Termostat R56

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Termostat R56

Post autor: alan »

nowszy po lift nie jest już produkowany ,sprzedają tylko stary
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Termostat R56

Post autor: Jaśnie Panicz »

alan pisze:nowszy po lift nie jest już produkowany ,sprzedają tylko stary
A wiesz czemu tak jest? był zły czy jak?
A co z termostatem z Citroen/Peugeot? Jest taki sam? jakiś nr ktoś ma?
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Termostat R56

Post autor: alan »

bo bmw jest leniwe :) zawsze przestaje produkować części do polifta jak zakończy sprzedaż danego modelu (R56)
to samo było w r53 ,pomimo ze części są lepsze często poprawione
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Termostat R56

Post autor: Jaśnie Panicz »

alan pisze:bo bmw jest leniwe :) zawsze przestaje produkować części do polifta jak zakończy sprzedaż danego modelu (R56)
to samo było w r53 ,pomimo ze części są lepsze często poprawione
To co proponujesz? Brać starą część czy szukać gdzieś tej nowszej, licząc że może jest lepsza niż starsza i na dłużej wytrzyma? Tylko tam jeszcze chyba dochodzi jakaś nowa przejściówka kabel, która też swoje kosztuje.

No i nikt nie pisze co z termostatami w PSA? jakieś pasują? są tańsze?
Nairda
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:46
Posiadane auto: Renault Laguna II 2.0T 170KM Initiale Paris
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Termostat R56

Post autor: Nairda »

Witam jestem tutaj nowy mam na imię Adrian i niestety nie posiadam mini. Posiadam natomiast termostat (a nawet kilka). Są nowe. Niestety nie wiem do jakiego modelu. Pracuję w formie produkującej przewody do samochodów (min. do Mini). 5 lat temu produkowaliśmy przewody z termostatem i kilkadziesiąt z nich Nam zostało. Niestety my jako producent mamy tylko nazwy kodowe modeli (które czasem nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi modelami). Do czego zmierzam. Mogę odkupić od mojej firmy z nieduże pieniądze te termostaty tylko pytanie do jakiego modelu one są (ja nie potrafię tego znaleźć) i ile są warte. Mogę je mieć za 50% ceny.
Poniżej zdjęcia termostatu. Jeśli ktoś coś wie na ich temat proszę o kontakt.

https://zapodaj.net/b258338d4e51b.jpg.html
https://zapodaj.net/ff1013ca13682.jpg.html
https://zapodaj.net/263a2113b9e8b.jpg.html
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Termostat R56

Post autor: alan »

Jaśnie Panicz pisze:
alan pisze:bo bmw jest leniwe :) zawsze przestaje produkować części do polifta jak zakończy sprzedaż danego modelu (R56)
to samo było w r53 ,pomimo ze części są lepsze często poprawione
To co proponujesz? Brać starą część czy szukać gdzieś tej nowszej, licząc że może jest lepsza niż starsza i na dłużej wytrzyma? Tylko tam jeszcze chyba dochodzi jakaś nowa przejściówka kabel, która też swoje kosztuje.

No i nikt nie pisze co z termostatami w PSA? jakieś pasują? są tańsze?
w starym masz wymienny czujnik temperatury,nowszej raczej nie kupisz
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Termostat R56

Post autor: Jaśnie Panicz »

alan pisze:
Jaśnie Panicz pisze:
alan pisze:bo bmw jest leniwe :) zawsze przestaje produkować części do polifta jak zakończy sprzedaż danego modelu (R56)
to samo było w r53 ,pomimo ze części są lepsze często poprawione
To co proponujesz? Brać starą część czy szukać gdzieś tej nowszej, licząc że może jest lepsza niż starsza i na dłużej wytrzyma? Tylko tam jeszcze chyba dochodzi jakaś nowa przejściówka kabel, która też swoje kosztuje.

No i nikt nie pisze co z termostatami w PSA? jakieś pasują? są tańsze?
w starym masz wymienny czujnik temperatury,nowszej raczej nie kupisz

A znasz numery z PSA?
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Termostat R56

Post autor: alan »

jak dla mnie z psa nie bedzie dzialac,sam nie testowalem,niepomoge
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Termostat R56

Post autor: Jaśnie Panicz »

alan pisze:jak dla mnie z psa nie bedzie dzialac,sam nie testowalem,niepomoge
A wiesz kto robi OEM? Czy ciężka sprawa i nie ma co szukać?
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Termostat R56

Post autor: Jaśnie Panicz »

Jaśnie Panicz pisze:
alan pisze:jak dla mnie z psa nie bedzie dzialac,sam nie testowalem,niepomoge
A wiesz kto robi OEM? Czy ciężka sprawa i nie ma co szukać?
Da się dobrać od PSA i wychodzi taniej, ale jeszcze tak sprawdzam i widzę, żę chyba robi to CALORSTAT by VERNET i wychodzi jeszcze taniej:) czy ktoś może testował i potwierdzi, że to oni robią OEM?
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termostat R56

Post autor: orangina »

Taniej to znaczy ile? Normalnie do PSA/MINI kosztuje ok. 400 zł.
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Termostat R56

Post autor: alan »

podobnie płaciłem w bmw
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Termostat R56

Post autor: Jaśnie Panicz »

Wrzucam informację dla potomnych :D

Mam R56 i zaczął mi lecieć płyn chłodniczy na skrzynię, ubyło go także dużo oraz po wyłączeniu auta wiatrak nadal pracuje przez jakiś czas, czego wcześniej nie było.

