no wreszcie ktoś się odezwał : ) pewnie mnie teraz wbijecie w ziemię, ale swego czasu posiadając poprzedni samochód byłem uczestnikiem forum innej marki- wyglądało to z pomocą bardziej doświadczonych kolegów/koleżanek o niebo lepiej- mam nadzieje że to złudne spostrzeżenie. Jak nabiorę doświadczenia( mam nadzieje że nie na własnym samochodzie ) postaram się pomóc. Wracając do tematu.
- czyli trzeba adaptować czy nie trzeba ? nie ma systemu start/stop( dzisiaj chcę to wymienić )
- zdecydowałem się na akumulator Varta Blue Dynamic, a może inny?
Varta jest chyba od nowości, jeszcze jest ze znaczkiem BMW ( przetrwała 8 lat). Masz jakiś symbol akumulatora z firmy Moll? Czy może wymieniałeś akumulator w R56? jest tam dużo odkręcania ?
Wymian to 10 minut.
Zdejmujesz osłonę podszybia. Jest na zatrzaski, odkręcasz klemy i śrubkę trzymającą aku i gotowe. Składasz odwrotnie, Tylko pamiętaj najpierw odpinasz klemę minus, potem plus. Przy zakładaniu odwrotnie najpierw plus potem minus.
pzdr
a ja mam inne pytanie - mam nowy akumulator od pół roku, nowe świece od roku, wszystko grało idealnie, silnik zapalał od zaraz, ale od jakiegoś czasu zauważyłem, że auto odpala mi z opóźnieniem, rozrusznik kręci 3-5razy dłużej niż wcześniej. Czy to może wina kabli? Moje auto ma już ponad 170tyś przebiegu, a nie wiem kiedy ostatnio były wymieniane - mcs r53
ja na Twoim miejscu bym profilaktycznie wymienił kable. Jeszcze nie bardzo się znam, ale z tego co poczytałem na forum sprawdziłbym filtr paliwa a następnie pompę paliwa.
filtr paliwa mam nowy, wymieniany z 2 miesiące temu, pompa też działa bez problemu. Nie wiem czemu tak się dzieje, nie jest tak zawsze. Zauważyłem, że trudniej odpala mi na rozgrzanym silniku, wtedy kręci długo. np gdy odpalam zimne auto rano pali bez problemu, a po powrocie do domu gaszę na chwilę silnik by otworzyć garaż i wtedy ciepły odpala mi długo. Póki co tragedii nie ma, ale jak by się to pogorszyło to coś podziałam
dzikasz pisze:Niedawno sam zmieniałem. 3 różne serwisy a wawy, polecane tu i nie tylko mówiły to samo. że Miniaki dopiero po 2010r.a wcześniejszych nie trzeba Kur... może źle zrobiłem a w tym czasie kilka razy już był podpinany pod kompa. Mam nieszczęsny odzysk i start-stop.
Jeśli był zmieniany na taki o tych samych parametrach to nie trzeba, jeśli na inny to trzeba.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI