Byłem dzisiaj u mojego mechanika który w pierwszej kolejności zajmuje się remontem silnika do stanu pierwotnego przed przekręceniem panewek i nie chce słuchać o żadnych modyfikacjach zwiększających moc( nie jest to firma specjalizujaca sie w tuning silnikow, nie stac mnie na taka) Doszliśmy do wniosku ze po wymianie dolotu i wydechu ( co wiekszość z WAS już zdrobiła) NAJPROSTSZYM SPOSOBEM zwiekszenia mocy jest wymiana górnego wału na WAŁ sportowy. Ja znalazłem firmę SCHRICK co specjalizuje sie w produkcji sportowych wałków i nie tylko do sprowadzenia z niemiec.
Link do Górnego Wałka sport: do MINI R50 1,6 (non turbo)
https://www.turnermotorsport.com/p-540- ... ni-cooper/
wymiana samego górnego wałka jeśli ktoś chce zwiekszyć moc to 600 usd sam wałek, plus robocizna. dla Pasjonata co zrobił juz w swoim Mini dolot i wydech to nie powinny byc koszty przerażające rozebrania góry silnika nie wiaze sie remontem całego motoru...
niestety koszt 600 USD uniemożliwia mi na ta chwile jego wymiane (ze z wględu na budzet przy remoncie generalnym ale z czasem ten wałek też wymienie). Jest to Wał sportowy który pasuje na miejsce serii bez zbednych modyfikacji i podnosi moc/power silnika jak to producent opisuje od srednich do wysokich obrotow czyli w miejscu gdzie najlepiej czuc w mini R50 1,6 (non turbo) moc. napewno kazdy kierowca, prowadzac jednostke z tym motorem wie na jakich obrotach utrzymywać MALUSZKA zeby na pedale gazu było odczuwalne najlepsze przyśpiesznie
Według diagnozy mojego mechaniora OLEJ NIE BYŁ zmieniany dłuższy czas (w moim przypadku był to rok ok. 10 tyś kmale ostrej jazdy) natomiast na stan i poziom oleju miały wpływ stan pierścieni olejowych na tłokach które mało co się obracały i były sztywne co powodowało szybsze zużycie oleju oraz umiar (palenie oleju)
Co jest robione :
- Nowy wał dolny - stary do szlifu okazał się krzywy i nie dawali gwarancji ze nie pęknie
- do nowego wału panewki
- kompletne tłoki z korbowodami
- gumki na zaworach
-glowica szlifowana
- rozrzad kompletny nowy - wazne by kupic w ASO srube mocujaca glowne koło
-kompletne sprzegło
- wszystkie uszczelki
- mocowania silnika poduszki przod tyl
- plus milion innych sczegołów o ktorych nie mam pojecia...
- jeszcze robie gorne mocowania amorów bo na 205/45/17 co roku sa wybite...
- wszystkie piasty