Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy

Post autor: MarioMc »

Do wymiany trzeba wyciągać cały zespół wentylatora /wcześniej zderzak, belkę :-)/
Link dla R53
https://www.youtube.com/watch?v=IfGaQNXJNHo

Ja wymieniałem cały zespół wentylatora od 21 do 1 w nocy :-)
Awatar użytkownika
Yarosz
Nowy
Nowy
Posty: 91
Rejestracja: 22 wrz 2013, 21:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy

Post autor: Yarosz »

U mnie to samo jest w R53, kupiłem cały kompletny nowy wentylator z obudową i to samo :-(
Działa tylko drugi bieg na maxa po przekroczeniu 100 kilku stopni wody. Pierwszy cały czas śpi. Podobno te dwa biegi jakoś się programuje żeby działały, ktoś to może potwierdzić?
MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy

Post autor: MarioMc »

Sprawdź przekaźniki w skrzynce elektrycznej w komorze silnika. Są 2. Jeden od pierwszego biegu, drugi od drugiego. Może ten od pierwszego jest kopnięty albo go nie ma :-).
Lub jeszcze inaczej, na wtyczce sprawdź czy podaje napięcie na wiatrak - są 3 piny 1 masa 1 pierwszy bieg przez rezystor, 1 drugi bieg bezpośrednio na silnik.

Ja przed rozebraniem i zmiana sprawdziłem na sucho podłączając kupiony nowy zespół do wtyczki :-)
Awatar użytkownika
Yarosz
Nowy
Nowy
Posty: 91
Rejestracja: 22 wrz 2013, 21:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy

Post autor: Yarosz »

Problem rozwiązany w BMW (Autoryzowany salon i serwis we Wrocławiu).
Wstawiłem go tam kontrolnie żeby sprawdzili bo nie dawało mi to spokoju. Zaprogramowali biegi wiatraka od nowa.
Wg instrukcji i wiedzy BMW tak to jest: 1 bieg włącza się po przekroczeniu ok 105 stopni i szybko spada do ok 95.
Drugi bieg włącza się (teraz już zdecydowanie trudniej do osiągnięcia i podczas jazdy prawie niemożliwe) przy 112 st i również błyskawicznie spada do ok 95. Mini R53 ma taką temperaturę wody przy normalnej pracy i tyle. Koniec kropka. Jak ktoś tak ma to jest to na 200% poprawne.
ODPOWIEDZ