Wodorowanie silnika Cooper S 1,6 THP 192 KM

Jak dbać o nasze auta

Moderator: flapjck1

autonagar
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 22 cze 2016, 14:38
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Warszawa

Wodorowanie silnika Cooper S 1,6 THP 192 KM

Post autor: autonagar »

Wygląd zewnętrzny jest ważny ale to sprawny silnik daje przyjemność z jazdy

https://youtu.be/N2ITP5vF5lE

i wiele innych na you tube : autonagar.pl
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Wodorowanie silnika Cooper S 1,6 THP 192 KM

Post autor: monsterk »

A może rozwinął byś temat, bo to ciekawa kwestia. w którym miejscu znika nagar w silniku?
Przy jakim przebiegu silnika nie ma to sensu tego wykonywać
autonagar
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 22 cze 2016, 14:38
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wodorowanie silnika Cooper S 1,6 THP 192 KM

Post autor: autonagar »

Wywołujemy w silniku zjawisko pyrolizy poprzez spalanie gazów na bazie wodoru , nastepstwem jest rozbijanie nagaru w gaz i wydalanie rurą wydechową . Zabieg oddziaływuje w obiegu gorących spalin dlatego zawsze podkreślam że nie ma nas w kolektorze dolotowym gdzie EGR miesza gorace spaliny z zimnym powietrzem tam jest góra 350 st.C
Zaczynamy od komory spalania czyli denko toka , zawory i ich gniazda , tylko końcówki wtrysków bo nie przechodzimy przez paliwo , turbina od strony gorących spalin i zawór EGR . Możemy wypalić DPF/FAP jęsli silnik jest sprawny mechanicznie stworzymy warunki do wypalenia filtra .
Gazy wprowadzamy układem zasysania powietrza , jedyny demontaż to pokrywa filtra powietrza i to nie zawsze.
Zabieg trwa od 1,5 do 2 godz - zależy od przebiegu silnika.
Silnik musi być sprawny mechanicznie , lejące wtryski , cieknaca turbina czy spalanie stukowe częste w THP to robota dla mechanika , decyduje kolor dymu z rury przy goracym silniku
Kilkuletniego nagaru nie da rady usunąć całkowicie , zredukujemy jego znaczną wierzchnią częśći dlatego zalecamy wodorowanie od nowości raz do roku np przed wymianie oleju , swieży nalot wypala się całkowicie.
objawy : wzrost mocy , cichnie . lepiej wchodzi w dolnych zakresach , redukcja zadymienia z rury, i czyste elementy EGR i DPF które zawodzą najszybciej.
Klienci podstawiają silniki najczęściej " przedzawałowe" ale są już pierwsze zjawiska prewencji we flotach które zaczynamy wodorować.
Diesle dostają największego kopa bo łapią wiecej nagaru , wyczyszczenie samego EGR w benzyniakach równiez daje dobre efekty.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Wodorowanie silnika Cooper S 1,6 THP 192 KM

Post autor: monsterk »

Ale największy problem w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest odkładający się nagar w kanałach dolotowych nad grzybkiem zaworu ssącego i kolektorze ssącym, więc należało by o tym wspomnieć że taki zabieg tego nie oczyści.
autonagar
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 22 cze 2016, 14:38
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wodorowanie silnika Cooper S 1,6 THP 192 KM

Post autor: autonagar »

"Zabieg oddziaływuje w obiegu gorących spalin dlatego zawsze podkreślam że nie ma nas w kolektorze dolotowym" to drugie zdanie w mojej odp.
Kolektor ssacy nazywamy rónież kolektorem dolotowym . Może trochę za długo napisałem jak na forum.
peplus
Nowy
Nowy
Posty: 49
Rejestracja: 25 sie 2017, 09:06
Posiadane auto: Clubman Cooper S R55
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wodorowanie silnika Cooper S 1,6 THP 192 KM

Post autor: peplus »

Chyba byłbym chętny na zrobienie tego...
Gdzie można to zrobić we Wrocławiu i jaka jest cene tego zabiegu?
ODPOWIEDZ