Alex pisze:Zanim zmienię olej może bym go dolał bo nie wiem kiedy znajdę czas ba rozebranie auta. Jaki olej dolać i jak sprawdzić ile go jest i ile ma byc ?
Brz wyciagania mozesz jedynie dolac oleju do jednej komory smarowania ktorej korek wlewu widac kolo bagnetu do ktorej co prawda wchodzi 140ml
Pomiewaz druga znajduje sie za pompa wody i bez rozboerania nie bedziesz wstanie dostac sie do korka serwisowego
A korek wlewu jest z metalu czy plastiku? Po odkręceniu i ponownym zakręceniu trzeba użyć jakieś uszczelki? Myślę, że najpierw zdecyduję się na zwykłe dolanie oleju bo rozbierania połowy auta się obawiam
P.S. Jaki olej polecasz?
Brz wyciagania mozesz jedynie dolac oleju do jednej komory smarowania ktorej korek wlewu widac kolo bagnetu do ktorej co prawda wchodzi 140ml
Pomiewaz druga znajduje sie za pompa wody i bez rozboerania nie bedziesz wstanie dostac sie do korka serwisowego[/quote]
Czy jest sens dolewania tylko do jednej komory smarowania?
Alex pisze:Zanim zmienię olej może bym go dolał bo nie wiem kiedy znajdę czas ba rozebranie auta. Jaki olej dolać i jak sprawdzić ile go jest i ile ma byc ?
Brz wyciagania mozesz jedynie dolac oleju do jednej komory smarowania ktorej korek wlewu widac kolo bagnetu do ktorej co prawda wchodzi 140ml
Pomiewaz druga znajduje sie za pompa wody i bez rozboerania nie bedziesz wstanie dostac sie do korka serwisowego
A korek wlewu jest z metalu czy plastiku? Po odkręceniu i ponownym zakręceniu trzeba użyć jakieś uszczelki? Myślę, że najpierw zdecyduję się na zwykłe dolanie oleju bo rozbierania połowy auta się obawiam
P.S. Jaki olej polecasz?
Jest to metalowy korek na torxa bez zadnej uszczelki
Ja olej nabylem na ebayu
A naprawde ta rozbiórke nie jest tak straszna na jaka wyglada
Alfik30 pisze:Zauważyłem wyciek oleju z okolic kompresora (w miejscu połączenie kompresora z dolotem powietrza (o dołu kompresora). Wstępnie obstawiam dwie opcje: albo olej dostaje się do dolotu przez odmę - z silnika, albo rozszczelnił się kompresor i wypluwa własny olej.
Mój miniak pokazuje poziom doładowania od 0 do 5 BAR. Przy ok 3,5 tys obrotów kompresor doładowuje wg wskaźnika ok. 3 BAR, ale kiedy zwiększam obroty do odcięci zapłonu wskazówka już nie pokazuje większego doładowania, tj, utrzymuje się na poziomie ok. 3 BAR.
I tutaj moja prośba do użytkowników którzy mają wskaźnik doładowania aby sprawdzili jakie jest doładowanie komresora przy załóżmy 5-6 tys obr silnika, i czy jeżeli osiągniemy np. 4 tys obr, czy pow., tej wartości zwiększając gaz wskaźnik będzie pokazywał większe doładowanie.
Odkopuje stary temat, nie było w nim konkretnej odpowiedzi do postu autora tematu. Mam ten sam problem czyli wyciek z połączenia kompresora z dolotem. Poprzednio wymieniłem oring na bagnecie i czujniku wału. Umyłem wtedy syf z co najmniej 10 lat na którym nie bardzo było poznać skąd się lało i teraz dokładnie widać że to z dolotu. Mam coś nie tak z odpowietrzeniem skrzyni korbowej? Jak sprawdzić zawór. Proszę o pomoc