Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Witajcie !
Mam problem którego pomału już nie ogarniam
Przewertowałem forum i ... wielka dupa
Mianowicie od 3 miesięcy posiadam MINI Cooper S R53 w pakiecie WORKS
Tak po ok miesiącu zaczęło mnie irytować dość słaba moc auta na pierwszych biegach . 1,2 auto strasznie muli .
Powiedzmy zaczyna dobrze jeździć tak po wyżej 3-4 tyś obrotów ...
Z ciekawości podjechałem na hamownie wynik 1 bar kompresora co dało lekko 200 kuniów . Nie jest źle jak na 10 letnie auto ...
Problem niestety zaczyna narastać .... Auto muli już na wszystkich biegach , od kilku dni zaczynają falować obroty na luzie tak między 700 do 1100 potrafi prze kilka minut utrzymywać 1000 . Nie wkręca się płynnie na obroty , przy ok 3 tyś lekko się dusi - jak by się zapychał Szarpie przy puszczeniu gazu , ogólnie chodzi jakoś dziwnie , potrafi puścić czarny dym rury , strzela w tłumik jak z karabinu lepiej niż nie jedno STI
Spalanie miał w mieście ok 14 /15 litrów teraz spadło do 10/11 litrów i muli .
Auto odpala normalnie ( choć czasem przy odpaleniu - nie kręci długo rozrusznikiem tylko od razu kop )
A teraz najlepsze - są dni gdzie MINI chodzi prawie idealnie - po paru dniach znów KICHA !
Po ostatniej trasie 300KM czasami chodził jak by mu 50% koników odjąć
Byłem już na 3 stacjach diagnostycznych 0 błędów NIC !!! komp milczy !!!
Wymieniłem profilaktycznie świece - DENSON IRYDOWE + Kable NGK dobrane katalogowo , filtr powietrza .
Jedyne co stwierdzone :
- troszkę za uboga mieszanka paliwowa ??? ( a strzela jak z karabinu w tłumik jak by mieszanka była za bogata albo nie przepalał paliwa )
- słabe ładowanie tak od 12,5 do 13 ??? powinno być 14,2 -> tu mam pytanie poniżej ...
- brak pierwszego biegu wentylatora
Reasumując moje wypociny :
- brak mocy na 1-2-3 biegu zamulony
- nie wkręca się równo , chwilowe szarpania
- skaczą obroty na jałowym biegu między 700-1100
- czasem zakopci na czarno - jakby nie przepalał paliwa
- strzela w tłumik jak oszalały
- słabe ładowanie
Na początku tygodnia oddaje auto do mechanika .
Przychodzi wam coś do głowy ?
Pytanko :
- czy za słabe ładowanie może mieć wpływ na pracę silnika -sterowników itp. czy możliwe jest że auto nie dostaje odpowiedniej ilości prądu np. na cewkę ?
Mam problem którego pomału już nie ogarniam
Przewertowałem forum i ... wielka dupa
Mianowicie od 3 miesięcy posiadam MINI Cooper S R53 w pakiecie WORKS
Tak po ok miesiącu zaczęło mnie irytować dość słaba moc auta na pierwszych biegach . 1,2 auto strasznie muli .
Powiedzmy zaczyna dobrze jeździć tak po wyżej 3-4 tyś obrotów ...
Z ciekawości podjechałem na hamownie wynik 1 bar kompresora co dało lekko 200 kuniów . Nie jest źle jak na 10 letnie auto ...
Problem niestety zaczyna narastać .... Auto muli już na wszystkich biegach , od kilku dni zaczynają falować obroty na luzie tak między 700 do 1100 potrafi prze kilka minut utrzymywać 1000 . Nie wkręca się płynnie na obroty , przy ok 3 tyś lekko się dusi - jak by się zapychał Szarpie przy puszczeniu gazu , ogólnie chodzi jakoś dziwnie , potrafi puścić czarny dym rury , strzela w tłumik jak z karabinu lepiej niż nie jedno STI
Spalanie miał w mieście ok 14 /15 litrów teraz spadło do 10/11 litrów i muli .