Po Vin-ie jak pisałem wcześniej wyskakują mi takie numery termostatu:

11538671513
11537647751
11538674895

Produkcja pierwsze jest niby zakończona, drugi jest stary czyli ten co mam, czyli pewnie się rozszczelni za 2 lata więc nie ma sensu znów brać no i jest drogi. Ostatni to ta nowa poprawiona wersja i dodatkowo trzeba do niego dokupić nową wiązkę. Oczywiście wychodzi jeszcze drożej no ale ma być lepiej więc czemu nie?;) I okazuje się, że jest tak jak Alan pisał czyli nie ma go już na magazynach i tyle - niedostępny.

No więc kupujemy termostat z PSA 98 109 169 80, który jest tym samym nowym termostatem do tego wiązkę 98 043 153 80 i po dobrych zniżkach wychodzi dużo taniej niż BMW/MINI no i jest poprawiony nowy model a nie stary.

Konieczne by nie nie mieszać wiązek np. termostat z PSA a wiązka od MINI bo nie będzie działać, są inne wtyczki.
glide
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Termostat R56

Post autor: glide »

Jaśnie Panicz pisze:Wrzucam informację dla potomnych :D

Mam R56 i zaczął mi lecieć płyn chłodniczy na skrzynię, ubyło go także dużo oraz po wyłączeniu auta wiatrak nadal pracuje przez jakiś czas, czego wcześniej nie było.

Po Vin-ie jak pisałem wcześniej wyskakują mi takie numery termostatu:

11538671513
11537647751
11538674895

Produkcja pierwsze jest niby zakończona, drugi jest stary czyli ten co mam, czyli pewnie się rozszczelni za 2 lata więc nie ma sensu znów brać no i jest drogi. Ostatni to ta nowa poprawiona wersja i dodatkowo trzeba do niego dokupić nową wiązkę. Oczywiście wychodzi jeszcze drożej no ale ma być lepiej więc czemu nie?;) I okazuje się, że jest tak jak Alan pisał czyli nie ma go już na magazynach i tyle - niedostępny.

No więc kupujemy termostat z PSA 98 109 169 80, który jest tym samym nowym termostatem do tego wiązkę 98 043 153 80 i po dobrych zniżkach wychodzi dużo taniej niż BMW/MINI no i jest poprawiony nowy model a nie stary.

Konieczne by nie nie mieszać wiązek np. termostat z PSA a wiązka od MINI bo nie będzie działać, są inne wtyczki.
Jak dobrze rozumiem Twoja wersja LCI to roczniki 2010-2014 czy te po lifcie. Dla mojej wersji 2007 wyskakuje mi tylko termostat 11537534521. Czy lepiej brać oryginał czy można go wymienić na jakiś z grupy PSA?
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Termostat R56

Post autor: Jaśnie Panicz »

glide pisze:
Jaśnie Panicz pisze:Wrzucam informację dla potomnych :D

Mam R56 i zaczął mi lecieć płyn chłodniczy na skrzynię, ubyło go także dużo oraz po wyłączeniu auta wiatrak nadal pracuje przez jakiś czas, czego wcześniej nie było.

Po Vin-ie jak pisałem wcześniej wyskakują mi takie numery termostatu:

11538671513
11537647751
11538674895

Produkcja pierwsze jest niby zakończona, drugi jest stary czyli ten co mam, czyli pewnie się rozszczelni za 2 lata więc nie ma sensu znów brać no i jest drogi. Ostatni to ta nowa poprawiona wersja i dodatkowo trzeba do niego dokupić nową wiązkę. Oczywiście wychodzi jeszcze drożej no ale ma być lepiej więc czemu nie?;) I okazuje się, że jest tak jak Alan pisał czyli nie ma go już na magazynach i tyle - niedostępny.

No więc kupujemy termostat z PSA 98 109 169 80, który jest tym samym nowym termostatem do tego wiązkę 98 043 153 80 i po dobrych zniżkach wychodzi dużo taniej niż BMW/MINI no i jest poprawiony nowy model a nie stary.

Konieczne by nie nie mieszać wiązek np. termostat z PSA a wiązka od MINI bo nie będzie działać, są inne wtyczki.
Jak dobrze rozumiem Twoja wersja LCI to roczniki 2010-2014 czy te po lifcie. Dla mojej wersji 2007 wyskakuje mi tylko termostat 11537534521. Czy lepiej brać oryginał czy można go wymienić na jakiś z grupy PSA?
Tak mam LCI czyli lifting od 2010-do końca.
Oryginał Twój chyba ok. 500 sprawdź w PSA powinno być taniej.
ODPOWIEDZ