1991 Mini SPI British Open

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

nie sadze, zeby tyl zablokowac trzeba sie naprawde mocno postarac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

Na śliskim (mokre, śnieg)?

Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.

Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Sadam pisze:Na śliskim (mokre, śnieg)?

Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.

Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
Akurat wczoraj w Lublinie śniegu nie było, +4 i deszcz.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

jak deszcz to przecież mokre :) opony jakie masz?

Poza tym sprecyzuj co to znaczy, że blokuje, bo jak przy normalnym hamowaniu przy dojeżdżaniu do świateł to faktycznie coś nie halo, a jak przy mocniejszym hamowaniu to problem nie musi być w hamulcach (założyłem, że ta druga opcja). Ale z możliwych rozwiązań to sprawdź czy regulator jest przykręcony tak, że tak nakładka/osłonka/kapturek czy jak go zwał skierowany jest do zewnątrz auta czyli do prawego nadkola.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Regulator zamontowany jest poprawnie. Opony mają mało bieżnika, wyglądają na stare. Zrobię przgląd hamulców, zmienię opony i zobaczymy jak będzie.
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Po dłuższym postoju silnik dymi przez kilka sekund. Dzisiaj zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach i próbę olejową.
Wyniki bez oleju:--------------Wyniki z olejem:
Cylinder 1 - 13------------------15,5
Cylinder 2 - 12,5----------------14
Cylinder 3 - 12------------------13
Cylinder 4 - 11,5----------------15

Przebieg około 124 tyś. Chyba czas na remont.
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: lilek »

Jeśli po wlaniu oleju do cylindrów wychodzi różnica pomiędzy pomiarem na sucho i z olejem powyżej 0,5 bara to olej pięknie uszczelnia pierścienie i wniosek jest jeden - na remont już czas.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

Jak tylko po postoju dymi i przez chwilę po odpaleniu to pewnie uszczelniacze, próbą olejową i sporą różnicą na 2 cylindrach bym się bardzo nie przejmował, na sucho wyniki ciągle przyzwoite.

124 jak na SPI i MPI to wcale nie jest taki wielki dramat. Z moim obserwacji wychodzi, że trochę lepiej znoszą przebiegi niż wcześniejsze roczniki (może kwestia postępu w olejach?). W każdym razie ewentualnie jakbyś się zabierał to:
1)zdejmij kolektory i zajrzyj w kanały dolotowe, obstawiam, że znajdziesz tam olej na trzonkach zaworów
2)jak się potwierdzi to co powyżej to zdejmij głowicę i sprawdź gładzie cylindrów, jak jeszcze będą przyzwoite - brak progów - to na tym bym poprzestał
3) jeśli i tak chcesz robić remont to powyższe i tak będzie robione, ewentualnie jak się okaże, że musisz jednak musisz robić remont... no cóż :)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

a co do próby olejowej - olej zawsze uszczelnia, tym samym wyniki przeważnie się poprawiają, wcale nie znaczy to, że silnik wymaga jednoznacznie remontu, istotne są wszystkie objawy i dokonanie oceny w możliwie wielu punktach:
-sprawdzenie przedmuchów z odmy - choćby organoleptyczne
-dymienie z wydechu czy to po odpaleniu czy trzymając na wysokich obrotach
-sprawdzenie konsumpcji oleju
-w miarę możliwości test szczelności (leakdown test) na każdym z cylindrów

a potem jeszcze ocena czy stać mnie na pełny remont czy nie i czy nie da się przedłużyć życia silnika np. mniejszymi zabiegami (zrobienie głowicy, może poprawi, a w razie czego będzie już zrobiona)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Dymi przez chwilę po uruchomieniu. na obrotach nie dymi. Poprzedni właściciel mówił, że oleju nie dolewał.
W przyszłym tygodniu wyjmę silnik, zdejmę głowicę.
Pytanie do Darka [hillman] Czy u Dziaka poradzą sobie z głowicą od mini? Ewentualnie czy możesz kogoś polecić.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

albo zostawić do dorobienia i polecić by góra prowadnicy była przetoczona pod uszczelniacz metalowo gumowy (np. VW)

https://kayaba.istore.pl/environment/ca ... 995541.jpg
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: hillman »

flapjck1 pisze:dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy
Dziak robi cuda nie widy i flagi na kiju... Czyli nie ma u Niego tematu trudnego.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

flapjck1 pisze:mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )
Viton czyli te droższe http://www.minispares.com/product/class ... 01160.aspx
Czy te prowadnice będą dobre?
http://www.minispares.com/product/Class ... .aspx|Back to shop

Zanim zamówię części to zdejmę głowicę i pojadę do Dziaka.
ODPOWIEDZ