Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
- Posiadane auto: Mercedes C180 W202
- Lokalizacja: Strzegom/Wrocław
Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Witam. W ramach pracy inżynierskiej chcę zrealizować projekt przerobienia silnika z mojego Mini 1000 cm na elektroniczne sterowanie zapłonem. Poszukuję jakiejś literatury opisującej właśnie tą jednostkę napędową, gdyż muszę umieścić krótki opis obiektu badań w pracy. Ktoś może coś polecić? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Tylko to na forum....... Poszukaj na angolskich stronach. A jest bo czytałem.
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=14030
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=14030
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Elektronicznie sterowany TYLKO zapłon jak rozumiem? Bo podany link do tematu dotyczy już wtryskowca.
Jakich info potrzebujesz na temat silnika? co nieco masz w Haynesie, albo żółta biblia Vizard'a.
Jakich info potrzebujesz na temat silnika? co nieco masz w Haynesie, albo żółta biblia Vizard'a.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Wszystko zostało wymyślone..
http://www.ebay.ie/itm/Mini-850-1000-12 ... XQkl9Rbsum
http://www.ebay.ie/itm/1060480-Ultima-S ... SwVupTp8Dv
Lub wpisać na ebayu -- mini programable ignition -- wyskoczy lista.
Darek.
http://www.ebay.ie/itm/Mini-850-1000-12 ... XQkl9Rbsum
http://www.ebay.ie/itm/1060480-Ultima-S ... SwVupTp8Dv
Lub wpisać na ebayu -- mini programable ignition -- wyskoczy lista.
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Nie ważne, że zostało wymyślone. Kolega pisze prace inżynierską a ta z założenia ma nie być niczym innowacyjnym.
- profesorr
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
podbij do Marka..
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
-
- Swój Człowiek
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
- Posiadane auto: Mercedes C180 W202
- Lokalizacja: Strzegom/Wrocław
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Dzięki za link. Generalnie wiem, że to żadna innowacja, ale temat pracy brzmi: wpływ zmiany układu zapłonowego na parametry pracy silnika ZI. Całość ma się opierać na pomiarach na hamowni silnika z oryginalnym układem zapłonowym, a następnie montaż czegoś podobnego, jak w linku od kolegi hillman. Co do obiektu poszukiwań: jak to w każdej tego typu pracy należy zamieścić kilka stron informacji na temat obiektu badań, tzn. przykładowo opis działania, coś o powstaniu jednostki napędowej, czy też jakieś innowacyjne rozwiązania w danym silniku (o ile w ogóle takie są). Głównie chodzi chyba o opis konstrukcji całego silnika.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
- Posiadane auto: Mercedes C180 W202
- Lokalizacja: Strzegom/Wrocław
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
A tak swoją drogą, jest może gdzieś na forum realizacja takiej modyfikacji? No i czy faktycznie te zestawy z e-baya nadadzą się do tego?
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Witam.
Szukałem i znalazłem. Sprzedający jest z Krakowa, można przedzwonić do faceta. Jeśli komuś z grupy krakowskiej chce się pobawić i opisać wyniki na forum. Trzeba trochę pokombinować z instalacją, podstawowa znajomość elektroniki mile widziana........
http://olx.pl/oferta/progcdi-r3-1-2015- ... 5FRAl.html
Darek
Szukałem i znalazłem. Sprzedający jest z Krakowa, można przedzwonić do faceta. Jeśli komuś z grupy krakowskiej chce się pobawić i opisać wyniki na forum. Trzeba trochę pokombinować z instalacją, podstawowa znajomość elektroniki mile widziana........
http://olx.pl/oferta/progcdi-r3-1-2015- ... 5FRAl.html
Darek
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
ALE KOLEGA NIE PYTA O ROZWIĄZANIA TYLKO LITERATURĘ BY OPISAĆ SILNIK! A przynajmniej na razie!
Też mogę mnożyć przykłady- Megajolt nawet mam dostęp do auta w którym sam montowałem, NoDiz - to prawdopodobnie będę testował niedługo, Amethyst - patent od Aldona jak dobrze pamiętam, podany powyżej patent od Accuspark - wszystko do dostania konkretnie pod A-serię. Ale nie o to chodzi. Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!
Kamil, jakbyś był w okolicach Wrocławia to daj znać, udostępnię Ci to co mam. Kilka głównych informacji będziesz mógł przytoczyć. Niestety wszystko po angielsku. Oprócz tego wiki i internety i tez raczej bazowałbym na angielskich stronach.
