Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
gkasparow
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 125
Rejestracja: 14 mar 2015, 17:00
Posiadane auto: Mini Cooper S R56 ;VW Caddy
Lokalizacja: JAWORZNO

Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

Post autor: gkasparow »

witam,

przymierzam się do wymiany sprzęgła i mam parę pytań:

1 ) po czym można poznać że kończy się sprzęgło? mi bierze bardzo wysoko, a pedał sprzęgła w porównaniu do innych samochodów chodzi dość ciężko. Wyczuwalne są także jakby dwa skoki :?:
2 ) czy ktoś może mi dobrać sprzęgło i koło dwumasowe (jeśli jest) do mojego modelu?
3 ) jakiej firmy polecacie sprzęgła aby chwile wytrzymało?
4 ) czy wymianę można zlecić zwykłemu mechanikowi czy radzicie aby ktoś był kumaty w Mini?
5 ) jak będę miał zrzuconą skrzynie co jeszcze wymienić abym miał spokój na dłużej

MCS R56 2007 174 KM
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

Post autor: dzikasz »

kolego
sprzęgło jak zaczyna być do wymiany to czuć uślizg. Obroty rosną a samochód nie jedzie. W mini sprzęgło chodzi b. ciężko. Dziś miniakiem zrobiłem 300 km, ciągłe korki, noga po przejechaniu Radomia w korku bolała w podeszfie.
Sprzęgło dobierasz np. po numerze Vin w Realoem i potem np. Inter cars.
Podaj Vin to pomogę.
Sprzęgło to Luk, Sachs na pierwszy montaż jest chyba Valeo.
Co do wymiany to każdy kumaty sobie poradzi. W R50 i R53 wymieniałem sam więc pewnie w R56 też dał bym radę.
Możesz wymienić uszczelniacze.
Awatar użytkownika
gkasparow
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 125
Rejestracja: 14 mar 2015, 17:00
Posiadane auto: Mini Cooper S R56 ;VW Caddy
Lokalizacja: JAWORZNO

Re: Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

Post autor: gkasparow »

taką pomoc to ja rozumiem, bardzo Ci dziękuje.
Uślizg wydaje mi się że raz poczułem jak podjeżdżałem pod górkę na jedynce przy pół sprzęgle. Tak czy siak szykuje mi się spory wydatek na dzień dobry. Jak będę miał zrzuconą skrzynie czy mechanik jest w stanie ocenić stan dwumasy?
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

Post autor: Jaśnie Panicz »

Nie wiem czy koledzy podzielą moją opinię ale wymieniaj tylko na LUK-a. Valeo lipa, a Sachs się popsuł strasznie.
Awatar użytkownika
gkasparow
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 125
Rejestracja: 14 mar 2015, 17:00
Posiadane auto: Mini Cooper S R56 ;VW Caddy
Lokalizacja: JAWORZNO

Re: Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

Post autor: gkasparow »

LUK-a masz osobiście sprawdzonego?
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

Post autor: Jaśnie Panicz »

Akurat Sachsa bo do R58 JCW był tylko Sachs, ale lepsze opinie o LUK-u.
Awatar użytkownika
gkasparow
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 125
Rejestracja: 14 mar 2015, 17:00
Posiadane auto: Mini Cooper S R56 ;VW Caddy
Lokalizacja: JAWORZNO

Re: Wymiana sprzęgła + koło dwumasowe R56 174 KM

Post autor: gkasparow »

czy ktoś ze śląska podpowie mi dobrego mechanika, który będzie się opiekował moim Mini?

- dostałem wycenę z Walczuk serwis Tychy, wymiana sprzęgła ( według opinii to spoko mechanik)

900 zł sprzęgło Luk, śruby, robocizna 800 zł - razem około 2 tyś ( twierdzą że mała szansa aby dwu-mas w tym modelu był do roboty, a jeśli tak to tylko znaleźli w serwisie za 3600 zł)
- drogo/tanio ?
ODPOWIEDZ