Sprzęgło - problem
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: Sprzęgło - problem
Podepne sie pod temat. Jak powinna byc wyregulowana sroba na sprzęgle ta z kątrą. Mam kompletne nowe sprzeglo SPI, silownik- zestaw naprawczy a sprzeglo jest strasznie kruciutkie i przy podlodze? Mozn to jakos wyregolowac?
Arafat
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: Sprzęgło - problem
Podepne sie pod temat. Jak powinna byc wyregulowana sroba na sprzęgle ta z kątrą. Mam kompletne nowe sprzeglo SPI, silownik- zestaw naprawczy a sprzeglo jest strasznie kruciutkie i przy podlodze? Mozn to jakos wyregolowac?
Arafat
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sprzęgło - problem
Nie można. Nie w SPI. A śrub z "kątrą", znaczy kontrą powinna być ustawiona na 6,5mm od krawędzi obudowy.
"krótkie" sprzęgło może wynikać z kilku rzeczy, zacząłbym od powtórnego odpowietrzenie.
"krótkie" sprzęgło może wynikać z kilku rzeczy, zacząłbym od powtórnego odpowietrzenie.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Sprzęgło - problem
A potem stan sworznia spinajacego pedal z pompa itepe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Sprzęgło - problem
Kilka ilustracji do tematu
1.Widełki drążka pompki sprzęgła. Tak przeważnie wyglądają po wymontowaniu pompki sprzęgłowej. Otwór na sworzeń wyrobiony. Sworzeń przeważnie też, w miejscu współpracy z pedałem sprzęgła
2.Pompka sprzęgła. Komplet naprawczy i naprawione widełki drążka
3.Siłownik sprzęgła. Komplet naprawczy
Po wymianie uszczelnień tłoka pompki i siłownika (kompletów naprawczych) , zmontowaniu i napełnieniu płynem hamulcowym, układ wymaga odpowietrzenia. Adam słusznie pisze, że należy zacząć od solidnego odpowietrzenia układu.
Luz pomiędzy kołnierzem nakrętki a obudową sprzęgła tak jak pisze Adam 6,5 mm. Mierzyć gdy dźwignia powoduje dosunięcie łożyska oporowego do docisku sprzęgła, bez wywierania nacisku na docisk.
Jeżeli luz ten jest zbyt mały całkowite rozłączenie sprzęgła (wysprzęglenie) może być niemożliwe
Gdy luz jest zbyt duży nie ma to wpływu na wysprzęglanie, natomiast powoduje zwiększony niekorzystny nacisk na cały wał korbowy. W skrajnych przypadkach prowadzi to do uszkodzenia /wytarcia pierścieni oporowych środkowej podpory wału i spadku obrotów (biegu jałowego) silnika po naciśnięciu sprzęgła.
1.Widełki drążka pompki sprzęgła. Tak przeważnie wyglądają po wymontowaniu pompki sprzęgłowej. Otwór na sworzeń wyrobiony. Sworzeń przeważnie też, w miejscu współpracy z pedałem sprzęgła
2.Pompka sprzęgła. Komplet naprawczy i naprawione widełki drążka
3.Siłownik sprzęgła. Komplet naprawczy
Po wymianie uszczelnień tłoka pompki i siłownika (kompletów naprawczych) , zmontowaniu i napełnieniu płynem hamulcowym, układ wymaga odpowietrzenia. Adam słusznie pisze, że należy zacząć od solidnego odpowietrzenia układu.
Luz pomiędzy kołnierzem nakrętki a obudową sprzęgła tak jak pisze Adam 6,5 mm. Mierzyć gdy dźwignia powoduje dosunięcie łożyska oporowego do docisku sprzęgła, bez wywierania nacisku na docisk.
Jeżeli luz ten jest zbyt mały całkowite rozłączenie sprzęgła (wysprzęglenie) może być niemożliwe
Gdy luz jest zbyt duży nie ma to wpływu na wysprzęglanie, natomiast powoduje zwiększony niekorzystny nacisk na cały wał korbowy. W skrajnych przypadkach prowadzi to do uszkodzenia /wytarcia pierścieni oporowych środkowej podpory wału i spadku obrotów (biegu jałowego) silnika po naciśnięciu sprzęgła.
- Załączniki
-
- widełki drążka.jpg (89.66 KiB) Przejrzano 827 razy
-
- pompka sprzęgła.jpg (55.53 KiB) Przejrzano 827 razy
-
- siłownik sprzęgła.jpg (80.38 KiB) Przejrzano 827 razy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: Sprzęgło - problem
Dziękuje. W wolnej chwili posprawdzam. Odpowietrzone jest na pewno. Siłownik sprzęgła regenerowany. Pompki nie robiłem, a na stanu sworzni nie nie pamiętam. Śruba z kontrą jest prawie na końcu gwintu. Sworzeń dotoczyć nowy a oczko wystarczy nadspawac i nawiercić? Może prościej większy otwór i sworzeń. Pokombinuje Dzięki
Arafat
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Sprzęgło - problem
Tak "oczko" nadspawać tam gdzie wyrobienie, otwór wyrównać wiertłem/ pilnikiem okrągłym na 8 mm średnicy. Większy otwór i sworzeń - raczej nie bo sworzeń przechodzi również przez otwór w pedale, a to już wymagało by powiększenia również tamtego otworu. Bez sensu, bo w przypadku wymiany w przyszłości kompletnej pompki na inną /nową, znów będzie problem, tym razem ze zbyt dużym otworem w pedale.Arafat pisze:...Sworzeń dotoczyć nowy a oczko wystarczy nadspawac i nawiercić? Może prościej większy otwór i sworzeń...
