jakie hamulce
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
jakie hamulce
Witam. Zbliża się zima, a co za tym idzie.... czas na odbudowę MINI
Pomału kompletuję części i potrzebuje pomocy odnośnie przednich hamulców.
Aktualnie stoi na kołach 10 i bębnowych hamulcach . Chcę zostawić na 10 tylko zmienić na tarczowe.
I tu nasuwa się kilka pytań?
Czy taka zmiana ma sens, zwiększy bezpieczeństwo?
Co trzeba wymienić, co przerobić?
Pomału kompletuję części i potrzebuje pomocy odnośnie przednich hamulców.
Aktualnie stoi na kołach 10 i bębnowych hamulcach . Chcę zostawić na 10 tylko zmienić na tarczowe.
I tu nasuwa się kilka pytań?
Czy taka zmiana ma sens, zwiększy bezpieczeństwo?
Co trzeba wymienić, co przerobić?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: jakie hamulce
2 plusy
lepsze hamowanie
duzo mniejsza obsluga okresowa - regulacja przednich bebnow to masakra, tylnych zreszta tez, tylko o 50% mniejsza
lepsze hamowanie
duzo mniejsza obsluga okresowa - regulacja przednich bebnow to masakra, tylnych zreszta tez, tylko o 50% mniejsza
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: jakie hamulce
Temat omawiany był na forum wiele razy. Ostatni przykład konwersji http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?t= ... 26#p146426. Gotowe zestawy do montażu oferowane są na stronie sklepu minispares. Przede wszystkim zmienić trzeba zwrotnice i przeguby napędowe zewnętrzne, by możliwe było zamocowanie zacisków i piast przystosowanych do 10 calowych kół. Potrzebna może tez być zmiana felg. Na podstawie dotychczasowej praktyki twierdzę również, że w przypadku tarcz z przodu dla skutecznego działania konieczne jest serwo.(bezpośrednie lub "remote") i pompa dwustopniowa. To podstawowe sprawy. Szczegóły znajdziesz w sieci.barkas01nw pisze:Co trzeba wymienić, co przerobić?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrówka
Re: jakie hamulce
Markfive, jakie zastosowałeś piasty do tej konwersji ? Na minispares występują dwa rodzaje do tarcz 7,5".
Chodzi mi o przejście z 8,4"
Chodzi mi o przejście z 8,4"
MJ
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: jakie hamulce
Piasty do tarcz 7,5" 21A1270MS wykonane są ze stali EN8 (słabszy materiał) lub 21A1270 wykonane ze stali EN24 ( mocniejszy materiał). Takie parametry zadeklarowane są w ofercie.Minis pisze: Na minispares występują dwa rodzaje (piast) do tarcz 7,5".
W praktyce może być tak, że te z gorszego materiału dość szybko zostaną wypracowane w miejscu osadzenia łożysk oraz na wieloklinie współpracującym z przegubem napędowym.
Jeżeli chodzi o gotowe zestawy które dotychczas montowałem to kupowane i dostarczane były przez klientów, tak, że nie miałem wpływu na taki czy inny wybór. Nadmienić trzeba, że części sprzedawane w tak zwanych "kitach" to na ogół zebrane "do kupy" najtańsze zamienniki różnych producentów. Przy montażu konieczne jest często indywidualne dopasowywanie elementów. Szczególnie przestrzegam przed kupowaniem najtańszych zestawów łożysk piast. Luz łożysk piasty w zwrotnicy ustalony jest przy pomocy pierścienia dystansowego. W tanich kompletach rozrzut tolerancji wymiarowej nie pozwala na ustalenie prawidłowego luzu ( chyba, że zupełnie przypadkowo się to uda ) W każdym przypadku stosowania takich łożysk, luz ten należy skontrolować przed zamontowaniem kompletnej zwrotnicy i dokręceniem nakrętki przegubu napędowego.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
Re: jakie hamulce
Bylem u znajomego na warsztacie i składa Miniaka zrobiłem zdjęcie bo też chyba nie ma serwa a hamulce tarczowe. Mówi że hamuje elegancko więc nadal nie wiem co robić.
- Załączniki
-
- WP_20160725_20_02_01_Pro.jpg
- (531.92 KiB) Pobrany 495 razy
-
- WP_20160725_20_02_06_Pro.jpg
- (515.47 KiB) Pobrany 495 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: jakie hamulce
wiele zalezy od tego czego kto oczekuje
z serwem jest lzej, co nie znaczy ze bez serwa sie nie da
z serwem jest lzej, co nie znaczy ze bez serwa sie nie da
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: jakie hamulce
Hamulce tarczowe 8,4" z przodu były montowane w klasycznych mini na 12 calowych felgach od 1984 roku. Bez serwa . Były to wyłącznie samochody z silnikiem 998.barkas01nw pisze:Bylem u znajomego na warsztacie i składa Miniaka zrobiłem zdjęcie bo też chyba nie ma serwa a hamulce tarczowe. Mówi że hamuje elegancko więc nadal nie wiem co robić.
Serwo zostało zastosowane dopiero w 1989 roku krótko przed rozpoczęciem montażu również silników 1275
Problem leży przede wszystkim w skuteczności działania.
Wiele układów w celu zastosowania 10 calowych kół w przeszłości było przerabiane przez użytkowników w najprostszy (czytaj najtańszy sposób) poprzez adaptację zacisków 4 ro tłokowych z metro. Nie trzeba było w tym celu kupować żadnych nowych części wystarczyły używane z demontażu plus ewentualnie sworznie zwrotnicy z metro pierwszej serii, gdy zwrotnice również pochodziły z metro.
Zaciski te owszem na siłę ( po przeróbkach) mieszczą się w 10 calowych felgach ale ich skuteczność bez serwa jest gorsza niż seryjnych zacisków mini po 84 roku. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku każdych innych zacisków 4 ro tłokowych.
Dostępne w gotowych zestawach ( dla 10 cali) zaciski dwutłokowe będą działać również bez serwa. Będą o wiele skuteczniejsze od hamulców bębnowych (które moim zdaniem w ogóle nie powinny już być stosowane w warunkach współczesnego ruchu na drogach).
Obawiam się, że nie dorównają one skuteczności działania hamulców seryjnego mini z serwem po 89 roku.
Jest jeszcze opcja adaptacji zacisków z fiesty Mk1 ale nie wypowiadam się na ten temat bo nie robiłem takiej modyfikacji. Piszę tylko na tematy które znane mi są z mojej praktyki.
Re: jakie hamulce
ja jezdze od lat bez serwa, i nie czułem różnicy po przejściu z zacisków 8'4 na cztrotłoczkowe 7,9
ale bębny z przodu odpadają na 100%
ale bębny z przodu odpadają na 100%
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: jakie hamulce
Przykład 1: Fot9239 - zestaw 7,5" z zaciskami dwutłokowymi.barkas01nw pisze:...nadal nie wiem co robić.
Przykład 2: Link do tematu na tym forum http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?t= ... 45#p111045
Tu zaciski czterotłokowe ale z tarczami 7,9" czyli z wykorzystaniem piast seryjnych mini po 84 roku. Przeczytaj cały temat.
Co do dylematu z serwem czy bez ? Nie ma co robić z tego problemu. Hamulce i tak trzeba przerobić na tarcze. To jest sprawa podstawowa. Serwo to element sterowania, który zawsze później można zamontować. Jeżeli uznasz, że bez serwa jest dobrze to nie będziesz go montował. Problem może być wtedy gdy za kierownicę wsiądzie osoba na codzień jeżdżąca samochodem z serwem. Zresztą podobnie wygląda problem ze wspomaganiem kierownicy w klasyku
- Załączniki
-
- 9239.jpg (59.32 KiB) Przejrzano 613 razy