Działo się tak:
moja lepsza połowa wybrała się na małą przejażdżkę, solo i po powrocie nieśmiało wspomniała, że jak wracała na światłach i włączyła kierunkowskaz, to zaczęło się dymić spod liczników.
Zacząlem sprawdzać, no i zaczęlo się Najpierw ujrzałem wytopiony bok przerywacza św. awaryjnych (żródło dymu), następnie nie dający znaku życia wskaźnik lewego kierunku na tablicy. a bezpieczniki dobre ale, ale... jak się później okazało bezp. nr 1 był sprytnie "watowany".
Kilka godzin zajęło mi dochodzenie do "prawdy", która okazała się być dość ciekawa - przewody do prawego, bocznego kierunkowskazu miały dość znacznie stopioną izolację - tu pewnie dochodziło do zwarć.
Zmieniłem je na tyle, na ile się dało, tzn. do wiązki za błotnikiem (mam nadzieję, ze dalej są całe).
Mam jednak pytanie do biegłych w elektryce: jak to możliwe, by izolacja się stopiła przy poborzę mocy 5W - tam nie płynie duży prąd dalej - czy dlatego tak mocno zaczą się grzać przerywacz awaryjnych (jaki związek ) i jeszcze: gdzie znaleźć przerywacz kierunków, bo go nie widać i nie słychać , a lewy wskażnik dalej nie działa.
pzdr świątecznie _________________________________________ i czekam na rady
problemy z elektryką
Moderator: flapjck1
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: problemy z elektryką
przerywacz u mnie jest pod deską rozdzielczą (czyli za budzikami), kabelek mógł się przepalić - mogła być lekko uszkodzona lub przetarta izolacja
jeśli chodzi o watowanie bezpieczników to nie praktykuję
jeśli chodzi o watowanie bezpieczników to nie praktykuję
Re: problemy z elektryką
a tak apropo ile trzeba wyłożyć tak orientacyjnie na nową elektryke ??
Re: problemy z elektryką
Cena to jeszcze nic a teraz badz madry i dobierz do auta odpowiednia:)
Re: problemy z elektryką
Weź nic nie mów. Ja mam problem z założeniem halogenów, a co dopiero z całą wiązką
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: problemy z elektryką
za tą cenę to można zrobić calą nową instalację i to lepszą, bo miniacza do nadzwyczajnych nie należy można wrzucić skrzynkę bezpieczników solidną i na normalne a nie szklane itd. i wszysto będzie pasować do auta dobrze...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas