Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Kupiłem kabel, ale CD się uszkodziło w transporcie. Gdzie mogę ściągnąć soft INPA za free ? Jakaś pewna wersja mnie interesuje...
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
W tvn turbo pokazywali ostatnio taki moduł. Banalne podłączenie.bejcman pisze:Z innej beczki, możliwe jest zaprogramowanie kierunkowskazów autostradowych?
http://allegro.pl/modul-komfortu-kierun ... 81466.html
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
DRL mam i ja.
Koszt 70PLN, czas ~10 minut, rzut beretem od Krakowa. Na życzenie chłopaki robią też inne cuda, m.in. +20KM z samego komputera. Jak coś to służę namiarami.
PS.
Wiem, że auto brudne a zdjęcie robione łopatą do śniegu.
Koszt 70PLN, czas ~10 minut, rzut beretem od Krakowa. Na życzenie chłopaki robią też inne cuda, m.in. +20KM z samego komputera. Jak coś to służę namiarami.
PS.
Wiem, że auto brudne a zdjęcie robione łopatą do śniegu.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
- Alex
- Swój Człowiek
- Posty: 303
- Rejestracja: 24 maja 2016, 09:55
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2003
- Lokalizacja: Kraków
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Zbigg ! Namiar proszę ! Na dniach odbieram swojego od lakiernika i chętnie bym te światła do jazdy dziennej ogarnął.
Mini Cooper S R53 2003
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Poszła PW, dzwoń, umawiaj się, moim zdaniem warto. Spada z głowy pamiętanie o obowiązkowym włączeniu lamp, jest i działa bez szpecenia auta jakimiś doklejonymi wynalazkami albo wciskania dziennych na miejsce halogenów i kombinowania z instalacją, czego jak wiadomo nasze auta nie lubią.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Wstawiali Ci jakieś specjalne diody i w sumie gdzie grzebali zrobili to z pozycji kompa takie ustawienie?
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Jakie diody? Chłopaku!Aikonus pisze:Wstawiali Ci jakieś specjalne diody i w sumie gdzie grzebali zrobili to z pozycji kompa takie ustawienie?
To się robi bez żadnej ingerencji fizycznej w auto, wykorzystuje się żarnik od świateł drogowych, zmienia się konfigurację w komputerze samochodu, tam gdzie jest zapis NIE koleś wstawia TAK i 30% i od tego momentu po przekręceniu klucza w stacyjce masz dzienne lampy na drogowych, które się palą na 30% swojej mocy.
Jak włączysz mijania czy drogowe po zmroku albo przy złych warunkach, to się ta funkcja wyłącza, wszystko jak w kodeksie drogowym opisano.
Koleś się podpina laptopem do złącza co jest pod kierownicą i robi co trzeba.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
No spoko i jest to zgodne z prawem drogowym, nie maja prawa sie przyczepić?-:) ze tak lekko "pierdza"
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Nie rozumiem co chcesz przez to powiedzieć?Aikonus pisze:ze tak lekko "pierdza"
Co do zgodności z prawem drogowym, to tak jak ja odczytuję istotne zapisy wszystko jest OK. Kwestie techniczne, siły świecenia jak i aktywacji oraz rozmieszczenia świateł do jazdy dziennej są spełnione. Tak skonfigurowane DRL nie oświetlają drogi przed autem, świecą nieco mocniej niż pozycja, nie ma mowy o tym, żeby kogoś oślepiały, używane zgodnie z przeznaczeniem czyli przy normalnej przejrzystości powietrza od zmierzchu do świtu i poza tunelem nie stanowią żadnego zagrożenia w ruchu.
Jest jedna kwestia, na której można przy złej woli kontrolującego podpaść a mianowicie przepis mówi, że lampy dzienne mają mieć homologację E a na ich kloszach ma być oznaczenie DRL albo RL. Ja mam na kloszach jedynie dwa razy H7 - co określa rodzaj montowanej tam żarówki halogenowej. Czy taka formalna niezgodność może być powodem do ukarania? Szczerze mówiąc, nie wiem.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
- Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
wręcz przeciwniezgodnie z przeznaczeniem czyli przy normalnej przejrzystości powietrza od zmierzchu do świtu i poza tunelem nie stanowią żadnego zagrożenia w ruchu
www.bmw-diesel.pl
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Yyyyyyyy... racja.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
- Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Swoją drogą, nikt się nie czepiał żółtych halogenów?
www.bmw-diesel.pl
Re: Programowanie R50, R52, R53 - DRL i ciekawe kody
Hmm, a na jakiej podstawie? Jakiś przepis może? ZTCW żółte halogeny są dopuszczalne.bejcman pisze:Swoją drogą, nikt się nie czepiał żółtych halogenów?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic