r53 niepewny w zakrętach

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

r53 niepewny w zakrętach

Post autor: maxi king »

Cześć,
miniak ogarnięty i doinwestowany, zero jakichkolwiek luzów w zawieszeniu z przodu i z tyłu, zrobiona geometria - opony 205x45r17.
Przy ostrej jeździe prowadzi się niepewnie, przy szybkim wchodzeniu w zakręt mam wrażenie, że tył ''ucieka'' - trzeba kontrować i ostro dohamować ponieważ robi się niebezpiecznie.
Zapala się przeważnie wtedy kontrolka od DSC choć chyba nie zawsze.
Ktoś wie co może być przyczyną ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: flapjck1 »

zla zbieznosc z tylu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: flapjck1 »

ogolnie tez smietnikowe opony nie pomagaja :) twoje w jakim stanie? stare?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: STi77 »

maxi king pisze:Cześć,
miniak ogarnięty i doinwestowany, zero jakichkolwiek luzów w zawieszeniu z przodu i z tyłu, zrobiona geometria - opony 205x45r17.
Przy ostrej jeździe prowadzi się niepewnie, przy szybkim wchodzeniu w zakręt mam wrażenie, że tył ''ucieka'' - trzeba kontrować i ostro dohamować ponieważ robi się niebezpiecznie.
Zapala się przeważnie wtedy kontrolka od DSC choć chyba nie zawsze.
Ktoś wie co może być przyczyną ?
Ostra jazda z włączonym DSC to znikoma przyjemność. Jeździłem na starych Pirelli Euforia i miałem to samo. Od niedawna jeźdzę na nowych Bridgestone Potenza i co ciekawe parę razy wyjechał mi przód. Może kwestia dogrznia opony, piasku na zakręcie.
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: lookee94 »

No i zakręt na gazie, w innym przypadku stawia bokiem ;) dużo też zależy od samych opon i ciśnienia!!!
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: maxi king »

Samochód kupiłem na zimówkach, mięsa dużo, rok produkcji - końcówka 2013.
Nie zmieniłem ich jeszcze ale bywało już, że jeździłem latem na zimówkach i nigdy tak się nie zachowywały.
Opony oczywiście zmienię na dniach.
Obstawiam zbieżność tył + ponowne ustawienie przodu,
ponieważ ponownie sprawdzając luzy w zawieszeniu zauważyłem, że jeden tylny wahacz jest lekko zgięty/bananowy.
Może pociągnął za sobą koło, a geometria przodu ustawiana była względem tyłu.

Uciekanie sprawdzone na różnych zakrętach, ponadto na prostej powyżej 160/170km/h mini delikatnie ''myszkuje'' lewo - prawo.
Zakręt z gazem, ciśnienie jak dobrze pamiętam po 2.3 bara.
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: STi77 »

Jestem przekonany, że po zmianie opon na letnie wszystko będzie OK. Ten wysoki bieżnik (w zimówkach jak piszesz) w zimie i na deszczu robi dobrą robotę ale latem wręcz przeciwnie.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: flapjck1 »

maxi king pisze: ponieważ ponownie sprawdzając luzy w zawieszeniu zauważyłem, że jeden tylny wahacz jest lekko zgięty/bananowy.
Może pociągnął za sobą koło, a geometria przodu ustawiana była względem tyłu.

Uciekanie sprawdzone na różnych zakrętach, ponadto na prostej powyżej 160/170km/h mini delikatnie ''myszkuje'' lewo - prawo.
Zakręt z gazem, ciśnienie jak dobrze pamiętam po 2.3 bara.

opony nie pomagaja
a myszkowanie o jakim piszesz to ewidentnie zbieznosc z tylu za bardzo na +

pogiety wahacz tez na pewno nie trzyma geometrii
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: maxi king »

Jutro bede robil geometrie ponownie, takze dam znac czy pomoglo.
Tyl ma plynna regulacje tak jak przod?
Czy wymiana wahacza na prosty ja ustali?
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: lookee94 »

Ciśnienie na takich oponach powinno chyba 2.6 być o ile się nie mylę
Awatar użytkownika
satyr88
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 271
Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: satyr88 »

Ja bym zaczął od wymiany opon na nowe i wymiany wahacza,a później geometrię, sam niedawno w swoim robiłem kompletną geometrię i auto mi ściągało na lewo bo stare opony były już zjechane. Po wymianie opon na nówki autko jedzie idealnie prosto.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: maniujr »

+30 za oknem, a Ty się dziwisz, że zimówka "pływa"...
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: r53 niepewny w zakrętach

Post autor: maxi king »

Tak jak pisałem, wymiana wahacza - ponowna geometria tył + przód - i oczywiście zmiana opon.
Dam znać czy pomogło.
Dzięki za wszystkie rady!
ODPOWIEDZ