
• Przytarcia na kołpakach do długości poniżej 100 mm.
• Pojazd na letnich oponach.
• Pojazd na zimowych oponach, opony letnie dostarczone.
Wnętrze:
• Drobne zadrapania i przytarcia spowodowane użytkowaniem zgodnym z przeznaczeniem.
• Normalne zużycie wykładziny podłogowej i tapicerki.
• Ślady po przypaleniu, które nie są widoczne i dzięki temu nie trzeba nic naprawiać ani wymieniać.
• Zanieczyszczenia lub odbarwienia, które da się usunąć przez profesjonalne czyszczenie.
• Drobne zadrapania i przytarcia spowodowane użytkowaniem zgodnym z przeznaczeniem.
• Normalne zużycie wykładziny podłogowej i tapicerki.
• Ślady po przypaleniu, które nie są widoczne i dzięki temu nie trzeba nic naprawiać ani wymieniać.
• Zanieczyszczenia lub odbarwienia, które da się usunąć przez profesjonalne czyszczenie.
• Niewielkie wywiercone otwory, które nie znajdują się w polu widzenia kierowcy lub pasażerów pojazdu, np. w dolnej części deski rozdzielczej.
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Spore dopłaty?minimaniak pisze:Wynajem długoterminowy jest dobrym rozwiązaniem ale nie można przekraczać limitu albo go podać w umowie większy - SPORE dopłaty. Odbiór samochodu trwa ok całego dnia - zawsze lista jest długa - za co trzeba dopłacić i to zawsze nie mało
Opłata za przebieg ponad ustalony limit jest zawsze określona w umowie leasingu. U mnie jest to brutto 20,91 gr za km, przy czym przekroczenie o 2 tys. km jest bez opłat.
Czyli jeśli przekroczę założony 40 tys. limit (10 tys. na rok) o na przykład 10 tys. km to będzie mnie to kosztowało dopłatę przy oddawaniu auta w wysokości 1673 zł.
A gdybym w momencie rozpoczęcia leasingu od razu zdecydował się na kolejny z możliwych limitów, czyli limit 60 tys. km (15 tys. na rok), to w ratach leasingowych musiałbym zapłacić o 1841 zł więcej niż płacę.
Jak z tych liczb wynika nie warto brać większych limitów jeśli nie jesteś pewien, że je faktycznie wyjeździsz. W czasach koronawirusa raczej jeździ się mniej niż dotychczas, nie więcej.
- kubusss
- Klubowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 02 sty 2015, 12:51
- Posiadane auto: Mini Family - 1973
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
Oddawałem już dwukrotnie auta po 4 latach wynajmu dlugoterminowego. Nie jest tak źle przynajmniej w tej firmie z której ja brałem samochód (leasplan). Na kilka tygodni/miesięcy przed oddaniem auta można pojechać na taki "przegląd" gdzie warsztat sprawdza co należy zrobić żeby oddać auto bez żadnych kar/dopłat. Jeśli coś jest takiego to oni zgłaszali do LP, dawali samochód zastępczy i doprowadzali auto do wymagalnego stanu. Samo oddanie jeśli nie ma żadnych szkód to szybka sprawa - auto jednak musi być wymyte żeby wszystko było widoczne. Całe koszta wynajmu, przeglądów, ubezpieczenia, opon, serwisów, kart paliwowych itd itp mam w racie włącznie z usługą door2door nawet na przeglady okresowe.
Generalnie jestem super zadowolony , jest jednak jedno ALE : raty za 4 lata samochodu to koszt koło 80proc wartości auta, a po 4 latach zostajesz z niczym a sam wykup auta jest w cenie rynkowej. Wg mnie idealne rozwiązanie to leasing wraz z pakietem "wszystko w racie" tak jak w wynajmie długoterminowym.
Generalnie jestem super zadowolony , jest jednak jedno ALE : raty za 4 lata samochodu to koszt koło 80proc wartości auta, a po 4 latach zostajesz z niczym a sam wykup auta jest w cenie rynkowej. Wg mnie idealne rozwiązanie to leasing wraz z pakietem "wszystko w racie" tak jak w wynajmie długoterminowym.
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
80%? To bardzo dużo.kubusss pisze:Generalnie jestem super zadowolony , jest jednak jedno ALE : raty za 4 lata samochodu to koszt koło 80proc wartości auta, a po 4 latach zostajesz z niczym a sam wykup auta jest w cenie rynkowej.
W BMW jak bierzesz nowe fabrycznie MINI na 4 lata z limitem 42 tys. km (na 4 lata), to spłacasz tylko 40% ceny transakcyjnej samochodu + odsetki od udzielonego kredytu (stopa ok. 5%).
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Leasing - czy to dobra opcja?
10 tys to ja zrobilem od lutego do lipca
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow