Świtła DRL

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

m@rtini
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 10 paź 2012, 16:58
Posiadane auto: R55
Lokalizacja: W-wa

Re: Świtła DRL

Post autor: m@rtini »

Cześć,
Skoro masz bi-xenon to co daje zrobienie dziennych na długich (xenon) na 30%?
Mniej prądu? Żarówki się oszczędza? Pytam z ciekawości co można zyskać zmieniając te ustawienia komputera.

Pozdrawiam,
M
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świtła DRL

Post autor: Drail »

Jak masz bixenon i zrobisz sobie dzienne, to działa to tak, że mając zawsze ustawione światła jako włączone, po zgaszeniu silnika się wyłączą.
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świtła DRL

Post autor: blink »

m@rtini pisze:Cześć,
Skoro masz bi-xenon to co daje zrobienie dziennych na długich (xenon) na 30%?
Mniej prądu? Żarówki się oszczędza? Pytam z ciekawości co można zyskać zmieniając te ustawienia komputera.

Pozdrawiam,
M

Nie da się ustawić aby żarówka ksenonowa świeciła na 30% - to się tyczy tylko zwykłych żarówek.
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Świtła DRL

Post autor: Zbigg »

m@rtini pisze:Cześć,
Skoro masz bi-xenon to co daje zrobienie dziennych na długich (xenon) na 30%?
Mniej prądu? Żarówki się oszczędza? Pytam z ciekawości co można zyskać zmieniając te ustawienia komputera.

Pozdrawiam,
M
Cytat ze strony stroiciela:
W autach wyposażonych w Bixenon rolę świateł do jazdy dziennej spełniają żarówki halogenowe "ostrzegawcze" (te, które w autach bez Bixenonu są światłami drogowymi).
Pożytki te same co zawsze, czyli masz lampy bez konieczności pamiętania o ich włączaniu, są one zgodne z przepisami, nie wymaga to dokładania żadnych nowych reflektorów, etc. Podobno idą za tym oszczędności żarówek i paliwa, ale to chyba w skali masowej, bo indywidualnie jest to IMO pomijalne.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świtła DRL

Post autor: Drail »

Zbigg pisze:
Cytat ze strony stroiciela:
W autach wyposażonych w Bixenon rolę świateł do jazdy dziennej spełniają żarówki halogenowe "ostrzegawcze" (te, które w autach bez Bixenonu są światłami drogowymi).
Pożytki te same co zawsze, czyli masz lampy bez konieczności pamiętania o ich włączaniu, są one zgodne z przepisami, nie wymaga to dokładania żadnych nowych reflektorów, etc. Podobno idą za tym oszczędności żarówek i paliwa, ale to chyba w skali masowej, bo indywidualnie jest to IMO pomijalne.
A jakie to są żarówki ostrzegawcze?
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Świtła DRL

Post autor: Zbigg »

Drail pisze: A jakie to są żarówki ostrzegawcze?
Najlepiej napisz albo zadzwoń i zapytaj u źródła => http://www.car-connect.pl/aktywacja-nowych-funkcji/mini
Ja mogę jedynie przypuszczać, że chodzi o to co świeci jak puszczasz "blindę"... pociągasz dźwignię do siebie i długie błyskają raz. Nie wiem która część lampy z ksenonem to robi.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świtła DRL

Post autor: Drail »

Zbigg pisze:
Drail pisze: A jakie to są żarówki ostrzegawcze?
Najlepiej napisz albo zadzwoń i zapytaj u źródła => http://www.car-connect.pl/aktywacja-nowych-funkcji/mini
Ja mogę jedynie przypuszczać, że chodzi o to co świeci jak puszczasz "blindę"... pociągasz dźwignię do siebie i długie błyskają raz. Nie wiem która część lampy z ksenonem to robi.
Jak dla mnie kupy się to nie trzyma. Mam bixenon i się przysłona po prostu otwiera na długie. Więc nie wiem co on tam chce zapalać
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Świtła DRL

Post autor: Zbigg »

Drail pisze: Jak dla mnie kupy się to nie trzyma. Mam bixenon i się przysłona po prostu otwiera na długie. Więc nie wiem co on tam chce zapalać
Masz w swoich lampach żarówkę halogenową? Tam wyraźnie jest napisane, że te DRL mają działać na halogenowej, a nie na biksenonie.

