Mini Damiana Szczecin 1985r

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

damianhel1987
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2016, 16:50
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Szczecin

Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: damianhel1987 »

Witam wszystkich :) tworząc tu post chciałbym uzyskac kilka informacji na temat Miniaka, gdyż jestem w trakcie remontu no i co tu ukrywać potrzebna pomoc fachowców :) Austin Mini 1985r, prawdopodobnie 998ccm przynajmniej głowica jest od 998 tak mi się wydaje. Jak na razie została zrobiona blacharka i malowanie poza kilkoma elementami na które oczekuje.Nowa pompa hamulcowa czeka na odpowietrzenie elektryka mysle ze ogarnieta no to tak z grupsza o Minim jeszcze sporo pracy przede mną ,liczę na waszą pomoc :) . Pozdrawiam
Załączniki
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg
(116.5 KiB) Pobrany 861 razy
damianhel1987
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2016, 16:50
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: damianhel1987 »

Może ktoś jest w stanie rozszyfrować oznaczenie silnika ?
Załączniki
WP_20160729_001.jpg
(439.7 KiB) Pobrany 857 razy
WP_20160729_002.jpg
(484.19 KiB) Pobrany 857 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: flapjck1 »

No liter liter
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: markfive »

Wg tabliczki znamionowej to jest silnik z Austina Metro A+ 998 (specyfikacja z 1985 roku) Przekładnia główna FD 3,65:1
Awatar użytkownika
marchef
Nowy
Nowy
Posty: 33
Rejestracja: 23 cze 2016, 20:29
Posiadane auto: Austin Mini Mayfair 1986 r.
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: marchef »

Hej! Pozdrawiam ze Szczecina! Aktualnie doprowadzam do stanu Mini rocznik '86! Gdybyś czegoś potrzebował pisz, postaram się pomóc!

PS tu masz stronkę z informacjami na temat datowania ;-)
http://www.minimania.com/Engine___Ident ... ta_UPDATED
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: Gibki Staruszek »

no ja też witam ziomka ... :D no to montuje sie ekipa na zloty :mrgreen:
damianhel1987
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2016, 16:50
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: damianhel1987 »

:D o to świetnie ale jeszcze troche pracy przede mną ale prędzej czy później wyjedzie napewno
damianhel1987
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2016, 16:50
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: damianhel1987 »

Marchef z chęcią bym kiedys podjechał zobaczył jak idą prace przy Mini podpytał pare rzeczy :)
damianhel1987
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2016, 16:50
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: damianhel1987 »

słuchajcie mam kolejny problem z pompa hamulcowa dwusekcyjna ta bez wspomagania , nie mogę odpowietrzyć układu sprawdzałem ciśnienie przy samej pompie i przy gornej sekcji jest ciśnienie zas przy dolnej znikome chciałbym zaznaczyć ze pompa jest nowa w czym może tkwic problem ?? wogole jak pompuje to jakby ciśnienie się w układzie nie robiło gdyż wogole pedał nie robi się twardy , co ciekawe pompowałem pedal kila razy i wyskoczyly mi gumki od tloczkow w przednim zacisku a to chyba niedpouszczalne . Jeszcze takie zasadnicze pytanie która część pomy hamulcowej tzn gora czy dół zasila przod hamulcow? Mam nadzieje ze wspólnie uda nam się cos wymyslic .Pozdrawiam
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: markfive »

damianhel1987 pisze:...nie mogę odpowietrzyć układu sprawdzałem ciśnienie przy samej pompie i przy gornej sekcji jest ciśnienie zas przy dolnej znikome chciałbym zaznaczyć ze pompa jest nowa w czym może tkwic problem
To jest pojedyncza pionowa pompa dwustopniowa a nie dwie oddzielne pompy. Najpierw należy odpowietrzyć górną sekcję czyli w praktyce cały obwód do tej sekcji podpięty. Po odpowietrzeniu górnej sekcji pojawi się dopiero "ciśnienie" w dolnej sekcji i w drugiej kolejności odpowietrzamy obwód podpięty do sekcji dolnej. Taka jest procedura przy pierwszym napełnieniu układu płynem po wcześniejszym dokładnym przeglądzie całej instalacji i wymianie lub regeneracji elementów takich jak zaciski, cylinderki, szczęki, klocki, tarcze, bębny, przewody sztywne i elastyczne. W przypadku hamulców bębnowych należy wstępnie wyregulować luz pomiędzy szczękami a bębnem. Klocki w hamulcach tarczowych "podstawiają się same". Jakakolwiek nieszczelność w układzie uniemożliwia / utrudnia odpowietrzenie. Układ już napełniony i wstępnie odpowietrzony ( czyli w trakcie normalnej eksploatacji przy wymianie tylko jednego z elementów końcowych jak cylinderek czy zacisk) odpowietrza się zaczynając od tyłu i najdalej położonego lewego cylinderka po tym prawy tył, lewy przód i prawy przód.
damianhel1987 pisze:...zasadnicze pytanie która część pomy hamulcowej tzn gora czy dół zasila przod hamulcow?

Zobacz jak masz podlączone przewody sztywne od pompy do rozdzielacza / korektora umieszczonego na belce przegrody za silnikiem. przewody (górny i dolny) bliżej fartucha błotnika to obwód przodu.
damianhel1987
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2016, 16:50
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

Post autor: damianhel1987 »

Markfive dziekuje za wyjaśnienie :) zabieram sie do pracy .Pozdrawiam
ODPOWIEDZ