Mini R53 i parę pytań

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

GrzesLca
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 23 lip 2015, 22:18
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Legnica

Mini R53 i parę pytań

Post autor: GrzesLca »

Witam
Od niedawna jestem nowym posiadaczem Mini R53 i mam kilka pytań. Proszę o wyrozumiałość :)

1. Gdzie w r53 120kW jest zamontowane turbo?
2. Jaki jest rodzaj pompy od wspomagania, elektryczny czy hydrauliczny? Czy dużo jest zabawy w wymianę takiej pompy?
3. Czy w zbiorniczku wyrównawczym jest czujnik poziomu? Czy jest możliwość przy wysokich temperaturach na gubienie płynu chłodzącego?
Ostatnio dolewałem ok 200ml do poziomu max i płyn powrócił poniżej min. w ok tydzień czasu, jedyne miejsce jakie zauważyłem że może uciekać płyn to wąż pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
4. Kiedy powinno się wymieniać pompę wody i czy jest ona umiejscowiona na łańcuchu rozrządu czy po drugiej stronie silnika?
5. Jak sprawdzić na krótko czy działa wentylator od chłodnicy?
6. Czy po wypaleniu płyty z mapami do Navi Eastern Europe 2014, będzie chodzić bez żądnych zastrzeżeń?

Dziękuje za wypowiedzi i wyrozumiałość
Pozdrawiam
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: Mini R53 i parę pytań

Post autor: maxi king »

1. Nigdzie, jest kompresor
2. Elektryczno-hydrauliczna
3. Nie ma, rozszczelnia się zbiorniczek wyrównawczy
4. Pompa nie jest na łańcuchu
5. Podać mu 12V?
6. Będzie.
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: Mini R53 i parę pytań

Post autor: beamish »

4. wymienia się jak padnie lub przy okazji np. wymiany oleju w kompresorze. Pompa jest napędzana przez kompresor i zamontowana na jego tylnej pokrywie.
5. zewrzeć manualnie styki przekaźnika I biegu wentylatora (jest w skrzynce bezpieczników pod maską, opis na pokrywie).
GrzesLca
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 23 lip 2015, 22:18
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Legnica

Re: Mini R53 i parę pytań

Post autor: GrzesLca »

Witam
Chciałbym uzyskać odpowiedź na temat klocków hamulcowych i tarcz. Dziś po kilkunastominutowej szybkiej jeździe z mocnym hamowaniem pedał zrobił się twardy i mocno zagrzały się klocki i tarcze. Czy w mini jest to normalne że tak szybko grzeją się tarcze, z tego co widziałem tarcze i klocki do cooper s są te same co do zwykłego mini. Pozdrawiam
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mini R53 i parę pytań

Post autor: maniujr »

W każdym aucie się grzeją, ale do świecących na czerwono pewnie im było daleko. Twardy pedał to nic dziwnego. Jak by Ci się płyn zagotował, to by wpadał w podłogę.
Sebastian_O
Nowy
Nowy
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2013, 23:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Mini R53 i parę pytań

Post autor: Sebastian_O »

:) dokładnie... Lepszy twardy niż miękki :) (pedał oczywiście)
ODPOWIEDZ