Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Moderator: flapjck1
- marchef
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
- Lokalizacja: Szczecin
Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Hej!
Chciałem się przywitać, gdyż opiekuję się Mini mojej dziewczyny. Oto samochód którym się na co dzień porusza:
Austin Mini Mayfair 1986r, 998ccm. Przebieg około 80 tyś. km.
Zrobione:
- nowy lakier (poprzedni właściciel wykonywał)
- mycie detailingowe wnętrza (podsufitka, tapicerka welurowa)
- wymieniona deska rozdzielcza (stara popękana)
- wymieniony prędkościomierz na prawie sprawny (stary nie działał)
- wymienione tarcze kotwiczne hamulców bębnowych + szczęki
- nowy tłumik
- naprawa zamków
- klocki hamulcowe
- wymienione elementy zawieszenia: sinenblicki drążka poprzecznego, mocowanie silnika dół, osłona kolumny kierowniczej, tuleje wahacza, podkładki gumy wózka, łapy silnika
- zakonserwowane podwozie
- simering koła pasowego
- nowe świece, przewody zapłonowe, wężyk podciśnienia od aparatu zapłonowego
- uszczelka pokrywy silnika
- opony używane
- wymieniony gaźnik (stary miał duże oznaki zużycia)
- chromowane zderzaki
Zostało (szukam części także):
- dywany (komplet)
- listwa dachowa szara
- dekielki kołpaków
- zmienić opony
- zmiana / naprawa prędkościomierza - stuka i odbija lekko wskazówkę
- komputerowe dobranie mieszanki
- ustawienie zapłonu z pomocą lampy stroboskopowej
- wymiana uszczelek / regeneracja pompki sprzęgła - pech chciał, że dzisiaj powiedziała do widzenia
- i wiele innych szczegółów
Na razie prezentuje się tak:
Więcej fotek oraz pytań z mojej strony wkrótce
W remoncie pomagają: Autopasja Szczecin, warsztat samochodowy w Pniewie pod Gryfinem (specjalizujący się w Mini), internet oraz mój ojciec.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i informacje dotyczące tego modelu, jego eksploatacji oraz rutynowych napraw przy takim przebiegu.
Pozdrawiam!
Chciałem się przywitać, gdyż opiekuję się Mini mojej dziewczyny. Oto samochód którym się na co dzień porusza:
Austin Mini Mayfair 1986r, 998ccm. Przebieg około 80 tyś. km.
Zrobione:
- nowy lakier (poprzedni właściciel wykonywał)
- mycie detailingowe wnętrza (podsufitka, tapicerka welurowa)
- wymieniona deska rozdzielcza (stara popękana)
- wymieniony prędkościomierz na prawie sprawny (stary nie działał)
- wymienione tarcze kotwiczne hamulców bębnowych + szczęki
- nowy tłumik
- naprawa zamków
- klocki hamulcowe
- wymienione elementy zawieszenia: sinenblicki drążka poprzecznego, mocowanie silnika dół, osłona kolumny kierowniczej, tuleje wahacza, podkładki gumy wózka, łapy silnika
- zakonserwowane podwozie
- simering koła pasowego
- nowe świece, przewody zapłonowe, wężyk podciśnienia od aparatu zapłonowego
- uszczelka pokrywy silnika
- opony używane
- wymieniony gaźnik (stary miał duże oznaki zużycia)
- chromowane zderzaki
Zostało (szukam części także):
- dywany (komplet)
- listwa dachowa szara
- dekielki kołpaków
- zmienić opony
- zmiana / naprawa prędkościomierza - stuka i odbija lekko wskazówkę
- komputerowe dobranie mieszanki
- ustawienie zapłonu z pomocą lampy stroboskopowej
- wymiana uszczelek / regeneracja pompki sprzęgła - pech chciał, że dzisiaj powiedziała do widzenia
- i wiele innych szczegółów
Na razie prezentuje się tak:
Więcej fotek oraz pytań z mojej strony wkrótce
W remoncie pomagają: Autopasja Szczecin, warsztat samochodowy w Pniewie pod Gryfinem (specjalizujący się w Mini), internet oraz mój ojciec.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i informacje dotyczące tego modelu, jego eksploatacji oraz rutynowych napraw przy takim przebiegu.
Pozdrawiam!
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Hej... no w końcu klasyk z moich stron ... jak będziecie jechać na plażę to wpadnijcie do mnie sie pokazać ... mam zegary to możemy przy okazji podmienić obrotek i dajcie wcześniej znać bo też lubię plażować
- marchef
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Hej!
Super! Miło słyszeć! Jesteśmy zatem w kontakcie.
W tym tygodniu Mini wraca na drogi - nowa pompa sprzęgła już czeka na wymianę na półce.
Super! Miło słyszeć! Jesteśmy zatem w kontakcie.
W tym tygodniu Mini wraca na drogi - nowa pompa sprzęgła już czeka na wymianę na półce.
- marchef
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Witam wszystkich!
Mam następujące problemy:
1. Regulacja gaźnika - help!
Zmieniłem gaźnik na "nowy" używany (ten sam model SU HS4) od znajomego mechanika. Przemyłem go, złożyłem na nowych uszczelkach.
Wymieniłem przerywacz, palec rozdzielacza, kopułkę i kondensator w aparacie zapłonowym, nowe przewody, świece oraz przewód podciśnienia. Przerwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu (lampą stroboskopową) ustawione zgodnie z zasadami. Elementy dobrane do mojego modelu. Obroty i mieszanka w trakcie dobierania - tu potrzebuje pomocy.
Miałem dosyć mocno odkręconą śrubę mieszanki, bo na pomiarach CO w spalinach wyszło mi 10% i miałem przydymione świece. Po skręceniu śruby do poziomu 3,5% CO auto chwilę pochodziło ale ewidentnie brakowało mu benzyny, podkręciłem. Teraz mam tak, że jak podjeżdżam do świateł to chwilkę obroty mają wartość 1000 obr/min lecz zaczynają spadać i auto tak jakby się dławi. Wyprzedzam pytania: wszystkie linki są sprawne, nic się nie blokuje, olej w gaźniku zgodnie z normą. Tu pytanie - czy nie należy podkręcić mieszanki i obrotów - czy nie zwiększy to znacznie poziomu spalania? Czy wypolerować pokrywę tłoka gaźnika? Sprawdzałem zawór iglicowy i działa. Planuje dodać filtr benzyny oraz wyczyścić komorę pływakową z osadu.
PS główną przyczyną dlaczego zmieniłem gaźnik oraz elementy układu zapłonowego była nierówna praca silnika i nie trzymanie obrotów w różnych sytuacjach oraz nadmierne spalanie paliwa - ponad 10l /100km.
2. Zwiększa się poziom oleju w silniku
- mianowicie jest on rozrzedzony benzyną. Poziom oleju ponad Max!
Wydaje mi się, że przy starym gaźniku przy próbach odpalania i przelewaniu - musiał zostać zalany.
Czy należy spuścić taki olej i wymienić na nowy? Ostatnio zmieniłem olej jakieś 200km temu.
Zdjęcie bagnetu (po nocy w garażu):
Zdjęcie świec obecnie:
Proszę o sugestie. Pozdrawiam!
Mam następujące problemy:
1. Regulacja gaźnika - help!
Zmieniłem gaźnik na "nowy" używany (ten sam model SU HS4) od znajomego mechanika. Przemyłem go, złożyłem na nowych uszczelkach.
Wymieniłem przerywacz, palec rozdzielacza, kopułkę i kondensator w aparacie zapłonowym, nowe przewody, świece oraz przewód podciśnienia. Przerwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu (lampą stroboskopową) ustawione zgodnie z zasadami. Elementy dobrane do mojego modelu. Obroty i mieszanka w trakcie dobierania - tu potrzebuje pomocy.
Miałem dosyć mocno odkręconą śrubę mieszanki, bo na pomiarach CO w spalinach wyszło mi 10% i miałem przydymione świece. Po skręceniu śruby do poziomu 3,5% CO auto chwilę pochodziło ale ewidentnie brakowało mu benzyny, podkręciłem. Teraz mam tak, że jak podjeżdżam do świateł to chwilkę obroty mają wartość 1000 obr/min lecz zaczynają spadać i auto tak jakby się dławi. Wyprzedzam pytania: wszystkie linki są sprawne, nic się nie blokuje, olej w gaźniku zgodnie z normą. Tu pytanie - czy nie należy podkręcić mieszanki i obrotów - czy nie zwiększy to znacznie poziomu spalania? Czy wypolerować pokrywę tłoka gaźnika? Sprawdzałem zawór iglicowy i działa. Planuje dodać filtr benzyny oraz wyczyścić komorę pływakową z osadu.
