Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Może ktoś będzie potrafił pomóc choć nie sądzę aby sam to przerabiał.
Potrzebuję wymyślić jakiś mobilny mechanizm, może coś jest gotowego (choć do R53 nie widziałem) co umożliwi zablokowanie możliwości wrzucenia wstecznego biegu. Problem polega na tym że podczas zawodów na nawrotach jedynkowych potrafi tak do połowy wbić się bieg wsteczny.
O dziwno skrzynia jeszcze się nie uszkodziła choć dwa razy już miałem taki przypadek. Auto staje, skrzynia się blokuje, bardzo nieprzyjemne uczucie. O wyniku można zapomnieć.
Generalnie chodzi o coś co zablokuje możliwość wrzucenia biegu wstecznego. Będę wdzięczny za pomoc.
Potrzebuję wymyślić jakiś mobilny mechanizm, może coś jest gotowego (choć do R53 nie widziałem) co umożliwi zablokowanie możliwości wrzucenia wstecznego biegu. Problem polega na tym że podczas zawodów na nawrotach jedynkowych potrafi tak do połowy wbić się bieg wsteczny.
O dziwno skrzynia jeszcze się nie uszkodziła choć dwa razy już miałem taki przypadek. Auto staje, skrzynia się blokuje, bardzo nieprzyjemne uczucie. O wyniku można zapomnieć.
Generalnie chodzi o coś co zablokuje możliwość wrzucenia biegu wstecznego. Będę wdzięczny za pomoc.
-
- Nowy
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Podpowiem 2 rozwiązania :
Pierwsze to zaadaptowanie powszechnie stosowanych podciagow, montujesz taki na lewarku poczym docinasz element alu tak żeby na zwolnionym blokowal a po podniesieniu pozwalal na wbiciewstecznego.
Drugi pomysl to wycięcie kawalka alu tak jak ma naprzyklad ferrari z szynami na biegi taki ze każdy bieg ma wlasny korytarz i przeciagniecie wejścia wstecznego trochę nizej albo zastosowanie ruchomej zapadki blokującej.
Pierwsze to zaadaptowanie powszechnie stosowanych podciagow, montujesz taki na lewarku poczym docinasz element alu tak żeby na zwolnionym blokowal a po podniesieniu pozwalal na wbiciewstecznego.
Drugi pomysl to wycięcie kawalka alu tak jak ma naprzyklad ferrari z szynami na biegi taki ze każdy bieg ma wlasny korytarz i przeciagniecie wejścia wstecznego trochę nizej albo zastosowanie ruchomej zapadki blokującej.
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
-
- Nowy
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:05
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 & Kuga 2.5T
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
O taka blache chodzi :
- Załączniki
-
- wybierak.jpg (43.9 KiB) Przejrzano 955 razy
BMW MINI & FORD Diagnostyka Kodowanie Inpa ElmConfig DRL Światła i inne opcje.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
na poznańskich superOESach też podobnie męczą się właściciele BMW. Nie raz widziałem jak na hamowaniu do nawrotu wszedł R zamiast 1 i auto stanęło dęba, albo skrzynia zgrzytała z bólu...Yarosz pisze:Może ktoś będzie potrafił pomóc choć nie sądzę aby sam to przerabiał.
Potrzebuję wymyślić jakiś mobilny mechanizm, może coś jest gotowego (choć do R53 nie widziałem) co umożliwi zablokowanie możliwości wrzucenia wstecznego biegu. Problem polega na tym że podczas zawodów na nawrotach jedynkowych potrafi tak do połowy wbić się bieg wsteczny.
O dziwno skrzynia jeszcze się nie uszkodziła choć dwa razy już miałem taki przypadek. Auto staje, skrzynia się blokuje, bardzo nieprzyjemne uczucie. O wyniku można zapomnieć.
Generalnie chodzi o coś co zablokuje możliwość wrzucenia biegu wstecznego. Będę wdzięczny za pomoc.
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Ta blacha to faktycznie jest niezły pomysł.
Nawet taka uproszczona, oddzielająca tylko ten nieszczęsny wsteczny.
