Zawieszenie, hamulce prośba o poradę

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zawieszenie, hamulce prośba o poradę

Post autor: markfive »

kamil_0793 pisze:...czy naładować smaru (i przede wszystkim ile) dopiero po poskładaniu wszystkiego i skręceniu?
Nie było odpowiedzi - ile smaru, więc podpowiem. Z przodu smarować dotąd aż czysty smar zacznie wydobywać się spod osłon /pierścieni gumowych wahacza górnego. Zazwyczaj najpierw wyciskana jest stamtąd brudna ciecz i stary smar gdy nie było dawno lub wcale smarowane. To "wcale" obserwuję dość często przy naprawach, nawet wtedy gdy widać, że wymieniane były już łożyska i ośki na nowe. Trochę smaru przy składaniu a później już długo nic. :) Efekt - konieczność ponownej wymiany zużytych części.

Z tyłu podobnie, ale tam czasem na wydobywanie się smaru spod osłon trzeba długo czekać i cierpliwie wtłaczać smar do skutku. Powód ?. Jeżeli nie założono osłony osi wahacza (z tworzywa), która występuje w komplecie naprawczym, lub osłona ta jest pęknięta/ uszkodzona przy składaniu, to smar ma dużo większą przestrzeń do wypełnienia pomiędzy łożyskami.Tylny wahacz to odlew pusty w środku i zmieści się tam myślę, spokojnie puszka smaru :)
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Zawieszenie, hamulce prośba o poradę

Post autor: Arafat »

Gumy stabilizatorów silnika gora/dół wymien. Utwardzane lub poliuretanowe
Arafat
kamil_0793
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 18 lis 2009, 16:33
Posiadane auto: Mercedes C180 W202
Lokalizacja: Strzegom/Wrocław

Re: Zawieszenie, hamulce prośba o poradę

Post autor: kamil_0793 »

Wielkie dzięki za podpowiedź, chyba wszystko wiem :) Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