Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kamil_0793
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
Posiadane auto: Mercedes C180 W202
Lokalizacja: Strzegom/Wrocław

Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: kamil_0793 »

Witam. W ramach pracy inżynierskiej chcę zrealizować projekt przerobienia silnika z mojego Mini 1000 cm na elektroniczne sterowanie zapłonem. Poszukuję jakiejś literatury opisującej właśnie tą jednostkę napędową, gdyż muszę umieścić krótki opis obiektu badań w pracy. Ktoś może coś polecić? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: hillman »

Tylko to na forum....... Poszukaj na angolskich stronach. A jest bo czytałem.
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=14030
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: Sadam »

Elektronicznie sterowany TYLKO zapłon jak rozumiem? Bo podany link do tematu dotyczy już wtryskowca.

Jakich info potrzebujesz na temat silnika? co nieco masz w Haynesie, albo żółta biblia Vizard'a.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: hillman »

Wszystko zostało wymyślone..


http://www.ebay.ie/itm/Mini-850-1000-12 ... XQkl9Rbsum

http://www.ebay.ie/itm/1060480-Ultima-S ... SwVupTp8Dv
Lub wpisać na ebayu -- mini programable ignition -- wyskoczy lista.

Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: dziesio »

Nie ważne, że zostało wymyślone. Kolega pisze prace inżynierską a ta z założenia ma nie być niczym innowacyjnym.
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: profesorr »

podbij do Marka..
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
kamil_0793
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
Posiadane auto: Mercedes C180 W202
Lokalizacja: Strzegom/Wrocław

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: kamil_0793 »

Dzięki za link. Generalnie wiem, że to żadna innowacja, ale temat pracy brzmi: wpływ zmiany układu zapłonowego na parametry pracy silnika ZI. Całość ma się opierać na pomiarach na hamowni silnika z oryginalnym układem zapłonowym, a następnie montaż czegoś podobnego, jak w linku od kolegi hillman. Co do obiektu poszukiwań: jak to w każdej tego typu pracy należy zamieścić kilka stron informacji na temat obiektu badań, tzn. przykładowo opis działania, coś o powstaniu jednostki napędowej, czy też jakieś innowacyjne rozwiązania w danym silniku (o ile w ogóle takie są). Głównie chodzi chyba o opis konstrukcji całego silnika.
kamil_0793
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
Posiadane auto: Mercedes C180 W202
Lokalizacja: Strzegom/Wrocław

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: kamil_0793 »

A tak swoją drogą, jest może gdzieś na forum realizacja takiej modyfikacji? No i czy faktycznie te zestawy z e-baya nadadzą się do tego?
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: hillman »

Witam.

Szukałem i znalazłem. Sprzedający jest z Krakowa, można przedzwonić do faceta. Jeśli komuś z grupy krakowskiej chce się pobawić i opisać wyniki na forum. Trzeba trochę pokombinować z instalacją, podstawowa znajomość elektroniki mile widziana........ :idea:

http://olx.pl/oferta/progcdi-r3-1-2015- ... 5FRAl.html
Darek
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: Sadam »

ALE KOLEGA NIE PYTA O ROZWIĄZANIA TYLKO LITERATURĘ BY OPISAĆ SILNIK! A przynajmniej na razie!

Też mogę mnożyć przykłady- Megajolt nawet mam dostęp do auta w którym sam montowałem, NoDiz - to prawdopodobnie będę testował niedługo, Amethyst - patent od Aldona jak dobrze pamiętam, podany powyżej patent od Accuspark - wszystko do dostania konkretnie pod A-serię. Ale nie o to chodzi. Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!

Kamil, jakbyś był w okolicach Wrocławia to daj znać, udostępnię Ci to co mam. Kilka głównych informacji będziesz mógł przytoczyć. Niestety wszystko po angielsku. Oprócz tego wiki i internety i tez raczej bazowałbym na angielskich stronach.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: hillman »

@sadam ALE KOLEGA NIE PYTA O ROZWIĄZANIA TYLKO LITERATURĘ BY OPISAĆ SILNIK! A przynajmniej na razie!
( starem się tylko pomóc, zrobiony moduł 195 zł. cena dla studenta )
@sadam Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!
( silnik został dokładnie opisany na stronach netu. Wystarczy wpisać - a series mini engine -. Tylko ze wszystko po angielsku. Po polsku nic nie ma i nie będzie. A jakoś się nikt nie kwapi do wysłanie kilku książek. Jeśli zaśmiecam wątek to przepraszam. )
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: Sadam »

Jedyna pozycja w bibliografii, która brzmi "Internet" to niestety słaba pozycja. Poszukać info w necie to większość potrafi. w pracy warto podeprzeć się jednak czymś bardziej fachowym.

