Wymiana amortyzatorów

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Gabi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 180
Rejestracja: 23 lis 2016, 19:44
Posiadane auto: mini one
Lokalizacja: Zakopane

Wymiana amortyzatorów

Post autor: Gabi »

Witam
Ostatnio, tłuczą mi sie amortyzatory, z tyłu w samochodzie i zastanawiam (musze) wyminic amortyzatory. Szperałam troszke po necie, ale nie za bardzo znam sie na odpowiednim doborze, tych oto amortyzatorów, a rzuciły mi sie, w oczy i po opinii amortyzatory firmy: "Zawieszenia sportowe Eibach B12 Pro-Kit". I teraz mam pytanie do Panów/Pań :) czy polecacie coś tej firmy? i czy akurat coś takiego jak wyżej napisałam. Cenowo wychodzi dosyc drogo, a może polecicie coś tańszego dobrej firmy (tanio nie zawsze dobra jakośc) :), ale ale :) stoje w kropce :D jednym słowem potrzebuje porady :) :D
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Zbigg »

Jedź na przegląd do warsztatu, niech ocenią czy to amortyzatory czy coś innego... choćby tuleje na wahaczach.
Co do samych amorków, to bierz Bilsteiny albo Sachsy. Tu masz w dobrej cenie.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Gabi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 180
Rejestracja: 23 lis 2016, 19:44
Posiadane auto: mini one
Lokalizacja: Zakopane

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Gabi »

Pojadę na przegląd, ale będę chciała po wymieniac parę rzeczy nie mam pojęcia kiedy i co tam było wymieniane :)
Dziękuję
Canusee666
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 159
Rejestracja: 09 wrz 2016, 23:59
Posiadane auto: Mini cooper s r53
Lokalizacja: Uk

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Canusee666 »

ja jezdze na eibachach zarowno amortyzatorach jak i sprezynach i złego słowa powiedzieć nie mogę.
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Zbigg »

Nie umiem powiedzieć ile są warte oryginały w ASO, ktoś się orientuje?

Edit:
Wydaje mi się, ze w oryginale wkładają tam amorki Sachsa, ale pewności nie mam. W zasadzie jakichś dramatycznych różnic w pracy i trwałości pomiędzy KYB, Bilsteinem, Sachsem a Eibachem nie ma, może jedynie Monroe są słabsze, przynajmniej ja mam z nimi złe doświadczenia.

Eibachy nie są czasem krótsze niż fabryczne?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: STi77 »

Z fabryki mój R50 wyjechał na Delphi i jeździ na nich już 13 rok. Gdybym miał wybierać z proponowanych przez Zbigg'a to dla mnie nr 1 Bilstein.
Jeśli myślisz o zestawie B12 Bilsteina to faktycznie tanio nie jest. Można wybrać B6 z fabryczną sprężyną lub B8 z Pro Kitem Eibacha. Amortyzatory B8 ze sprężynami Eibach Pro Kit tworzą właśnie zestaw B12. Trzeba pamiętać, że ta sprężyna obniża samochód o ok 30 mm a amortyzator jest właśnie dedykowany do obniżonego zawieszenia. Seria amortyzatoróww B4 i B6 współpracuje najlepiej z fabryczną sprężyną.
Canusee666
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 159
Rejestracja: 09 wrz 2016, 23:59
Posiadane auto: Mini cooper s r53
Lokalizacja: Uk

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Canusee666 »

Zbigg pisze:Nie umiem powiedzieć ile są warte oryginały w ASO, ktoś się orientuje?

Edit:
Wydaje mi się, ze w oryginale wkładają tam amorki Sachsa, ale pewności nie mam. W zasadzie jakichś dramatycznych różnic w pracy i trwałości pomiędzy KYB, Bilsteinem, Sachsem a Eibachem nie ma, może jedynie Monroe są słabsze, przynajmniej ja mam z nimi złe doświadczenia.

Eibachy nie są czasem krótsze niż fabryczne?
mozliwe ze sa ale ciezko mi powiedzieć
podczas skladania nie musialem uzywac sciagaczy ale to pewnie dlatego ze sprezyny sa 40 mm krotrze
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Zbigg »

Krótkie springi i fabryczne amorki to nie jest dobry pomysł, nie pracuje to jak trzeba a i szansa na awarię większa... miałem tak w innym aucie, co z tego że wygląd się poprawił a zawias usztywnił, jak amorki wylały przed upływem roku.
Ja bym na miejscu koleżanki kupił te B4 i cieszył się sprawnym autem... jeśli to amorki a nie coś innego w zawieszeniu.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Canusee666
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 159
Rejestracja: 09 wrz 2016, 23:59
Posiadane auto: Mini cooper s r53
Lokalizacja: Uk

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Canusee666 »

Zbigg pisze:Krótkie springi i fabryczne amorki to nie jest dobry pomysł, nie pracuje to jak trzeba a i szansa na awarię większa... miałem tak w innym aucie, co z tego że wygląd się poprawił a zawias usztywnił, jak amorki wylały przed upływem roku.
Ja bym na miejscu koleżanki kupił te B4 i cieszył się sprawnym autem... jeśli to amorki a nie coś innego w zawieszeniu.
jak miales zuzyte amory to wylaly
ja latam na nowych i wszystko jak najbardziej wporzadku
i dlaczego to ma niby nie pracowac dobrze?
jezeli sprezyny sa progresywne i dedykowane do danego modelu auta.
nie sadze ze specjalisty z Eibacha nie wiedza co robia
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Zbigg »

Miałem założony nowy komplet, nie były zużyte. A może nie pracować dobrze, bo jak masz krótszą sprężynę to zmienia się zakres pracy amorka, który jest w zasadzie cały czas ściśnięty a już na wybojach dostaje ostro.
W każdym razie warto IMO w razie czego wymieniać komplet, a nie ma większego sensu ładować "lepszych" amorków do fabrycznych springów lub odwrotnie.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Gabi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 180
Rejestracja: 23 lis 2016, 19:44
Posiadane auto: mini one
Lokalizacja: Zakopane

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Gabi »

Odnawiam temat :) pisałam, że muszę wymienić amortyzatory, ale czas, fundusz :D
Chce wymienić teraz przed zimą komplet, ale mam mały problem, a mianowicie amortyzatory Bilsteina B6. Teraz nie wiem jak dobrać sprężyny, a dokładniej jakiej firmy? Ja mam mini one z 2005 roku, jaka powinna być wymiarówka sprężyn? Czy idzie kupić w komplecie z amortyzatorami?
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Zbigg »

Ale w jakim celu chcesz dobierać sprężyny, jeśli akurat B6 się doskonale dogadują z fabrycznymi?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: flapjck1 »

Dopiero b8 jest skrocone
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Gabi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 180
Rejestracja: 23 lis 2016, 19:44
Posiadane auto: mini one
Lokalizacja: Zakopane

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Gabi »

Chce wymienić sprężyny dlatego, że jedna jest na wymarciu, czekam tylko, aż pęknie, dlatego szukam dobrej firmy, aby uniknąć tego.
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Zbigg »

A co rozumiesz przez "na wymarciu"? Nie spotkałem się dotąd z takim określeniem co do springów... bywają zardzewiałe, bywają klapnięte, ale na wymarciu? Zwłaszcza jedna z czterech? :shock:
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
ODPOWIEDZ