Witam
Od niedawna jestem nowym posiadaczem Mini R53 i mam kilka pytań. Proszę o wyrozumiałość
1. Gdzie w r53 120kW jest zamontowane turbo?
2. Jaki jest rodzaj pompy od wspomagania, elektryczny czy hydrauliczny? Czy dużo jest zabawy w wymianę takiej pompy?
3. Czy w zbiorniczku wyrównawczym jest czujnik poziomu? Czy jest możliwość przy wysokich temperaturach na gubienie płynu chłodzącego?
Ostatnio dolewałem ok 200ml do poziomu max i płyn powrócił poniżej min. w ok tydzień czasu, jedyne miejsce jakie zauważyłem że może uciekać płyn to wąż pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
4. Kiedy powinno się wymieniać pompę wody i czy jest ona umiejscowiona na łańcuchu rozrządu czy po drugiej stronie silnika?
5. Jak sprawdzić na krótko czy działa wentylator od chłodnicy?
6. Czy po wypaleniu płyty z mapami do Navi Eastern Europe 2014, będzie chodzić bez żądnych zastrzeżeń?
Dziękuje za wypowiedzi i wyrozumiałość
Pozdrawiam
Mini R53 i parę pytań
-
- Swój Człowiek
- Posty: 156
- Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
- Posiadane auto: r53
- Lokalizacja: PL
Re: Mini R53 i parę pytań
1. Nigdzie, jest kompresor
2. Elektryczno-hydrauliczna
3. Nie ma, rozszczelnia się zbiorniczek wyrównawczy
4. Pompa nie jest na łańcuchu
5. Podać mu 12V?
6. Będzie.
2. Elektryczno-hydrauliczna
3. Nie ma, rozszczelnia się zbiorniczek wyrównawczy
4. Pompa nie jest na łańcuchu
5. Podać mu 12V?
6. Będzie.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 245
- Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kolumna
Re: Mini R53 i parę pytań
4. wymienia się jak padnie lub przy okazji np. wymiany oleju w kompresorze. Pompa jest napędzana przez kompresor i zamontowana na jego tylnej pokrywie.
5. zewrzeć manualnie styki przekaźnika I biegu wentylatora (jest w skrzynce bezpieczników pod maską, opis na pokrywie).
5. zewrzeć manualnie styki przekaźnika I biegu wentylatora (jest w skrzynce bezpieczników pod maską, opis na pokrywie).
-
- Nowy
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 lip 2015, 22:18
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Legnica
Re: Mini R53 i parę pytań
Witam
Chciałbym uzyskać odpowiedź na temat klocków hamulcowych i tarcz. Dziś po kilkunastominutowej szybkiej jeździe z mocnym hamowaniem pedał zrobił się twardy i mocno zagrzały się klocki i tarcze. Czy w mini jest to normalne że tak szybko grzeją się tarcze, z tego co widziałem tarcze i klocki do cooper s są te same co do zwykłego mini. Pozdrawiam
Chciałbym uzyskać odpowiedź na temat klocków hamulcowych i tarcz. Dziś po kilkunastominutowej szybkiej jeździe z mocnym hamowaniem pedał zrobił się twardy i mocno zagrzały się klocki i tarcze. Czy w mini jest to normalne że tak szybko grzeją się tarcze, z tego co widziałem tarcze i klocki do cooper s są te same co do zwykłego mini. Pozdrawiam
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini R53 i parę pytań
W każdym aucie się grzeją, ale do świecących na czerwono pewnie im było daleko. Twardy pedał to nic dziwnego. Jak by Ci się płyn zagotował, to by wpadał w podłogę.
-
- Nowy
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2013, 23:20
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Mini R53 i parę pytań
dokładnie... Lepszy twardy niż miękki (pedał oczywiście)