1991 Mini SPI British Open
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
nie sadze, zeby tyl zablokowac trzeba sie naprawde mocno postarac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Na śliskim (mokre, śnieg)?
Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.
Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.
Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Akurat wczoraj w Lublinie śniegu nie było, +4 i deszcz.Sadam pisze:Na śliskim (mokre, śnieg)?
Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.
Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
jak deszcz to przecież mokre opony jakie masz?
Poza tym sprecyzuj co to znaczy, że blokuje, bo jak przy normalnym hamowaniu przy dojeżdżaniu do świateł to faktycznie coś nie halo, a jak przy mocniejszym hamowaniu to problem nie musi być w hamulcach (założyłem, że ta druga opcja). Ale z możliwych rozwiązań to sprawdź czy regulator jest przykręcony tak, że tak nakładka/osłonka/kapturek czy jak go zwał skierowany jest do zewnątrz auta czyli do prawego nadkola.
Poza tym sprecyzuj co to znaczy, że blokuje, bo jak przy normalnym hamowaniu przy dojeżdżaniu do świateł to faktycznie coś nie halo, a jak przy mocniejszym hamowaniu to problem nie musi być w hamulcach (założyłem, że ta druga opcja). Ale z możliwych rozwiązań to sprawdź czy regulator jest przykręcony tak, że tak nakładka/osłonka/kapturek czy jak go zwał skierowany jest do zewnątrz auta czyli do prawego nadkola.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Regulator zamontowany jest poprawnie. Opony mają mało bieżnika, wyglądają na stare. Zrobię przgląd hamulców, zmienię opony i zobaczymy jak będzie.
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Po dłuższym postoju silnik dymi przez kilka sekund. Dzisiaj zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach i próbę olejową.
Wyniki bez oleju:--------------Wyniki z olejem:
Cylinder 1 - 13------------------15,5
Cylinder 2 - 12,5----------------14
Cylinder 3 - 12------------------13
Cylinder 4 - 11,5----------------15
Przebieg około 124 tyś. Chyba czas na remont.
Wyniki bez oleju:--------------Wyniki z olejem:
Cylinder 1 - 13------------------15,5
Cylinder 2 - 12,5----------------14
Cylinder 3 - 12------------------13
Cylinder 4 - 11,5----------------15
Przebieg około 124 tyś. Chyba czas na remont.
- lilek
- Super użytkownik
- Posty: 1142
- Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
- Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star - Lokalizacja: CK
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Jeśli po wlaniu oleju do cylindrów wychodzi różnica pomiędzy pomiarem na sucho i z olejem powyżej 0,5 bara to olej pięknie uszczelnia pierścienie i wniosek jest jeden - na remont już czas.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Jak tylko po postoju dymi i przez chwilę po odpaleniu to pewnie uszczelniacze, próbą olejową i sporą różnicą na 2 cylindrach bym się bardzo nie przejmował, na sucho wyniki ciągle przyzwoite.
124 jak na SPI i MPI to wcale nie jest taki wielki dramat. Z moim obserwacji wychodzi, że trochę lepiej znoszą przebiegi niż wcześniejsze roczniki (może kwestia postępu w olejach?). W każdym razie ewentualnie jakbyś się zabierał to:
1)zdejmij kolektory i zajrzyj w kanały dolotowe, obstawiam, że znajdziesz tam olej na trzonkach zaworów
2)jak się potwierdzi to co powyżej to zdejmij głowicę i sprawdź gładzie cylindrów, jak jeszcze będą przyzwoite - brak progów - to na tym bym poprzestał
3) jeśli i tak chcesz robić remont to powyższe i tak będzie robione, ewentualnie jak się okaże, że musisz jednak musisz robić remont... no cóż
124 jak na SPI i MPI to wcale nie jest taki wielki dramat. Z moim obserwacji wychodzi, że trochę lepiej znoszą przebiegi niż wcześniejsze roczniki (może kwestia postępu w olejach?). W każdym razie ewentualnie jakbyś się zabierał to:
1)zdejmij kolektory i zajrzyj w kanały dolotowe, obstawiam, że znajdziesz tam olej na trzonkach zaworów
2)jak się potwierdzi to co powyżej to zdejmij głowicę i sprawdź gładzie cylindrów, jak jeszcze będą przyzwoite - brak progów - to na tym bym poprzestał
3) jeśli i tak chcesz robić remont to powyższe i tak będzie robione, ewentualnie jak się okaże, że musisz jednak musisz robić remont... no cóż
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
a co do próby olejowej - olej zawsze uszczelnia, tym samym wyniki przeważnie się poprawiają, wcale nie znaczy to, że silnik wymaga jednoznacznie remontu, istotne są wszystkie objawy i dokonanie oceny w możliwie wielu punktach:
-sprawdzenie przedmuchów z odmy - choćby organoleptyczne
-dymienie z wydechu czy to po odpaleniu czy trzymając na wysokich obrotach
-sprawdzenie konsumpcji oleju
-w miarę możliwości test szczelności (leakdown test) na każdym z cylindrów
a potem jeszcze ocena czy stać mnie na pełny remont czy nie i czy nie da się przedłużyć życia silnika np. mniejszymi zabiegami (zrobienie głowicy, może poprawi, a w razie czego będzie już zrobiona)
-sprawdzenie przedmuchów z odmy - choćby organoleptyczne
-dymienie z wydechu czy to po odpaleniu czy trzymając na wysokich obrotach
-sprawdzenie konsumpcji oleju
-w miarę możliwości test szczelności (leakdown test) na każdym z cylindrów
a potem jeszcze ocena czy stać mnie na pełny remont czy nie i czy nie da się przedłużyć życia silnika np. mniejszymi zabiegami (zrobienie głowicy, może poprawi, a w razie czego będzie już zrobiona)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Dymi przez chwilę po uruchomieniu. na obrotach nie dymi. Poprzedni właściciel mówił, że oleju nie dolewał.
W przyszłym tygodniu wyjmę silnik, zdejmę głowicę.
Pytanie do Darka [hillman] Czy u Dziaka poradzą sobie z głowicą od mini? Ewentualnie czy możesz kogoś polecić.
W przyszłym tygodniu wyjmę silnik, zdejmę głowicę.
Pytanie do Darka [hillman] Czy u Dziaka poradzą sobie z głowicą od mini? Ewentualnie czy możesz kogoś polecić.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy
ta glowica jest banalna do naprawy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
albo zostawić do dorobienia i polecić by góra prowadnicy była przetoczona pod uszczelniacz metalowo gumowy (np. VW)
https://kayaba.istore.pl/environment/ca ... 995541.jpg
https://kayaba.istore.pl/environment/ca ... 995541.jpg
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: 1991 Mini SPI British Open
Dziak robi cuda nie widy i flagi na kiju... Czyli nie ma u Niego tematu trudnego.flapjck1 pisze:dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Viton czyli te droższe http://www.minispares.com/product/class ... 01160.aspxflapjck1 pisze:mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )
Czy te prowadnice będą dobre?
http://www.minispares.com/product/Class ... .aspx|Back to shop
Zanim zamówię części to zdejmę głowicę i pojadę do Dziaka.