Auto odpala normalnie ( choć czasem przy odpaleniu - nie kręci długo rozrusznikiem tylko od razu kop )
A teraz najlepsze - są dni gdzie MINI chodzi prawie idealnie - po paru dniach znów KICHA !
Po ostatniej trasie 300KM czasami chodził jak by mu 50% koników odjąć
Byłem już na 3 stacjach diagnostycznych 0 błędów NIC !!! komp milczy !!!
Wymieniłem profilaktycznie świece - DENSON IRYDOWE + Kable NGK dobrane katalogowo , filtr powietrza .
Jedyne co stwierdzone :
- troszkę za uboga mieszanka paliwowa ??? ( a strzela jak z karabinu w tłumik jak by mieszanka była za bogata albo nie przepalał paliwa )
- słabe ładowanie tak od 12,5 do 13 ??? powinno być 14,2 -> tu mam pytanie poniżej ...
- brak pierwszego biegu wentylatora
Reasumując moje wypociny :
- brak mocy na 1-2-3 biegu zamulony
- nie wkręca się równo , chwilowe szarpania
- skaczą obroty na jałowym biegu między 700-1100
- czasem zakopci na czarno - jakby nie przepalał paliwa
- strzela w tłumik jak oszalały
- słabe ładowanie
Na początku tygodnia oddaje auto do mechanika .
Przychodzi wam coś do głowy ?
Pytanko :
- czy za słabe ładowanie może mieć wpływ na pracę silnika -sterowników itp. czy możliwe jest że auto nie dostaje odpowiedniej ilości prądu np. na cewkę ?
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Strzelanie w tłumik to norma. Jaki wykres wyszedł na rolce ? Faktycznie nie ma mocy/momentu "na dole" czy tylko Tobie się tak wydaje ?
Ja bym jeszcze cewkę wymienił jeśli świeczki i kable są nowe oraz bym sprawdził ciśnienie paliwa.
Ja bym jeszcze cewkę wymienił jeśli świeczki i kable są nowe oraz bym sprawdził ciśnienie paliwa.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Nie mam za bardzo porównania z inną S ale mułowaty to on jest , kołami nie zapiszczy ... Duszę na gaz a on mułowaty dopiero tak po 4 tyś coś idzie.
Moment 242Nm wykres mogę Ci podesłać na meila ( puść mi namiar na PW )
Co do strzelania to wiem że S strzelają ale ten wybitnie napierdziela - jak zaczyna wariować . Bo jak wspomniałem czasem jest w normie .
Z mojej listy do sprawdzenia :
- ciśnienie paliwa na pompie - listwie
- chcę jeszcze wymienić filtr paliwa
- sprawdzić układ dolotowy,paliwowy i zapłonowy
Zastanawiam się jeszcze nad silniczkiem krokowym, przepustnicą
Czy S mają przepływkę ? bo słyszałem że S ponoć nie maja ???
Najgorsze jest to że komp milczy jak zaklęty
Moment 242Nm wykres mogę Ci podesłać na meila ( puść mi namiar na PW )
Co do strzelania to wiem że S strzelają ale ten wybitnie napierdziela - jak zaczyna wariować . Bo jak wspomniałem czasem jest w normie .
Z mojej listy do sprawdzenia :
- ciśnienie paliwa na pompie - listwie
- chcę jeszcze wymienić filtr paliwa
- sprawdzić układ dolotowy,paliwowy i zapłonowy
Zastanawiam się jeszcze nad silniczkiem krokowym, przepustnicą
Czy S mają przepływkę ? bo słyszałem że S ponoć nie maja ???