Nie mam takich lamp więc nie wiem jak jest w praktyce, ale w teorii ksenony długo się rozpalają... to jak jest blinda realizowana na nich? Co świeci?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świtła DRL

Post autor: Drail »

Zbigg pisze:
Drail pisze: Jak dla mnie kupy się to nie trzyma. Mam bixenon i się przysłona po prostu otwiera na długie. Więc nie wiem co on tam chce zapalać
Masz w swoich lampach żarówkę halogenową? Tam wyraźnie jest napisane, że te DRL mają działać na halogenowej, a nie na biksenonie.

Nie mam takich lamp więc nie wiem jak jest w praktyce, ale w teorii ksenony długo się rozpalają... to jak jest blinda realizowana na nich? Co świeci?
Nie nie mam żarówki halogenowej, normalna blinda jest na nich. Mogę ci filmik nagrać
bejcman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Re: Świtła DRL

Post autor: bejcman »

Zbigg pisze:
Nie mam takich lamp więc nie wiem jak jest w praktyce, ale w teorii ksenony długo się rozpalają... to jak jest blinda realizowana na nich? Co świeci?
Dlatego w biksenonie oba zarniki są zapalone cały czas, natomiast ten od długich jest przysloniety - ruch przesłony jest szybszy od rozgrzewania zarnika.
www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Świtła DRL

Post autor: Zbigg »

bejcman pisze: Dlatego w biksenonie oba zarniki są zapalone cały czas, natomiast ten od długich jest przysloniety - ruch przesłony jest szybszy od rozgrzewania zarnika.
No a powiedz mi co w takim razie jak jedziesz bez świateł? Normalnie blinda to jest błysk, jeden ruch... a jak jest w opisywanym przez Ciebie układzie?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świtła DRL

Post autor: Drail »

Zbigg pisze:
bejcman pisze: Dlatego w biksenonie oba zarniki są zapalone cały czas, natomiast ten od długich jest przysloniety - ruch przesłony jest szybszy od rozgrzewania zarnika.
No a powiedz mi co w takim razie jak jedziesz bez świateł? Normalnie blinda to jest błysk, jeden ruch... a jak jest w opisywanym przez Ciebie układzie?
ide ci nagrać film
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Świtła DRL

Post autor: Zbigg »

Drail pisze: Nie nie mam żarówki halogenowej, normalna blinda jest na nich. Mogę ci filmik nagrać
Nie chcę, przecież wierzę że wiesz co masz. :) Zadzwoń albo napisz do nich, powinni wyjaśnić. Przypuszczam, że mają błąd w opisie, tak jak oni to tłumaczą powinno być w aucie "starego typu" czyli mijania na ksenonie, a drogowe na halogenowej.
Przy nowym typie czyli "bi ksenon" nie ma halogenowej, przełączenie mijania-długie jest tak jak piszesz, na przesłonie albo jakimś trikiem.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
bejcman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Re: Świtła DRL

Post autor: bejcman »

Jak jedziesz bez świateł to blenda jest zasloniety wlaczony zarnik od świateł drogowych.

https://m.youtube.com/watch?v=wIbQO-Qg984
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 21:12 przez bejcman, łącznie zmieniany 1 raz.
www.bmw-diesel.pl
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świtła DRL

Post autor: Drail »

Zbigg pisze:
Drail pisze: Nie nie mam żarówki halogenowej, normalna blinda jest na nich. Mogę ci filmik nagrać
Nie chcę, przecież wierzę że wiesz co masz. :) Zadzwoń albo napisz do nich, powinni wyjaśnić. Przypuszczam, że mają błąd w opisie, tak jak oni to tłumaczą powinno być w aucie "starego typu" czyli mijania na ksenonie, a drogowe na halogenowej.
Przy nowym typie czyli "bi ksenon" nie ma halogenowej, przełączenie mijania-długie jest tak jak piszesz, na przesłonie albo jakimś trikiem.
https://www.youtube.com/watch?v=GLFFV49LeEM
Sorki że w pionie, ale widać co trzeba
ODPOWIEDZ