Zawieszenie i okolice

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Gibki Staruszek »

albo pilnikiem jedziesz po rowkach i wyprowadzasz gwint albo szlifujesz 1-wszy zwój tak aby zrobić nowy początek ... albo to i to :D
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: flapjck1 »

pilnik typu iglak, trojkatny
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

Dzieki Panowie. Na to juz wpadłem - widac nawet ślady po pilniku. Musze kupic troche mniejszy
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: artur_rat »

Dzisiaj wymieniałem przegub zewnętrzny z lewej półosi. Nie mogłem wyjąć półosi w całości od skrzyni więc zdjąłem osłonę przegubu wewnętrznego i wtedy wyjąłem. Przy okazji wymieniłem osłonę wewnętrzną. Niestety nie mogłem jej przełożyć przez koszyczek z kuleczkami więc trzeba było przełożyć oz strony zewnętrznej.
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

Hej, trochę wracam z tematem, na początek podsumowanie ;)

1. Wymienione gruszki przód.
2. Wymieniona oś wahacza z tulejami.
3. Wymienione klocki.
4. Wymieniony olej z filtrem.
5. Regulacja szczęk.
6. Odpowietrzenie hamulców.
7. Wymienione osłony przegubów.
8. Wymieniony uszczelniacz półosi w skrzyni.
9. No i ukochane sworznie zwrotnic :D

Właśnie ze sworzniami mam trochę problem. Jak to rozłożyłem poprzednio i złożyłem to oczywiście jako, że jestem amatorem mechanikiem to nie wiedziałem jak ciasno mają siedzieć. Haynes pisze "slight resistance without biding" (zajebisty opis, naprawdę precyzyjny).

No to zrobiłem tak jak nasza Biblia wskazuje i okazało się że podczas jazdy zajebiście tłukło. No to rozebrałem i okazało się, że w lewym górnym od nadmiernego luzu rozleciała się w drobny mak miseczka. Wobec tego skasowałem luz ponownie tak że gołą ręką nie mogłem tego ruszyć, ale zakładając króciutką rurkę (ok. 7 cm) już mogłem ruszać tym w pełnym zakresie. Założyłem, że układ kierowniczy to w zasadzie konkretna dźwignia więc będzie działać.

No i teraz podczas jazdy kierownica chodzi ciężej. Nie telepie już i zawieszenie ładnie pracuje ale jest różnica na kierownicy.

Czy w waszej ocenie to jest tak, że przyzwyczaiłem się do luźno latającej kierownicy na poprzednich sworzniach i to jest normalne, czy też powinienem to znowu rozłożyć? Szczerze mówiąc za cholerę nie mogłem trafić tymi blaszkami tak żeby można było to ruszać ręką, ale żeby nie było zbyt luźno.

Jakieś rady? Co zrobić? Po geometrii i ponownym smarowaniu powinno być lepiej? Rozbije się?
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: lilek »

Generalnie powinieneś tak ustawić luz na sworzniu przed smarowaniem, abyś mógł na sucho nim poruszać w każdą stronę z lekkim oporem (ręką bez nakladania żadnych przedłużek czy kluczy).
Po nasmarowaniu sworznia nastąpi kompresja i sworzeń będzie działał jak należy bez zbędnego luzu lub odwrotnie.
Z twojego opisu wynika że zbyt ciasno skręciłeś sworzeń na sucho.
PS. Przed założeniem nowego sworznia do zwrotnicy zalecane jest też wstępne jego dotarcie (docieramy np. wiertarką wolnoobrotową z niewielka ilością smaru, następnie wszystko myjemy i ustawiamy jak opisałem wyżej)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: flapjck1 »

ja dodam od siebie ze obecnie sworznie robia nadwymiarowe i zasadniczo brakuje podkladek pod nakretke
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
pszemax
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 355
Rejestracja: 08 kwie 2012, 23:16
Posiadane auto: Rover Mini 1990 'Szary'
R 53 'eSka' - sprzedana :)
F 60
i pare innych
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: pszemax »

Bochen!
Współczuję Ci!
Ale kierunek prac mi się podoba!
Pozdrawiam!
Tak trzymaj!
pszemax
ODPOWIEDZ