Dźwigienki zaworów-smarowanie

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
conrado
Nowy
Nowy
Posty: 34
Rejestracja: 23 lut 2017, 19:44
Posiadane auto: Morris Minor 1000 1968r
Lokalizacja: Mielec

Dźwigienki zaworów-smarowanie

Post autor: conrado »

Witam. Mam kolejne pytanie odnosnie mojego Morrisa. Silnik podobny jak w mini wiec może ktoś doradzi.
Samochódma 71 000mil. Nie był używany za często w Anglii. Teraz zaczołem nim troche jeżdzic i zawory słychac jak to w starym aucie które raczej nie było remontowane . Jednak w kazdym aucie jak odkrece korek oleju przy pracujacym silniku to bryzga olejem z dzwigienek. W moim morrisie nic a dzwigienki nie wygladaja aby były obficie zmarowane z zewnatrz. W moim drugim kasyku warszawa 223 odkrecajac korek to widac olej na dzwigienkach ale tam jest taka rurka so sika na dzwigienki z góry. Czy w waszych miniakach z silnikami z tej rodziny jest podobnie. Czy olej jest doprowadzany do łozyskowania dzwigienek kanalikami i nic oprócz tego do głowicy nie dochodzi oleju aby pod pokrywą rozbryzgiwał się.
Tutaj jak wygląda ale tylko z zewnatrz https://www.youtube.com/watch?v=kOIPBdd6SSg
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Dźwigienki zaworów-smarowanie

Post autor: flapjck1 »

smarownanie jest z walka - dziurka jest pod kazdym konikiem

luzy zaworowe ustawiaj na 0,3 mm, raczej jak motor zdrowy ( bez przedmuchow ) to nie chlapie zanadto, olej owszem byc powinien


teraz pytanie- jakie masz smarowanie ( ile bar ) bo pamietam ze pisales o klopotach z kontrolka cisnienia oleju....
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
conrado
Nowy
Nowy
Posty: 34
Rejestracja: 23 lut 2017, 19:44
Posiadane auto: Morris Minor 1000 1968r
Lokalizacja: Mielec

Re: Dźwigienki zaworów-smarowanie

Post autor: conrado »

Moim problemem była awaria czujnika w podstawie filtra oleju. Rozebrałem obudowe i wciskałem ten czujnik bo jest taka gumka ale po naciskaniu nie gasła kontrolka. Ciśnienie mierzył mi kolega ale już nie pamiętam ile było- powiedział że nie jak w nowym ale dobre i sporo aut jeździ z niższym.
Jednak ile powinno wynosić w silniku 1098 ?
Mnie martwi suchość w klawiaturze zaworów. Jednak chyba nie mam się czym martwić - przykład w filmiku poniżej - widać że klawiatura nie jest za obficie smarowana jak we wspołczesnych samochodach.
https://www.youtube.com/watch?v=Q8Qc5gy7ynU
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Dźwigienki zaworów-smarowanie

Post autor: artur_rat »

Solidny stół probierczy :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Dźwigienki zaworów-smarowanie

Post autor: flapjck1 »

Fakt ze mozna uruchomic silnik bez pokrywy i nie grozi to utopieniem okolicy w oleju :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
conrado
Nowy
Nowy
Posty: 34
Rejestracja: 23 lut 2017, 19:44
Posiadane auto: Morris Minor 1000 1968r
Lokalizacja: Mielec

Re: Dźwigienki zaworów-smarowanie

Post autor: conrado »

W moim sytuacja wygląda tak https://www.youtube.com/watch?v=W747ZiPdpKs
Czy to jest norma i szykować sie na remonty czy to normalne. Przegladając fimiki na yt to chyba norma. Jednak nie znam nikogo z takim silnikiem a by porównac na żywo
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Dźwigienki zaworów-smarowanie

Post autor: flapjck1 »

Wg mnie norma
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