Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: alan »

ja czyszczę wiórkami kokosowymi
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

Broski pisze:Ja skorzystałem, i polecam.
Broski pisze:Po prostu polecam ze względu na to, że nikt inny, powtarzam, Z TEGO CI MI WIADOMO się tym nie zajmuje, a jest to najlepszy sposób na dokładne wyczyszczenie kanałów dolotowych. Polecam również następnym razem nie doszukiwać się na siłę teorii spiskowych.
Broski
Dziękuję za posta! Pozdrawiam serdecznie.


Jaśnie Panicz pisze:
Super, ale pan od czyszczeniazaworów nie musi tworzyć ników by się reklamować.
Zgadzam się w 100% Nie muszę!

alan pisze:ja czyszczę wiórkami kokosowymi
Każda metoda jest dobra :D Ważne żeby była bezpieczna dla silnika i skuteczna.
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Kuner »

Broski pisze:że chemia nie czyści tak dobrze jak orzechy
I tu się nie zgodzę. Trzeba dobrać odpowiednią chemię - nam to zajeło kilka miesięcy nim dobraliśmy idealną chemię, ale kanały i zawory po naszym czyszczeniu wyglądają jak nowe :) Co do łupinek czegokolwiek się nie wypowiem bo nigdy nie robiliśmy tym.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: alan »

Ważne żeby wyczyścić z nudów kiedyś zmierzę przed i po
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

Kuner pisze: I tu się nie zgodzę. Trzeba dobrać odpowiednią chemię - nam to zajeło kilka miesięcy nim dobraliśmy idealną chemię, ale kanały i zawory po naszym czyszczeniu wyglądają jak nowe :) Co do łupinek czegokolwiek się nie wypowiem bo nigdy nie robiliśmy tym.
Jaki koszt takiej usługi, czas oczekiwania i czy jest skuteczna w przypadku każdego auta?
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

czyszczeniezaworow pisze: Oferuję usługę czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP metodą piaskowania.
Skorzystałem z takiego czyszczenia i szczerze polecam. U mnie nagar na zaworach ssących powodował problemy wypadaniem zapłonów, nierówną pracą silnika, szarpaniem silnika w niskim zakresie obrotów. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.
Dodatkowo gość, który to robił udzielił mi kilka cennych wskazówek na temat eksplotacji silnika N14.
Awatar użytkownika
mtzecik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 118
Rejestracja: 17 maja 2016, 11:25
Posiadane auto: Countryman S ALL4
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: mtzecik »

orangina pisze:
czyszczeniezaworow pisze: Oferuję usługę czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP metodą piaskowania.
Skorzystałem z takiego czyszczenia i szczerze polecam. U mnie nagar na zaworach ssących powodował problemy wypadaniem zapłonów, nierówną pracą silnika, szarpaniem silnika w niskim zakresie obrotów. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy.
Dodatkowo gość, który to robił udzielił mi kilka cennych wskazówek na temat eksplotacji silnika N14.
To pochwal się tymi wskazówkami z nami :)
MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: MarioMc »

Hej,

Umówiłem się w tym tygodniu na czyszczenie. Zrobię zdjęcia przed i po oraz dam znać co i czy się zmieniło w pracy silnika.
Mój R56 S /87 tys/ tak jak już pisałem ma okresowe "falowanie" na wolnych i zdarza się zapalenie Check, moim zdaniem z opóźnieniem reaguje na wciśnięcie gazu przy wciskaniu z pozycji "0". Poza tym śmiga jak strzała,

Zobaczymy czy pomoże :-). :D Zaszkodzić nie powinno :o

M.
MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: MarioMc »

Panowie,

Byłem wczoraj :D
Ale po kolei:
- warunki garażowe / będzie ciężko w zimę i przy opadach deszczu/
- gościu zna się na rzeczy,
- sprawne rozebranie i przygotowanie do czyszczenia / ostrożnie powoli, z wyczuciem rozpinał i rozbierał rurki, osprzęt, kable/ bez pośpiechu i nic na sile - super.
- po zdjeciu głowicy można wszystko ładnie zobaczyć
- u mnie kanały i zawory oprocz nagaru były zasyfione swiezym nalotem z oleju
- przed czyszczeniem zabezpieczone inne komory i "rury powietrzne"
- później było czyszczenie / sprawdzane za każdym razem zamknięcie zaworow kamera teleskopowa i ewentualne korekty żeby domknąć
- piaskowanie wiórkami orzecha :-)
- na koniec skręcanie i odpalenie :-) uff - odpalił, postukała zaworami i zaczął chodzić :-)
- całość trwała od 9:00'do 14:00

Po przejechanych 250 km:
- na razie odpukać ni pojawiło się falowanie obrotów na " wolnych obrotach" choć po pierwszym odpaleniu po czyszczeniu falował
- po zatrzymaniu jest tylko delikatne bujnięcie obrotów a później ładnie pracuje
- silnik ładniej brzmi na wolnych - ładnie cyka - moje odczucie :)
- lepsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu
- chodził jak strzała wiec teraz tez tak chodzi, nie miałem możliwość sprawdzenia Maksymalnych osiągów i do końca przyspieszenia, ale sprawdzę i dam znać.
- żadna z pomarańczowych kontrolek nie zaświeciła

Odpukać :-):-)

Przy okazji znaleźliśmy babola - wiązka kabll w oploccie od wtrysków była przetarta- plastikowa plecionka i lekko izolacja na jednym z kabli-winowajca dolny przywyknąć narożnik obudowy filtra powietrza. Zaizolowane i zabezpieczone.
Sprawdźcie przy okazji u siebie jak jest.
Teoretycznie plastik nie powinien tego przetrzeć, ale na rogu jest ostry i dał radę :-(:-(. Innej przyczyny nie znalazłem
MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: MarioMc »

Ponizej zdjęcia z przed i po czyszczeniu.
Załączniki
131020161216.jpg
(341.45 KiB) Pobrany 604 razy
131020161217.jpg
(346.77 KiB) Pobrany 604 razy
MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: MarioMc »

cd.
Załączniki
131020161234.jpg
(339.9 KiB) Pobrany 604 razy
131020161241.jpg
(346.7 KiB) Pobrany 604 razy
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: blink »

No to jest czysto ... Coś czuję że też mnie to czeka. Montujesz oil catch? Czy czyszczenie raz na jakiś czas ?
MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: MarioMc »

Muszę się rozejrzeć za dobrym oil catch.
Przez zimę popatrzę kto co i za ile :-):-)
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

MarioMc pisze:Muszę się rozejrzeć za dobrym oil catch.
Przez zimę popatrzę kto co i za ile :-):-)
Zestawu dedykowanego na polskim rynku niestety niema. Zamontowałem OCT Properfekt robiony na zamówienie z wejściami 20 mm. Cena 200 zł. http://mail.properfekt.pl/images/storie ... poziom.jpg
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: blink »

Orangina, jesteś w stanie wrzucić zdjęcie jak zamontowałeś ten oil catch ? Ja też się nad tym zastanawiam, od czasu do czasu czyszczę przepływomierz i w dolocie mam jesień średniowiecza.
ODPOWIEDZ