Najgorsze jest to że komp milczy jak zaklęty
-
- Nowy
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2016, 16:28
- Posiadane auto: MINI COOPER S R53 2003r 163KM
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
miałem podobne objawy, okazały się że przepustnice czy jakkolwiek były opadnięte i nie otwierały się. trzeba rozebrać kilka rzeczy ale da się zrobić bez mechanika moje objawy były takie ze dawałem gazu a on nic potem "zaskakiwał" ale co jakiś czas go dławiło. po naprawie zaczeło wszystko grać prócz tego ze do tej pory autko nie chce mi odpalać za pierwszym razem ...nie wiem dalej jak moge to naprawić wymieniłem cewki i kable , cewka MSD kable Magnecor i dalej nic ;(
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, 21:30 przez klakierrock, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2016, 16:28
- Posiadane auto: MINI COOPER S R53 2003r 163KM
- Lokalizacja: TYCHY
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Filtr paliwa? Milion postow o tym napisalem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Tak wiem , czytałem
Też to obstawiał ale zastanawia mnie czemu czasem jest OK a czasem nie
Druga sprawa muła ma tylko na początku a później idzie całkiem dobrze
Filtr i tak będzie wymieniony w poniedziałek odbieram paczkę
Też to obstawiał ale zastanawia mnie czemu czasem jest OK a czasem nie
Druga sprawa muła ma tylko na początku a później idzie całkiem dobrze
Filtr i tak będzie wymieniony w poniedziałek odbieram paczkę
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Bo zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa, ssanie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Żale to określiłem - chodziło mi że na niskich obrotach ( bez znaczenia czy zimny czy rozgrzany motor )
Jeszcze zapomniałem na niskich obrotach jak dodaje gazu to czasem słychać takie zasysanie- siorbanie jak by łapał fałszywe powietrze .
Miesiąc temu układ dolotowy był sprawdzany ...
Jeszcze zapomniałem na niskich obrotach jak dodaje gazu to czasem słychać takie zasysanie- siorbanie jak by łapał fałszywe powietrze .
Miesiąc temu układ dolotowy był sprawdzany ...
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
Nagraj filmik jak przyspiesza 0-100 tak jak ruszasz z ok 2k rpm. Jak ruszysz z 3-4k rpm to też zamula ?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
3-4 tyś ruszy ale bez szału . Rusza jak by coś go "dławiło"maniujr pisze:Nagraj filmik jak przyspiesza 0-100 tak jak ruszasz z ok 2k rpm. Jak ruszysz z 3-4k rpm to też zamula ?
Dziś pojeździłem na OBD i doszła jeszcze skacząca temp. silnika tz . od 85 potrafi dojść do 110 wentylator raz się załączy raz nie ...
Widzę że jesteś z Poznania jak masz czas to możemy się gdzieś ustawić
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
110 to zaraz uszczelka wywali... nie jeździłbym tak...
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
temp. skacze tak jakby termostat był walnięty rośnie i opada - wcześniej tego nie było pojawiło się dziś ... kontrolowałem temp. przez OBD
albo jakiś czujnik padł ...
MINI zaczęło świrować już mi ręce opadają
albo jakiś czujnik padł ...
MINI zaczęło świrować już mi ręce opadają
-
- Nowy
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2016, 16:28
- Posiadane auto: MINI COOPER S R53 2003r 163KM
- Lokalizacja: TYCHY
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
najlepiej jedź do serwisu MINI wybulisz ale dostaniesz diagnozę.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Re: Spadek mocy MINI JCW dziwne objawy
heh... tego nie jestem pewien
byłem na 3 stacjach diagnostycznych , ostatnia specjalizowała się w BMW i błędów nie pokazało . Zresztą moje OBD i 2 programy też milczą
ASO woła ok 500-600 zł - jak bym miał pewność że wskażą usterkę to nawet bym się szarpnął
byłem na 3 stacjach diagnostycznych , ostatnia specjalizowała się w BMW i błędów nie pokazało . Zresztą moje OBD i 2 programy też milczą
ASO woła ok 500-600 zł - jak bym miał pewność że wskażą usterkę to nawet bym się szarpnął