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Sprzęgło - problem
To o czym mowa dotychczas to nie wszystko Do kompletu prawidłowej regeneracji mechanizmu sterowania sprzęgłem należy dodać jeszcze usunięcie luzów dźwigni na obudowie sprzęgła. Jest tam sworzeń, który przeważnie jest "wyrobiony" i "kulista" końcówka dźwigienki współpracująca z elementem na którym zamocowane jest łożysko oporowe. (to ten "wałek" z nakrętką regulacyjną i kontrą). Poszukam odpowiednich ilustracji z napraw które wykonywałem, i pokażę w czym problem.
Po zakończeniu generalnego remontu silnika i skrzyni biegów zawsze wykonuję wszystkie te opisane czynności, czyli regenerację pompki, siłownika i usunięcie wszystkich luzów na połączeniach. Od prawidłowego działania mechanizmu hydraulicznego sterowania sprzęgła zależy działanie skrzyni biegów i jej trwałość. W klasykach mini podstawowym błędem użytkowników jest beztroskie podejście do źle działającego układu sterowania. Gdy tylko są problemy z włączaniem biegów, na początku jedynki i wstecznego i dopiero kilkakrotne naciśnięcie pedału powoduje wysprzęglenie, należy zacząć od sprawdzenia / uzupełnienia płynu w zbiorniczku pompki i odpowietrzenia układu. Jeżeli są wycieki płynu pompka, siłownik, ewentualnie przewody mogą wymagac naprawy/ wymiany.
Może być też tak, że tłoki i powierzchnie wewnątrz pompki i siłownika są mocno zanieczyszczone, gumki spuchnięte po użyciu niewłaściwego płynu i wszystko porusza się z dużymi oporami.
Trzeba też zwrócić uwagę na to czy mechanizm dźwigniowy znajdujący się na obudowie sprzęgła nie jest unieruchomiony/zatarty/ silnie zabrudzony. To częsty przypadek w samochodach zaniedbanych, które wcześniej długo stały.
Uwagi dotyczą mechanizmu sterowania.
Jeżeli wszystko jest w porządku i pomimo to są problemy przyczyna może być samo sprzęgło lub wadliwy jego montaż.
Po zakończeniu generalnego remontu silnika i skrzyni biegów zawsze wykonuję wszystkie te opisane czynności, czyli regenerację pompki, siłownika i usunięcie wszystkich luzów na połączeniach. Od prawidłowego działania mechanizmu hydraulicznego sterowania sprzęgła zależy działanie skrzyni biegów i jej trwałość. W klasykach mini podstawowym błędem użytkowników jest beztroskie podejście do źle działającego układu sterowania. Gdy tylko są problemy z włączaniem biegów, na początku jedynki i wstecznego i dopiero kilkakrotne naciśnięcie pedału powoduje wysprzęglenie, należy zacząć od sprawdzenia / uzupełnienia płynu w zbiorniczku pompki i odpowietrzenia układu. Jeżeli są wycieki płynu pompka, siłownik, ewentualnie przewody mogą wymagac naprawy/ wymiany.
Może być też tak, że tłoki i powierzchnie wewnątrz pompki i siłownika są mocno zanieczyszczone, gumki spuchnięte po użyciu niewłaściwego płynu i wszystko porusza się z dużymi oporami.
Trzeba też zwrócić uwagę na to czy mechanizm dźwigniowy znajdujący się na obudowie sprzęgła nie jest unieruchomiony/zatarty/ silnie zabrudzony. To częsty przypadek w samochodach zaniedbanych, które wcześniej długo stały.
Uwagi dotyczą mechanizmu sterowania.
Jeżeli wszystko jest w porządku i pomimo to są problemy przyczyna może być samo sprzęgło lub wadliwy jego montaż.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Sprzęgło - problem
Ilustracje do tematu
1.dźwignia sprzęgła - zaznaczone miejsca w których występuje luz spowodowany zużyciem materiału. Na ilustracji elementy już naprawione.
2.wałek łożyska oporowego - po lewej w dobrym stanie, po prawej mocno wyrobiony w miejscu współpracy z końcówką dźwigni.
1.dźwignia sprzęgła - zaznaczone miejsca w których występuje luz spowodowany zużyciem materiału. Na ilustracji elementy już naprawione.
2.wałek łożyska oporowego - po lewej w dobrym stanie, po prawej mocno wyrobiony w miejscu współpracy z końcówką dźwigni.
- Załączniki
-
- dźwignia sprzęgła.jpg (65.95 KiB) Przejrzano 767 razy
-
- wałek łożyska oporowego.jpg (103.37 KiB) Przejrzano 767 razy