Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

miniwus
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2016, 10:59
Posiadane auto: R50 05.r MOD
Lokalizacja: Warszawa

Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: miniwus »

Czesc,

Ostatnio przekreciłem panewki na wale i podejmuje sie remontu. Zamierzam wyremontowac caly silnik- Gora, doł, rozrząd. Przy okazji remontu chcialbym wprowadzić jakieś modyfikacje - wałki, odelzone kolo itd.

Czy ktos podejmował sie modyfikacji takiego silnika w celu podniesienia mocy? co zmienić, czego nie?
Gdzie zdobyc dobrej jakosci czesci zamienne ?

Mini Cooper R50 2005r W10B16. - 110 tys. km - do tej pory zrobilem wydech z kwasowki ze strumiennica oraz dolot K&N - z fabrycznego 116 HP zrobilem 129 HP no i potem obrocilem panewki.... :/ ale to mialo prawo sie stac :) dosyć mocno maluszek był eksploatowany .

załączam krótki filmik na ktorym słychać pracę silnika po wstępnych MOD na 129 HP.
https://www.youtube.com/watch?v=U7pzC9RC080

niestety silnika juz nie slychać.... :/ ale chce sie podjąć reanimacji. :)

Z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi.

miniwus
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: Bzyq »

Z tego co wiem to raczej nikt na forum nie modził aż tak z tym silnikiem, jedynie jakiś wirus, wydech, dolot ale żeby obrabiać głowice albo zmieniać wałki to nie słyszałem/widziałem. Swoją drogą czemu R50? Myślałem, że jak ktoś chce się ścigać to wybiera opcję S. Jesteś zwolennikiem jednostek wolnossących czy po prostu tak wyszło?
Trzymam kciuki za mody i czekam na kolejne wpisy ze zdjeciami i opisem postępu prac.
Bzyku
miniwus
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2016, 10:59
Posiadane auto: R50 05.r MOD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: miniwus »

Bzyq pisze:Z tego co wiem to raczej nikt na forum nie modził aż tak z tym silnikiem, jedynie jakiś wirus, wydech, dolot ale żeby obrabiać głowice albo zmieniać wałki to nie słyszałem/widziałem. Swoją drogą czemu R50? Myślałem, że jak ktoś chce się ścigać to wybiera opcję S. Jesteś zwolennikiem jednostek wolnossących czy po prostu tak wyszło?
Trzymam kciuki za mody i czekam na kolejne wpisy ze zdjeciami i opisem postępu prac.
Jestem pierwszym włascicielem wyjechałem nim 05r. z BMW AUTO FUS. Samochod stał pięć lat w garażu, ma 110 k przebiegu nie opłaca mi się sprzedawać.... stała się mała tragedia z tymi panewkami doszedłem do wniosku ze wolę zrobić kompletny remont z drobnymi modyfikacjami i mieć "pewniaka" wiec tak po prostu wyszło...

na tą chwile wałek i głowica poszły do obróbki czekam na efekty...

Moj mechanior dostał przykaz zeby foty robic więc jak cos od niego dostane wrzucam..

Ostatnie zdjęcie jakie mu robiłem jeszcze był na chodzie :)
Załączniki
dsc00072.jpg
(233.22 KiB) Pobrany 622 razy
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: alan »

Generalnie montował bym turbo
miniwus
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2016, 10:59
Posiadane auto: R50 05.r MOD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: miniwus »

alan pisze:Generalnie montował bym turbo
Tez to rozmyslałem ale do turbo musiałbym wstawiac wydech o wiekszej srednicy, a dopiero nie dawno zrobiłem obecny. No i trzeba ingerowac w komputer i elekryke, zrobic miejsce, mnieszy akumulator, intercooler to juz sie robi 10- 15 tys remont spokojnie. wiec silnik od S'ki ale stoja r53 po 5 tys goly slupek, wiec wtedy juz lepiej kupic eS'ke.... wiec mimo ze bym chciał Turbo to nie po drodze za bardzo sie robi.
miniwus
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2016, 10:59
Posiadane auto: R50 05.r MOD
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: miniwus »

Byłem dzisiaj u mojego mechanika który w pierwszej kolejności zajmuje się remontem silnika do stanu pierwotnego przed przekręceniem panewek i nie chce słuchać o żadnych modyfikacjach zwiększających moc( nie jest to firma specjalizujaca sie w tuning silnikow, nie stac mnie na taka) Doszliśmy do wniosku ze po wymianie dolotu i wydechu ( co wiekszość z WAS już zdrobiła) NAJPROSTSZYM SPOSOBEM zwiekszenia mocy jest wymiana górnego wału na WAŁ sportowy. Ja znalazłem firmę SCHRICK co specjalizuje sie w produkcji sportowych wałków i nie tylko do sprowadzenia z niemiec.

Link do Górnego Wałka sport: do MINI R50 1,6 (non turbo)

https://www.turnermotorsport.com/p-540- ... ni-cooper/

wymiana samego górnego wałka jeśli ktoś chce zwiekszyć moc to 600 usd sam wałek, plus robocizna. dla Pasjonata co zrobił juz w swoim Mini dolot i wydech to nie powinny byc koszty przerażające rozebrania góry silnika nie wiaze sie remontem całego motoru...

niestety koszt 600 USD uniemożliwia mi na ta chwile jego wymiane (ze z wględu na budzet przy remoncie generalnym ale z czasem ten wałek też wymienie). Jest to Wał sportowy który pasuje na miejsce serii bez zbednych modyfikacji i podnosi moc/power silnika jak to producent opisuje od srednich do wysokich obrotow czyli w miejscu gdzie najlepiej czuc w mini R50 1,6 (non turbo) moc. napewno kazdy kierowca, prowadzac jednostke z tym motorem wie na jakich obrotach utrzymywać MALUSZKA zeby na pedale gazu było odczuwalne najlepsze przyśpiesznie

Według diagnozy mojego mechaniora OLEJ NIE BYŁ zmieniany dłuższy czas (w moim przypadku był to rok ok. 10 tyś kmale ostrej jazdy) natomiast na stan i poziom oleju miały wpływ stan pierścieni olejowych na tłokach które mało co się obracały i były sztywne co powodowało szybsze zużycie oleju oraz umiar (palenie oleju)

Co jest robione :
- Nowy wał dolny - stary do szlifu okazał się krzywy i nie dawali gwarancji ze nie pęknie
- do nowego wału panewki
- kompletne tłoki z korbowodami
- gumki na zaworach
-glowica szlifowana
- rozrzad kompletny nowy - wazne by kupic w ASO srube mocujaca glowne koło
-kompletne sprzegło
- wszystkie uszczelki
- mocowania silnika poduszki przod tyl
- plus milion innych sczegołów o ktorych nie mam pojecia...
- jeszcze robie gorne mocowania amorów bo na 205/45/17 co roku sa wybite...
- wszystkie piasty
Załączniki
13169869_10156917512280338_1392201066_o.jpg
sprzegło
(618.91 KiB) Pobrany 559 razy
13113308_10156917516240338_54924428_o.jpg
(665.25 KiB) Pobrany 559 razy
13161143_10156917517770338_1458823221_o.jpg
(602.13 KiB) Pobrany 559 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: flapjck1 »

Masz jeszcze newton cams, piper, kentcams, i wielu innych na angielskim ebayu multum tego i raczej nieco taniej niz 600 oiro :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: Remont Silnika R50 W10B16 - jakie MOD?

Post autor: beamish »

http://www.performanceracesolutions.co.uk zobacz wałki Newman, to jeden z najtańszych sklepów.

Co ta głowica taka brudna? Komór spalania nie czyścili? W silniku N/A podstawa to poszerzenie kanałów, dopiero po takim zabiegu warto wydawać kasę na wałek. Załączam fotkę jak to u mnie wyglądało.
Załączniki
N15.jpg
(43.38 KiB) Pobrany 502 razy
N23.jpg
(63.53 KiB) Pobrany 502 razy
ODPOWIEDZ