Też mogę mnożyć przykłady- Megajolt nawet mam dostęp do auta w którym sam montowałem, NoDiz - to prawdopodobnie będę testował niedługo, Amethyst - patent od Aldona jak dobrze pamiętam, podany powyżej patent od Accuspark - wszystko do dostania konkretnie pod A-serię. Ale nie o to chodzi. Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!
Kamil, jakbyś był w okolicach Wrocławia to daj znać, udostępnię Ci to co mam. Kilka głównych informacji będziesz mógł przytoczyć. Niestety wszystko po angielsku. Oprócz tego wiki i internety i tez raczej bazowałbym na angielskich stronach.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
@sadam ALE KOLEGA NIE PYTA O ROZWIĄZANIA TYLKO LITERATURĘ BY OPISAĆ SILNIK! A przynajmniej na razie!
( starem się tylko pomóc, zrobiony moduł 195 zł. cena dla studenta )
@sadam Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!
( silnik został dokładnie opisany na stronach netu. Wystarczy wpisać - a series mini engine -. Tylko ze wszystko po angielsku. Po polsku nic nie ma i nie będzie. A jakoś się nikt nie kwapi do wysłanie kilku książek. Jeśli zaśmiecam wątek to przepraszam. )
( starem się tylko pomóc, zrobiony moduł 195 zł. cena dla studenta )
@sadam Do pracy potrzebna jest literatura, na bazie której opisuje się właśnie wspomniany wcześniej obiekt badań!
( silnik został dokładnie opisany na stronach netu. Wystarczy wpisać - a series mini engine -. Tylko ze wszystko po angielsku. Po polsku nic nie ma i nie będzie. A jakoś się nikt nie kwapi do wysłanie kilku książek. Jeśli zaśmiecam wątek to przepraszam. )
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Jedyna pozycja w bibliografii, która brzmi "Internet" to niestety słaba pozycja. Poszukać info w necie to większość potrafi. w pracy warto podeprzeć się jednak czymś bardziej fachowym.
A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny paten może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych.
A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny paten może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Witam.
Miałem nie pisać ale mnie ruszyło.......
--- Jedyna pozycja w bibliografii, która brzmi "Internet" to niestety słaba pozycja. Poszukać info w necie to większość potrafi. w pracy warto podeprzeć się jednak czymś bardziej fachowym. ---
W necie jest wszystko, jeśli oczywiście potrafi się czytać. Po angielsku i z zrozumieniem.
--- A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny patent może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych. ---
Każdy elektronik z doświadczenia rozumie o czym piszę ale dalej może zrozumiesz.
Student piszą pracę. Konsultowałem się z kolegą co wykładał na Lubelskim.......( nie płytki ). Pierwsze co pozwiedzał. Po co się pchać w mini. Silnik niewdzięczny do badań. A same zabudowanie i przerobienie do stanowiska jest problematyczne ......... Stanowisko badań jest na uczelni jest w budynku. Zainstalowanie silnika mini jest takie sobie. Ale student niech się wypowie. Standardowo jest to silnik z fiata 1600. Jest gotowiec...... W badaniach nie ma mowy o standardowych danych na rolkach. Promotor pracy chyba potwierdzi. Stanowisko badań jest gotowiec do pomiaru na uczelni.
A co literatury to na temat tego silnika fiat 1600, wystarczy odwiedzić bibliotekę. A i wszystkie prace są do wglądu. Na papierze i do poczytania. Byle nie popełnić plagiatu. Bo teraz komputer wychwytuje.
Na temat sterownika.
To co przedstawiłem jest idealny do pomiarów. Po pierwsza tani, jeśli spalimy to nie płaczemy. EPROM robimy w podstawce i mamy możliwość programowania na stole, z poziomu kompa. Zdejmujemy charakterystykę oryginału mechanicznego. A potem bawimy się z programowaniem sterownika. By badanie były porównywalne.
A cha zastosowanie NoDiz, Amethyst, Accuspark, i innych , po pierwsze drogie. Ma montaż części co nie dają możliwości naprawy i programowania z poziomu kompa. Brak interfejsu, i trzeba orać by się podpiąć.
Ale niech student myśli. Zostanie inżynierem to nie w kij dmuchać
I to na tyle..........
Darek.
Miałem nie pisać ale mnie ruszyło.......
--- Jedyna pozycja w bibliografii, która brzmi "Internet" to niestety słaba pozycja. Poszukać info w necie to większość potrafi. w pracy warto podeprzeć się jednak czymś bardziej fachowym. ---
W necie jest wszystko, jeśli oczywiście potrafi się czytać. Po angielsku i z zrozumieniem.
--- A w kwestii modułu to nie było na razie pytania gdzie taki kupić i za ile. Uniwersalny patent może i fajny, ale pytanie ile czasu i kosztów dodatkowych będzie z nim jeszcze związanych. ---
Każdy elektronik z doświadczenia rozumie o czym piszę ale dalej może zrozumiesz.
Student piszą pracę. Konsultowałem się z kolegą co wykładał na Lubelskim.......( nie płytki ). Pierwsze co pozwiedzał. Po co się pchać w mini. Silnik niewdzięczny do badań. A same zabudowanie i przerobienie do stanowiska jest problematyczne ......... Stanowisko badań jest na uczelni jest w budynku. Zainstalowanie silnika mini jest takie sobie. Ale student niech się wypowie. Standardowo jest to silnik z fiata 1600. Jest gotowiec...... W badaniach nie ma mowy o standardowych danych na rolkach. Promotor pracy chyba potwierdzi. Stanowisko badań jest gotowiec do pomiaru na uczelni.
A co literatury to na temat tego silnika fiat 1600, wystarczy odwiedzić bibliotekę. A i wszystkie prace są do wglądu. Na papierze i do poczytania. Byle nie popełnić plagiatu. Bo teraz komputer wychwytuje.
Na temat sterownika.
To co przedstawiłem jest idealny do pomiarów. Po pierwsza tani, jeśli spalimy to nie płaczemy. EPROM robimy w podstawce i mamy możliwość programowania na stole, z poziomu kompa. Zdejmujemy charakterystykę oryginału mechanicznego. A potem bawimy się z programowaniem sterownika. By badanie były porównywalne.
A cha zastosowanie NoDiz, Amethyst, Accuspark, i innych , po pierwsze drogie. Ma montaż części co nie dają możliwości naprawy i programowania z poziomu kompa. Brak interfejsu, i trzeba orać by się podpiąć.
Ale niech student myśli. Zostanie inżynierem to nie w kij dmuchać
I to na tyle..........
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Brawo!
Konkluzja pierwsza, student niech zmieni temat pracy, bo Mini to zły pomysł
Konkluzja druga - trzeba kupić urządzenie tanie, mimo, że na razie nikt nie planował nic kupować
Konkluzja trzecia - inne urządzenia są be- mimo, że wbrew temu co piszesz jednak DAJĄ się programować z kompa, mają gotowe interfejsy, mają interfejsy nawet na komórki i łączność bezprzewodową i możliwość sterowania również innymi parametrami, a co najmniej ich odczyt, można je nawet samemu zbudować (w jednym przypadku), owszem są droższe, ale ponownie nikt nic nie kupuje na razie tylko szuka literatury na temat cech i historii danego SILNIKA
wszystko jest w necie, wystarczy poszukać i poczytać
A od początku chodziło tylko o to:
Konkluzja pierwsza, student niech zmieni temat pracy, bo Mini to zły pomysł
Konkluzja druga - trzeba kupić urządzenie tanie, mimo, że na razie nikt nie planował nic kupować
Konkluzja trzecia - inne urządzenia są be- mimo, że wbrew temu co piszesz jednak DAJĄ się programować z kompa, mają gotowe interfejsy, mają interfejsy nawet na komórki i łączność bezprzewodową i możliwość sterowania również innymi parametrami, a co najmniej ich odczyt, można je nawet samemu zbudować (w jednym przypadku), owszem są droższe, ale ponownie nikt nic nie kupuje na razie tylko szuka literatury na temat cech i historii danego SILNIKA
wszystko jest w necie, wystarczy poszukać i poczytać
A od początku chodziło tylko o to:
FINkamil_0793 pisze:Poszukuję jakiejś literatury opisującej właśnie tą jednostkę napędową, gdyż muszę umieścić krótki opis obiektu badań w pracy. Ktoś może coś polecić? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
- Posiadane auto: Mercedes C180 W202
- Lokalizacja: Strzegom/Wrocław
Re: Praca inżynierska - Rover Mini 1000 cm
Z waszej dyskusji ciężko mi cokolwiek wywnioskować... No ale Sadama znam i z forum i ze współpracy, dlatego też, jeżeli Twoja propozycja jest nadal aktualna, chętnie podskoczę do Ciebie i poznam kilka drobnych szczegółów Zmiana tematu pracy na dwa miesiące przed jej oddaniem, hmm... raczej nie wchodzi w rachubę