A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny paten może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: hillman »

Witam.

Miałem nie pisać ale mnie ruszyło.......

--- Jedyna pozycja w bibliografii, która brzmi "Internet" to niestety słaba pozycja. Poszukać info w necie to większość potrafi. w pracy warto podeprzeć się jednak czymś bardziej fachowym. ---

W necie jest wszystko, jeśli oczywiście potrafi się czytać. Po angielsku i z zrozumieniem.

--- A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny patent może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych. ---

Każdy elektronik z doświadczenia rozumie o czym piszę ale dalej może zrozumiesz.
Student piszą pracę. Konsultowałem się z kolegą co wykładał na Lubelskim.......( nie płytki ). Pierwsze co pozwiedzał. Po co się pchać w mini. Silnik niewdzięczny do badań. A same zabudowanie i przerobienie do stanowiska jest problematyczne ......... Stanowisko badań jest na uczelni jest w budynku. Zainstalowanie silnika mini jest takie sobie. Ale student niech się wypowie. Standardowo jest to silnik z fiata 1600. Jest gotowiec...... W badaniach nie ma mowy o standardowych danych na rolkach. Promotor pracy chyba potwierdzi. Stanowisko badań jest gotowiec do pomiaru na uczelni.
A co literatury to na temat tego silnika fiat 1600, wystarczy odwiedzić bibliotekę. A i wszystkie prace są do wglądu. Na papierze i do poczytania. Byle nie popełnić plagiatu. Bo teraz komputer wychwytuje.
Na temat sterownika.
To co przedstawiłem jest idealny do pomiarów. Po pierwsza tani, jeśli spalimy to nie płaczemy. EPROM robimy w podstawce i mamy możliwość programowania na stole, z poziomu kompa. Zdejmujemy charakterystykę oryginału mechanicznego. A potem bawimy się z programowaniem sterownika. By badanie były porównywalne.
A cha zastosowanie NoDiz, Amethyst, Accuspark, i innych , po pierwsze drogie. Ma montaż części co nie dają możliwości naprawy i programowania z poziomu kompa. Brak interfejsu, i trzeba orać by się podpiąć.
Ale niech student myśli. Zostanie inżynierem to nie w kij dmuchać :)
I to na tyle..........

Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: Sadam »

Brawo!

Konkluzja pierwsza, student niech zmieni temat pracy, bo Mini to zły pomysł

Konkluzja druga - trzeba kupić urządzenie tanie, mimo, że na razie nikt nie planował nic kupować

Konkluzja trzecia - inne urządzenia są be- mimo, że wbrew temu co piszesz jednak DAJĄ się programować z kompa, mają gotowe interfejsy, mają interfejsy nawet na komórki i łączność bezprzewodową i możliwość sterowania również innymi parametrami, a co najmniej ich odczyt, można je nawet samemu zbudować (w jednym przypadku), owszem są droższe, ale ponownie nikt nic nie kupuje na razie tylko szuka literatury na temat cech i historii danego SILNIKA

wszystko jest w necie, wystarczy poszukać i poczytać

A od początku chodziło tylko o to:
kamil_0793 pisze:Poszukuję jakiejś literatury opisującej właśnie tą jednostkę napędową, gdyż muszę umieścić krótki opis obiektu badań w pracy. Ktoś może coś polecić? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
FIN
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
kamil_0793
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
Posiadane auto: Mercedes C180 W202
Lokalizacja: Strzegom/Wrocław

Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm

Post autor: kamil_0793 »

Z waszej dyskusji ciężko mi cokolwiek wywnioskować... No ale Sadama znam i z forum i ze współpracy, dlatego też, jeżeli Twoja propozycja jest nadal aktualna, chętnie podskoczę do Ciebie i poznam kilka drobnych szczegółów ;) Zmiana tematu pracy na dwa miesiące przed jej oddaniem, hmm... raczej nie wchodzi w rachubę ;)
ODPOWIEDZ