Pływanie przodu w zakrętach

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Chris11 »

Czy zużyte gumy na drążkach reakcyjnych moga być przyczyną "pływającego" przodu w zakrętach (wchodząc w zakręt mam wrażenie, że przód jest "rozlazły" i ucieka jakby do zewnątrz)? Pytam, bo wyglądają na sparciałe. Dodatkowo podczas przejeżdżania przez niektóre nierówności (nie zawsze) występuje pukanie w zawieszeniu. Sworznie wahacza, amortyzatory, końcówki drążków kierowniczych mają pewnie niecały 1000km.
Gdzie jeszcze ewentualnie szukać przyczyn? W zbieżności?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Sadam »

Pukania poszukaj w przekładni kierowniczej.

Pływanie bardziej powiązałbym z mocowaniami całego wózka, zwłaszcza tymi górnymi pod śrubami głównymi. Polecam szybki test:

- otwierasz maskę
- otwierasz szybę kierowcy
-stojąc poza autem kręcisz kierownicą (lekkie ruchy prawo lewo, nie za szybko) i obserwujesz czy a pewnie bardziej ile przemieszcza się chłodnica, czyli de facto cały przedni wózek z silnikiem, względem karoserii.

przy miękkich mocowaniach zawsze lekki ruch będzie, ale jak wszystko jest OK to prawie niewidoczny, a jak coś masz wywalone to potrafi się prawie o 1cm przestawiać.

A gumki na drążkach też wymień jak sparciały, nie zaszkodzi na pewno.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Chris11 »

A w kolumnie kierownicy co sprawdzić?
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Minis »

Masz na myśli przekładnię kierowniczą ? Kolumna to drążek w kabinie (od kierownicy do pedałów).
MJ
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: flapjck1 »

A sworZnie sprawdz tak czy siak

Pytanie jakie masz zalozone, i jak?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Sadam »

W PRZEKłADNI, a nie kolumnie sprawdzasz czy masz luzy :) na jabłkach i na samej listwie.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Chris11 »

Ok. W końcu byłem w garażu i sprawdziłem przemieszczanie się wózka przy kręceniu kierownicą.
Przy samym końcu kręcenia w prawą stronę jest wyraźny ruch całego silnika, w lewą też, ale mniejszy, czyli gumy do wymiany.
Faktycznie, również nawet po śladach mocowania na wózku widać, że gumy się przesuwają.

Wymiana tych gum nastręcza jakichś większych problemów, czy ogarnę to swoimi dwoma lewymi ręcami? ;)
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Chris11 »

Co do przekładni to luzów nie widzę, jakieś inne metody sprawdzenia?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: flapjck1 »

Sporo roboty, nasadka 33 konieczna
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Chris11 »

No właśnie, pierwsze co mi się rzuciło w oczy to wielkość nasadki.
Można gdzieś zasięgnąć instrukcji wymiany, czy lepiej od razu odpuścić? :)
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: Sadam »

34 nasadka spokojnie sobie poradzi i jest to rozmiar częściej dostępny w sklepach. Co do wymiany to roboty i dużo i mało. W warunkach garażowych na pewno będzie upierdliwe, bo trzeba poluzować wszystkie mocowania wózka + ewentualnie amortyzatory i potem podnosić jedną stronę auta a potem drugą i zgrabnie wprowadzić na miejsce dolną podkładkę.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ArturC
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:54
Posiadane auto:
Lokalizacja: WĘGRÓW

Re: Pływanie przodu w zakrętach

Post autor: ArturC »

gumy to najslabszy element w miniaku lepiej zastosować stare rozwiązanie naprawde auto inaczej się prowadzi.
sprawdz też luz na łożyskach przednich też od nich może prowadzać i jak do tego wózek lużny to na drodze porażka
ODPOWIEDZ