PS główną przyczyną dlaczego zmieniłem gaźnik oraz elementy układu zapłonowego była nierówna praca silnika i nie trzymanie obrotów w różnych sytuacjach oraz nadmierne spalanie paliwa - ponad 10l /100km.
2. Zwiększa się poziom oleju w silniku
- mianowicie jest on rozrzedzony benzyną. Poziom oleju ponad Max!
Wydaje mi się, że przy starym gaźniku przy próbach odpalania i przelewaniu - musiał zostać zalany.
Czy należy spuścić taki olej i wymienić na nowy? Ostatnio zmieniłem olej jakieś 200km temu.
Zdjęcie bagnetu (po nocy w garażu):
Zdjęcie świec obecnie:
Proszę o sugestie. Pozdrawiam!
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
czuc paliwo w oleju? moze przpeuszczac membrana pompy paliwa - jest mocowana na silniku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- marchef
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Dzięki za szybką odp. Tak, czuć paliwo w oleju. Olej jest ewidentnie rozrzedzony. Przy poprzednim gaźniku miałem to samo i po spuszczeniu wyszło go ok 6 litrów...
Wymieniać pompę czy da się samą membranę?
Wymieniać pompę czy da się samą membranę?
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Wymień pompę na elektryczną jest tańsza od oryginalnej.
Problemów w gaźnik możesz mieć kilka ale na odległość to wróżenie z "fusów".
Iglica, dysza, sprężyna i tłumik, przepustnica - czyli może być wszystko.
Problemów w gaźnik możesz mieć kilka ale na odległość to wróżenie z "fusów".
Iglica, dysza, sprężyna i tłumik, przepustnica - czyli może być wszystko.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- marchef
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Dzięki, rozglądam się za pompą. Czy ktoś z Was się orientuje jakie powinna mieć parametry (ile Bar)?
Gdzie ją najlepiej zamontować? Znalazłem takie rozwiązanie - jest OK?
Wyczyściłem gaźnik i komorę pływakową, bo wyglądała jak na fotkach poniżej...
Wypolerowałem szmatką części i autko zaczęło dużo lepiej reagować, choć problem spadających obrotów nadal się pojawia ale jestem w fazie testów.
Fotki:
Niestety nie zrobiłem zdjęć po wyczyszczeniu ale wyglądały jak nowe. Oczywiście komora pływakowa oraz dysza po wyczyszczeniu była przedmuchana sprężarką. Nadal pojawia się lekkie dławienie - by użytkować samochód podkręciłem obroty do 1200 i zwiększyłem nieznacznie mieszankę. Teraz obroty potrafią spaść do 1000 i powoli auto ale nie zawsze zaczyna się dławić. Czy macie jakieś sugestie?
Gdzie ją najlepiej zamontować? Znalazłem takie rozwiązanie - jest OK?
Wyczyściłem gaźnik i komorę pływakową, bo wyglądała jak na fotkach poniżej...
Wypolerowałem szmatką części i autko zaczęło dużo lepiej reagować, choć problem spadających obrotów nadal się pojawia ale jestem w fazie testów.
Fotki:
Niestety nie zrobiłem zdjęć po wyczyszczeniu ale wyglądały jak nowe. Oczywiście komora pływakowa oraz dysza po wyczyszczeniu była przedmuchana sprężarką. Nadal pojawia się lekkie dławienie - by użytkować samochód podkręciłem obroty do 1200 i zwiększyłem nieznacznie mieszankę. Teraz obroty potrafią spaść do 1000 i powoli auto ale nie zawsze zaczyna się dławić. Czy macie jakieś sugestie?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
ale komora plywakowa jest nizej, tu pokazujesz tylko dzwon amortyzatora podcisnieniowego czy jak tam to nazwac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- marchef
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Nie pokazuje komory pływakowej na fotkach - tylko zabrudzenia tłoka. Sorka za mylny opis.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
mam dwa takie "Facety", sprawdzają się.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Ze zdjęć wynika, że gaźnik powoli umiera.
Poszukaj nowego w GB ( HS4 lub HIF38 ) - regeneracja sporo kosztuje i nie zawsze spełnia kryteria.
Poszukaj nowego w GB ( HS4 lub HIF38 ) - regeneracja sporo kosztuje i nie zawsze spełnia kryteria.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- marchef
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
"icemac" - Dlaczego dwa? Jeden nie da rady?
Mam do dostania taką w dobrej cenie: http://motorsport.2brally.pl/pl/pompa-p ... e-top.html
Ciśnienie 0.5 bar wystarczy? Myślałem, żeby zamontować pompę jak na fotce wyżej czy może lepiej w komorze silnika? A może tu i tu
"se7ven" Dzięki za opinie. Mam jeszcze drugi - rozbiorę go i podeślę fotki do oceny jeśli można.
Mam do dostania taką w dobrej cenie: http://motorsport.2brally.pl/pl/pompa-p ... e-top.html
Ciśnienie 0.5 bar wystarczy? Myślałem, żeby zamontować pompę jak na fotce wyżej czy może lepiej w komorze silnika? A może tu i tu
"se7ven" Dzięki za opinie. Mam jeszcze drugi - rozbiorę go i podeślę fotki do oceny jeśli można.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Austin Mini Mayfair 1986r. Szczecin
Jeżeli jest paliwo w oleju to albo zaworek iglicowy w komorze pływakowej gaźnika nie trzyma albo uszkodzona jest membrana mechanicznej pompy tak jak pisze Flapjck. Najprościej wymienić pompę na taką jak była mechaniczną. Może być używana byle sprawna. Zbiornik paliwa umieszczony jest tak, że nawet "słaba" mechaniczna pompa daje radę. Elektryczna może być ale po pierwsze ciśnienie nie może przekraczać możliwości "odcinania" dopływu paliwa przez zaworek czyli 0,25 - 0,28 bar. Po drugie powinna być umieszczona z tyłu na wózku tak jak na fotce ( niżej poziomu paliwa i bezpiecznie w razie wycieku). Po trzecie nie wymagająca stosowania dodatkowego przewodu tzw powrotu paliwa. Oczywiście jedna pompa wystarczy.
Elektryczna pompa na wyższe ciśnienie będzie powodować dodatkowe problemy. Konieczne może być zastosowanie regulatora ciśnienia paliwa. Jeżeli chodzi o miniaka z silnikiem 998 do normalnego użytkowania takie rozwiązanie nie koniecznie potrzebne.
Montowałem kiedyś niskociśnieniową elektryczną pompę do silników gaźnikowych (z Alle...). Mierzyłem ciśnienie, ponieważ dotychczas sprawny (na mechanicznej pompie) zaworek nie dawał rady. Ciśnienie nieco poniżej 0,30 bar już wymagało wymiany zaworka iglicowego na nowy. Jak znajdę fotki - pokażę.
Co do dławienia przy spadku obrotów. Najpierw trzeba wymienić pompę paliwa. Przyczyną też może być uszkodzona pompa.
Przypomniała mi się jedna historia związana z dużą ilością paliwa w oleju . Samochodem jeździła osoba dla której ""ssanie" uruchamiane linką było czymś dziwnym i nie spotykanym. Tym sposobem przez dłuższy czas na krótkich odcinkach samochód ciągle jeździł na włączonym ssaniu. Nadmiar paliwa uzupełniał poziom oleju
Elektryczna pompa na wyższe ciśnienie będzie powodować dodatkowe problemy. Konieczne może być zastosowanie regulatora ciśnienia paliwa. Jeżeli chodzi o miniaka z silnikiem 998 do normalnego użytkowania takie rozwiązanie nie koniecznie potrzebne.
Montowałem kiedyś niskociśnieniową elektryczną pompę do silników gaźnikowych (z Alle...). Mierzyłem ciśnienie, ponieważ dotychczas sprawny (na mechanicznej pompie) zaworek nie dawał rady. Ciśnienie nieco poniżej 0,30 bar już wymagało wymiany zaworka iglicowego na nowy. Jak znajdę fotki - pokażę.
Co do dławienia przy spadku obrotów. Najpierw trzeba wymienić pompę paliwa. Przyczyną też może być uszkodzona pompa.
Przypomniała mi się jedna historia związana z dużą ilością paliwa w oleju . Samochodem jeździła osoba dla której ""ssanie" uruchamiane linką było czymś dziwnym i nie spotykanym. Tym sposobem przez dłuższy czas na krótkich odcinkach samochód ciągle jeździł na włączonym ssaniu. Nadmiar paliwa uzupełniał poziom oleju