Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
ja czyszczę wiórkami kokosowymi
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Broski pisze:Ja skorzystałem, i polecam.
Broski pisze:Po prostu polecam ze względu na to, że nikt inny, powtarzam, Z TEGO CI MI WIADOMO się tym nie zajmuje, a jest to najlepszy sposób na dokładne wyczyszczenie kanałów dolotowych. Polecam również następnym razem nie doszukiwać się na siłę teorii spiskowych.
Dziękuję za posta! Pozdrawiam serdecznie.Broski
Zgadzam się w 100% Nie muszę!Jaśnie Panicz pisze:
Super, ale pan od czyszczeniazaworów nie musi tworzyć ników by się reklamować.
Każda metoda jest dobra Ważne żeby była bezpieczna dla silnika i skuteczna.alan pisze:ja czyszczę wiórkami kokosowymi
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 355
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
I tu się nie zgodzę. Trzeba dobrać odpowiednią chemię - nam to zajeło kilka miesięcy nim dobraliśmy idealną chemię, ale kanały i zawory po naszym czyszczeniu wyglądają jak nowe Co do łupinek czegokolwiek się nie wypowiem bo nigdy nie robiliśmy tym.Broski pisze:że chemia nie czyści tak dobrze jak orzechy
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Ważne żeby wyczyścić z nudów kiedyś zmierzę przed i po
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Jaki koszt takiej usługi, czas oczekiwania i czy jest skuteczna w przypadku każdego auta?Kuner pisze: I tu się nie zgodzę. Trzeba dobrać odpowiednią chemię - nam to zajeło kilka miesięcy nim dobraliśmy idealną chemię, ale kanały i zawory po naszym czyszczeniu wyglądają jak nowe Co do łupinek czegokolwiek się nie wypowiem bo nigdy nie robiliśmy tym.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Skorzystałem z takiego czyszczenia i szczerze polecam. U mnie nagar na zaworach ssących powodował problemy wypadaniem zapłonów, nierówną pracą silnika, szarpaniem silnika w niskim zakresie obrotów. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.czyszczeniezaworow pisze: Oferuję usługę czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP metodą piaskowania.
Dodatkowo gość, który to robił udzielił mi kilka cennych wskazówek na temat eksplotacji silnika N14.
- mtzecik
- Swój Człowiek
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 maja 2016, 11:25
- Posiadane auto: Countryman S ALL4
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
To pochwal się tymi wskazówkami z namiorangina pisze:Skorzystałem z takiego czyszczenia i szczerze polecam. U mnie nagar na zaworach ssących powodował problemy wypadaniem zapłonów, nierówną pracą silnika, szarpaniem silnika w niskim zakresie obrotów. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.czyszczeniezaworow pisze: Oferuję usługę czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP metodą piaskowania.
Dodatkowo gość, który to robił udzielił mi kilka cennych wskazówek na temat eksplotacji silnika N14.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Hej,
Umówiłem się w tym tygodniu na czyszczenie. Zrobię zdjęcia przed i po oraz dam znać co i czy się zmieniło w pracy silnika.
Mój R56 S /87 tys/ tak jak już pisałem ma okresowe "falowanie" na wolnych i zdarza się zapalenie Check, moim zdaniem z opóźnieniem reaguje na wciśnięcie gazu przy wciskaniu z pozycji "0". Poza tym śmiga jak strzała,
Zobaczymy czy pomoże . Zaszkodzić nie powinno
M.
Umówiłem się w tym tygodniu na czyszczenie. Zrobię zdjęcia przed i po oraz dam znać co i czy się zmieniło w pracy silnika.
Mój R56 S /87 tys/ tak jak już pisałem ma okresowe "falowanie" na wolnych i zdarza się zapalenie Check, moim zdaniem z opóźnieniem reaguje na wciśnięcie gazu przy wciskaniu z pozycji "0". Poza tym śmiga jak strzała,
Zobaczymy czy pomoże . Zaszkodzić nie powinno
M.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Panowie,
Byłem wczoraj
Ale po kolei:
- warunki garażowe / będzie ciężko w zimę i przy opadach deszczu/
- gościu zna się na rzeczy,
- sprawne rozebranie i przygotowanie do czyszczenia / ostrożnie powoli, z wyczuciem rozpinał i rozbierał rurki, osprzęt, kable/ bez pośpiechu i nic na sile - super.
- po zdjeciu głowicy można wszystko ładnie zobaczyć
- u mnie kanały i zawory oprocz nagaru były zasyfione swiezym nalotem z oleju
- przed czyszczeniem zabezpieczone inne komory i "rury powietrzne"
- później było czyszczenie / sprawdzane za każdym razem zamknięcie zaworow kamera teleskopowa i ewentualne korekty żeby domknąć
- piaskowanie wiórkami orzecha
- na koniec skręcanie i odpalenie uff - odpalił, postukała zaworami i zaczął chodzić
- całość trwała od 9:00'do 14:00
Po przejechanych 250 km:
- na razie odpukać ni pojawiło się falowanie obrotów na " wolnych obrotach" choć po pierwszym odpaleniu po czyszczeniu falował
- po zatrzymaniu jest tylko delikatne bujnięcie obrotów a później ładnie pracuje
- silnik ładniej brzmi na wolnych - ładnie cyka - moje odczucie
- lepsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu
- chodził jak strzała wiec teraz tez tak chodzi, nie miałem możliwość sprawdzenia Maksymalnych osiągów i do końca przyspieszenia, ale sprawdzę i dam znać.
- żadna z pomarańczowych kontrolek nie zaświeciła
Odpukać :-)
Przy okazji znaleźliśmy babola - wiązka kabll w oploccie od wtrysków była przetarta- plastikowa plecionka i lekko izolacja na jednym z kabli-winowajca dolny przywyknąć narożnik obudowy filtra powietrza. Zaizolowane i zabezpieczone.
Sprawdźcie przy okazji u siebie jak jest.
Teoretycznie plastik nie powinien tego przetrzeć, ale na rogu jest ostry i dał radę :-(. Innej przyczyny nie znalazłem
Byłem wczoraj
Ale po kolei:
- warunki garażowe / będzie ciężko w zimę i przy opadach deszczu/
- gościu zna się na rzeczy,
- sprawne rozebranie i przygotowanie do czyszczenia / ostrożnie powoli, z wyczuciem rozpinał i rozbierał rurki, osprzęt, kable/ bez pośpiechu i nic na sile - super.
- po zdjeciu głowicy można wszystko ładnie zobaczyć
- u mnie kanały i zawory oprocz nagaru były zasyfione swiezym nalotem z oleju
- przed czyszczeniem zabezpieczone inne komory i "rury powietrzne"
- później było czyszczenie / sprawdzane za każdym razem zamknięcie zaworow kamera teleskopowa i ewentualne korekty żeby domknąć
- piaskowanie wiórkami orzecha
- na koniec skręcanie i odpalenie uff - odpalił, postukała zaworami i zaczął chodzić
- całość trwała od 9:00'do 14:00
Po przejechanych 250 km:
- na razie odpukać ni pojawiło się falowanie obrotów na " wolnych obrotach" choć po pierwszym odpaleniu po czyszczeniu falował
- po zatrzymaniu jest tylko delikatne bujnięcie obrotów a później ładnie pracuje
- silnik ładniej brzmi na wolnych - ładnie cyka - moje odczucie
- lepsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu
- chodził jak strzała wiec teraz tez tak chodzi, nie miałem możliwość sprawdzenia Maksymalnych osiągów i do końca przyspieszenia, ale sprawdzę i dam znać.
- żadna z pomarańczowych kontrolek nie zaświeciła
Odpukać :-)
Przy okazji znaleźliśmy babola - wiązka kabll w oploccie od wtrysków była przetarta- plastikowa plecionka i lekko izolacja na jednym z kabli-winowajca dolny przywyknąć narożnik obudowy filtra powietrza. Zaizolowane i zabezpieczone.
Sprawdźcie przy okazji u siebie jak jest.
Teoretycznie plastik nie powinien tego przetrzeć, ale na rogu jest ostry i dał radę :-(. Innej przyczyny nie znalazłem
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Ponizej zdjęcia z przed i po czyszczeniu.
- Załączniki
-
- 131020161216.jpg
- (341.45 KiB) Pobrany 604 razy
-
- 131020161217.jpg
- (346.77 KiB) Pobrany 604 razy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
cd.
- Załączniki
-
- 131020161234.jpg
- (339.9 KiB) Pobrany 604 razy
-
- 131020161241.jpg
- (346.7 KiB) Pobrany 604 razy
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
No to jest czysto ... Coś czuję że też mnie to czeka. Montujesz oil catch? Czy czyszczenie raz na jakiś czas ?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Muszę się rozejrzeć za dobrym oil catch.
Przez zimę popatrzę kto co i za ile :-)
Przez zimę popatrzę kto co i za ile :-)
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Zestawu dedykowanego na polskim rynku niestety niema. Zamontowałem OCT Properfekt robiony na zamówienie z wejściami 20 mm. Cena 200 zł. http://mail.properfekt.pl/images/storie ... poziom.jpgMarioMc pisze:Muszę się rozejrzeć za dobrym oil catch.
Przez zimę popatrzę kto co i za ile :-)
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
Orangina, jesteś w stanie wrzucić zdjęcie jak zamontowałeś ten oil catch ? Ja też się nad tym zastanawiam, od czasu do czasu czyszczę przepływomierz i w dolocie mam jesień średniowiecza.