Ma ktoś jakiś pomysł kto mógłby takie coś przygotować, od razu bym zlecił...
Nawet taka uproszczona, oddzielająca tylko ten nieszczęsny wsteczny.
Ma ktoś jakiś pomysł kto mógłby takie coś przygotować, od razu bym zlecił...
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lis 2016, 19:42
- Posiadane auto: Mini Cooper R53
- Lokalizacja: Łagów
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Cześć od niedawna mam Mini S-ke, mam pytanie jak powinien wchodzić bieg wsteczny w tym modelu ? U mnie jest tak, że podczas wrzucania R nie czuję żadnego oporu żeby ten wsteczny wbić, czasami zdarza mi się wbić wsteczny zamiast 1 ! Czy to w tym modelu coś nie tak czy powinno być tak jak w BMW, że wsteczny wchodzi dopiero po uprzednim odczuciu oporu ? Proszę o pomoc bo nie wiem czy jest coś zepsute czy poprostu jest tak fabrycznie ?
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Jest taka jakby przebitka, musisz bardziej w lewo pociągnąć lewarek. U mnie potrzeba dość siły do tego.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Kwestia przyzwyczajenia i wyczucia. Też z początku kilka razy wbijałem R zamiast 1
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lis 2016, 19:42
- Posiadane auto: Mini Cooper R53
- Lokalizacja: Łagów
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Hmm kolega Drail pisze, że u Niego jest jakaś przebitka, u mnie lewarek leci z taką samą lekkością jak do biegów do przodu ! Co za to odpowiada ? W BMW jest chyba taka sprężyna przy lewarku, która czasami jak się zużyła to był taki objaw, a tutaj jest to zrobione tak trochę na wyczucie ? Co jest za to odpowiedzialne ? Powiem szczerze, że może to być czasami niebezpieczne nawet gdy potrzebujemy szybko ruszyć do przodu ! Przecież nie będę za każdym razem sprawdzał puszczając delikatnie sprzęgło czy mam wbitą 1 czy R ! Dziwne to, na moje oko coś jest nie tak, ale ja z Mini za dużo do czynienia nie mam, więc mogę nie mieć racji !
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
U mnie podobnie trzeba trochę siły żeby wbic R jest znaczna różnica miedzy 1 a R.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lis 2016, 19:42
- Posiadane auto: Mini Cooper R53
- Lokalizacja: Łagów
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
To gdzie może być problem u mnie ? Jak myślicie ? Coś jest wyrobione czy jak ?
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Mechanikiem nie jestem ale cos jest u Ciebie na rzeczy ....machanik albo w ASO zapytaj o takie objawy jakie masz.
-
- Nowy
- Posty: 74
- Rejestracja: 13 lut 2016, 16:35
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 200+PS
- Lokalizacja: Polska Wschodnia
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Problem masz bez dwóch zdań jeśli nie wyczuwasz różnicy przy wbijaniu wstecznego bo różnica jest znaczna co do biegów do przodu. Biegi są na cięgnach i z tego co pamiętam samo ułożenie lewarka w pozycję biegu wstecznego wyciąga znacznie bardziej cięgno co powoduje większy opór. Może tylko cięgno do wymiany lub obudowa lewarka.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
Powinno być czuć lekki opór. Mi nadal się zdarza przy dynamicznych redukcjach do 2, za mocno dociągnąć lewarek do siebie i nie mogę wrzucić 2.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lis 2016, 19:42
- Posiadane auto: Mini Cooper R53
- Lokalizacja: Łagów
Re: Nietypowe pytanie - blokada wrzucenia wstecznego biegu
To znaczy, że nie tylko u mnie ten problem występuje, w każdym innym aucie nie spotkałem się z czymś takim, żeby za bardzo przesunąć lewarek i żeby był problem z wrzuceniem biegu ! No nic będę próbował coś z tym zrobić, o efektach będę informował na bieżąco. Chyba, że między czasie ktoś coś podpowie.maniujr pisze:Powinno być czuć lekki opór. Mi nadal się zdarza przy dynamicznych redukcjach do 2, za mocno dociągnąć lewarek do siebie i nie mogę wrzucić 2.