Do wymiany trzeba wyciągać cały zespół wentylatora /wcześniej zderzak, belkę /
Link dla R53
https://www.youtube.com/watch?v=IfGaQNXJNHo
Ja wymieniałem cały zespół wentylatora od 21 do 1 w nocy
Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy
Re: Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy
U mnie to samo jest w R53, kupiłem cały kompletny nowy wentylator z obudową i to samo
Działa tylko drugi bieg na maxa po przekroczeniu 100 kilku stopni wody. Pierwszy cały czas śpi. Podobno te dwa biegi jakoś się programuje żeby działały, ktoś to może potwierdzić?
Działa tylko drugi bieg na maxa po przekroczeniu 100 kilku stopni wody. Pierwszy cały czas śpi. Podobno te dwa biegi jakoś się programuje żeby działały, ktoś to może potwierdzić?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy
Sprawdź przekaźniki w skrzynce elektrycznej w komorze silnika. Są 2. Jeden od pierwszego biegu, drugi od drugiego. Może ten od pierwszego jest kopnięty albo go nie ma .
Lub jeszcze inaczej, na wtyczce sprawdź czy podaje napięcie na wiatrak - są 3 piny 1 masa 1 pierwszy bieg przez rezystor, 1 drugi bieg bezpośrednio na silnik.
Ja przed rozebraniem i zmiana sprawdziłem na sucho podłączając kupiony nowy zespół do wtyczki
Lub jeszcze inaczej, na wtyczce sprawdź czy podaje napięcie na wiatrak - są 3 piny 1 masa 1 pierwszy bieg przez rezystor, 1 drugi bieg bezpośrednio na silnik.
Ja przed rozebraniem i zmiana sprawdziłem na sucho podłączając kupiony nowy zespół do wtyczki
Re: Mini One - uszkodzony wiatrak chłodnicy
Problem rozwiązany w BMW (Autoryzowany salon i serwis we Wrocławiu).
Wstawiłem go tam kontrolnie żeby sprawdzili bo nie dawało mi to spokoju. Zaprogramowali biegi wiatraka od nowa.
Wg instrukcji i wiedzy BMW tak to jest: 1 bieg włącza się po przekroczeniu ok 105 stopni i szybko spada do ok 95.
Drugi bieg włącza się (teraz już zdecydowanie trudniej do osiągnięcia i podczas jazdy prawie niemożliwe) przy 112 st i również błyskawicznie spada do ok 95. Mini R53 ma taką temperaturę wody przy normalnej pracy i tyle. Koniec kropka. Jak ktoś tak ma to jest to na 200% poprawne.
Wstawiłem go tam kontrolnie żeby sprawdzili bo nie dawało mi to spokoju. Zaprogramowali biegi wiatraka od nowa.
Wg instrukcji i wiedzy BMW tak to jest: 1 bieg włącza się po przekroczeniu ok 105 stopni i szybko spada do ok 95.
Drugi bieg włącza się (teraz już zdecydowanie trudniej do osiągnięcia i podczas jazdy prawie niemożliwe) przy 112 st i również błyskawicznie spada do ok 95. Mini R53 ma taką temperaturę wody przy normalnej pracy i tyle. Koniec kropka. Jak ktoś tak ma to jest to na 200% poprawne.