1991 Mini SPI British Open
Moderator: flapjck1
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Gołe blachy i spawy wytrawiłem preparatem Wurth. Podłoga pomalowana epoksydem Novol a następnie lakierem poliuretanowym. Całość przykryta matami wygłuszającymi.
- Załączniki
-
- 20160415_165136.jpg
- (462.85 KiB) Pobrany 376 razy
-
- 317462751_2_1000x700_wurth-aktywna-powloka-antykorozyjna-1l-dodaj-zdjecia_rev001.jpg (253.7 KiB) Przejrzano 401 razy
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Dzisiaj zwrotnice dostały nowe sworznie - oryginalne Rover, nowe łożyska. Regulowane wahacze i drążki z Minisporta. Sprężyny z Huddresfield spares. Przewody hamulcowe w oplocie stalowym Goodridge.
Wózek został wyśrutowany i pomalowany proszkowo.
Wózek został wyśrutowany i pomalowany proszkowo.
- Załączniki
-
- 20160419_172845.jpg
- (418.09 KiB) Pobrany 376 razy
-
- 20160419_172821.jpg
- (461.41 KiB) Pobrany 376 razy
-
- 20160419_172832.jpg
- (390.5 KiB) Pobrany 376 razy
- lilek
- Super użytkownik
- Posty: 1142
- Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
- Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star - Lokalizacja: CK
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Grubo
A przy moim na pewno byś nie miał tej roboty
A przy moim na pewno byś nie miał tej roboty
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Pewnie masz rację. Maniaka kupiłem tańszego, pozostał budżet na naprawy i usprawnienia. Dzisiaj dobieram się do sprzęgła. Zobaczymy z jakim efektem, bo narazie ściągacz i klucz udarowy nie daje rady.lilek pisze:Grubo
A przy moim na pewno byś nie miał tej roboty
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Udarem nic tam nie rob,zniszczysz gwint
Naciaga sie sciagacz kluczem ile wlezie - polecam rure 1,5 metra i musi spasc
Naciaga sie sciagacz kluczem ile wlezie - polecam rure 1,5 metra i musi spasc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
a wystarczy, że zerwiesz jeden gwint to pozostanie Ci tylko rozwiercenie otworów i nagwintowanie pod większą średnicę co może okazać się bardziej skuteczne (mocniejsze, grubsze śruby) przy ściąganiu sprzęgła
P.S.
a jeszcze wszystko trzeba będzie wyszorować z opiłków metalu.
P.S.
a jeszcze wszystko trzeba będzie wyszorować z opiłków metalu.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, 13:14 przez icemac, łącznie zmieniany 1 raz.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Byli już tu na forum optymiści (zdziwieni, że inni mają z tym jakieś problemy), którzy zdejmowali sprzęgło z kołem zamachowym ... bez wyjmowania silnika z samochodudyslaw pisze:...Dzisiaj dobieram się do sprzęgła. Zobaczymy z jakim efektem, bo narazie ściągacz i klucz udarowy nie daje rady.
Podobno jakimś ich super ściągaczem
Takich operacji wykonałem już może ze sto . Osobiście miałem do czynienia z przypadkami ekstremalnymi od jednej skrajności w drugą. Piasta koła/sprzęgła bez wysiłku schodziła od razu po przyłożeniu klucza z solidną przedłużką do śruby ściągacza, albo po trzech dniach "walki". Z A serią "Borg&Beck" były mniejsze problemy. Piasty "Verto" mają większą skłonność do zaciskania się na wale.
W ciągu kilkunastu lat zniszczyłem dwa ściągacze wykonane specjalnie do piast z calowymi i metrycznymi gwintami.
Można grzać samą piastę równomiernie palnikiem ale bez przesady bo łatwo przy okazji zniszczyć "słoneczko" docisku. Na pewno nic nie pomoże żadne nawiercanie czy częściowe nacinanie piasty flexem. Pomimo. że zdecydujemy się zniszczyć docisk czy samą piastę i tak mocno zaciśnięta na stożku nie łatwo "odpuszcza". Silnik z taka ponawiercaną piastą i częściowo uszkodzoną końcówką wału trafił do mnie kiedyś z ojczyzny miniaków a i tak nie udało się komuś tego rozłączyć
Pozdrawiam. Życzę cierpliwości. Za którymś podejściem "puści"
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
marku, jak na razie kilkanascie razy zdejmowalem na aucie, i odpukac - udawalo sie
co nie zmienia faktu ze wole to robic z silnikiem poza buda
co nie zmienia faktu ze wole to robic z silnikiem poza buda
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
jak wyżej
ściąganie na aucie ma ten atut, że silnik nigdzie się nie wybiera jak mu zakładasz dźwignię 1,5m
A co do różnych przypadków to właśnie zdjąłem sprzęgło Verto wkręcając wstępnie śrubę środkową ściągacza pneumatem (stary zużyty, nie daje więcej jak 100Nm) i zeszło. Zero walki, raz się trafi tak a raz się trafi inaczej.
ściąganie na aucie ma ten atut, że silnik nigdzie się nie wybiera jak mu zakładasz dźwignię 1,5m
A co do różnych przypadków to właśnie zdjąłem sprzęgło Verto wkręcając wstępnie śrubę środkową ściągacza pneumatem (stary zużyty, nie daje więcej jak 100Nm) i zeszło. Zero walki, raz się trafi tak a raz się trafi inaczej.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
polecam uzywanie blokady na kole zamachowym, duuuuuzo ulatwia, spokojnie mozna samemu zdjac sprzeglo, ciagnac rura itepe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Sprzęgło zdjęte, nie było łatwo. Czy możecie ocenić stopień zużycia tarczy i docisku. Tarcza grubość każdej okładziny 2,5mm. Na docisku wyczuwalne wytarcie. Łożysku huczy więc do wymiany.
- Załączniki
-
- S5002371.jpg (375.55 KiB) Przejrzano 320 razy
-
- S5002372.jpg (363.96 KiB) Przejrzano 320 razy
-
- S5002373.jpg (451.35 KiB) Przejrzano 320 razy
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
W obudowie widać ślady oleju - profilaktycznie wymieniłem uszczelniacz.
- Załączniki
-
- S5002368.jpg (497.77 KiB) Przejrzano 320 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Tarcza szmelc, docisk szmelc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Wybij kolki z dzwigni do wysprzeglania ( obydwa ) i sprawdz czy nie sa wyciete, sprawdz czy trzpien w deklu nie jest wytarty w mijescy gdzie go dzwignia naciska, i sama dzwignie czy "jablko" jeszcze istnieje
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow