Witam,
przymierzam się d zakupu Coopera S pierwszej generacji, generalnie szukam auta krajowego, z niedużym przebiegiem i przede wszystkim dobrym stanie, który trochę pojeździ bez większych awarii. Mam już nawet na oku jedną sztukę z początku 2004 roku czyli przedlifta. Tu nasuwa mi się kilka pytań:
1. Na co zwrócić uwagę przy zakupie auta przedliftowego, jakie będą niepokojące oznaki bliskich awarii skrzyni biegów, sprzęgła, pompy wspomagania czy innych trapiących ten model przypadłości?
2. Przy jakim przebiegu można się spodziewać jakich awarii?
3. Proszę o praktyczne porady, jestem całkiem świeży w temacie tych samochodów, dlatego proszę o porady na co mam zwrócić uwagę, aby nie wtopić się w trefny egzemplarz.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Zakup Coopera S
-
- Nowy
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zakup Coopera S
Przed lift i bezawaryjnie nie pasują do siebie.
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 355
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Coopera S
Mylisz sięScorpioPL pisze:Przed lift i bezawaryjnie nie pasują do siebie.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
-
- Nowy
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zakup Coopera S
Cytat z tego forum:
Poliftowy Cooper S – z zewnątrz zmiana świateł... i to tyle. Ważniejsze są: zmienione przełożenia skrzyni biegów, nowa rewizja kompresora (model taki, jak w pakiecie JCW, Eaton M45 rev. 5. Uzyskano wyższą odporność na wysokie temperatury dzięki pokryciu rotorów warstwą teflonu), zmiany w ECU, wydechu. Moc wzrosła ze 163 KM do 170.
Ogólnie warto szukać modelu jak najmłodszego (poliftowego) – z czasem eliminowano pewne wady – padającą pompę wspomagania, problemy z uszczelkami drzwi (świszczenie, zalegająca woda), spasowanie elementów wnętrza, wycieki płynu chłodzącego, szybko zużywające się zawieszenie silnika (szczególnie model Cooper S). Lifting zmienił wiele drobnych, ale irytujących mankamentów. Dotyczy to w szczególności modeli Cooper i One, gdzie różnice są b. niewielkie, moc można bez problemu odblokować, a koszt zakupu Coopera zawsze będzie wyższy.
Sam się do tego zastosowałem i jeżdżę poliftowym R53 i nie miałem do tej pory żadnej awarii.
Poliftowy Cooper S – z zewnątrz zmiana świateł... i to tyle. Ważniejsze są: zmienione przełożenia skrzyni biegów, nowa rewizja kompresora (model taki, jak w pakiecie JCW, Eaton M45 rev. 5. Uzyskano wyższą odporność na wysokie temperatury dzięki pokryciu rotorów warstwą teflonu), zmiany w ECU, wydechu. Moc wzrosła ze 163 KM do 170.
Ogólnie warto szukać modelu jak najmłodszego (poliftowego) – z czasem eliminowano pewne wady – padającą pompę wspomagania, problemy z uszczelkami drzwi (świszczenie, zalegająca woda), spasowanie elementów wnętrza, wycieki płynu chłodzącego, szybko zużywające się zawieszenie silnika (szczególnie model Cooper S). Lifting zmienił wiele drobnych, ale irytujących mankamentów. Dotyczy to w szczególności modeli Cooper i One, gdzie różnice są b. niewielkie, moc można bez problemu odblokować, a koszt zakupu Coopera zawsze będzie wyższy.
Sam się do tego zastosowałem i jeżdżę poliftowym R53 i nie miałem do tej pory żadnej awarii.
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 wrz 2015, 00:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Nidzica
Re: Zakup Coopera S
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Co do ewentualnej usterkowości jestem świadomy.
Pytanie to przy jakim przebiegu te usterki mogą się pojawić? I jak je wychwycić przy zakupie?
Pytanie to przy jakim przebiegu te usterki mogą się pojawić? I jak je wychwycić przy zakupie?