Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Enemy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 354
Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
Lokalizacja: Warszawa

Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: Enemy »

Drodzy Forumowicze,
Moje Mini się bardzo grzeje, aż do momentu kiedy pojawia się komunikat o konieczności wolnej jazdy. Samochód jest w warsztacie. Pierwszym podejrzanym byl termostat ale jego wymiana nic nie dala. Po dokladniejszej obserwacji okazalo się, ze plyn lapie spaliny. Kolejnym podejrzanym jest uszczelka pod glowica, ale zanim pojdziemy dalej chcialbym Was spytac czy macie moze jakies doswiadzczenie w takich przypadkach, co jeszcze mozna sprawdzic zeby nie szukac na slepo?

Dziekuje i pozdrawiam,
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: Zbigg »

Objaw typowy dla uszkodzenia uszczelki pod głowicą, w zasadzie oczywisty i nie do pomylenia. Robić.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: flapjck1 »

i sprawdzic czy glowica nie peknieta
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
glide
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: glide »

Cześć,
Mam podobną sytuację: płyn chłodniczy wyciekał z termostatu -> termostat został wymieniony i od tego czasu jest problem z chłodzeniem. Płyn się przegrzewa i w zbiorniczku podnosi się poziom. Temperatura cały czas rośnie. Chłodnica zimna i uruchamia się wentylator.
Czy takie objawy mogą być spowodowane nieszczelnością pod głowicą? Nie wyczułem spalin w pojemniku ale wytwarza się ciśnienie.

Samochód u dealera i jutro mają testować występowanie spalin w układzie chłodzenia.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: flapjck1 »

prawdopodobnie zle odpowietrzony
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: Saguaro »

Najlatwiej kupic za kilka zlotych tester zawartosci spalin w plynie chlodniczym, zrobic test i wszystko jasne :) czasem takie objawy ktore wydaja sie byc ewidentnym uszkodzenie upg okazuja sie wcale nie tym :)
Co do podnoszacego sie poziomu plynu czy cisnienia moze to nawet byc uszkodzony korek zbiorniczka wyrownawczego ktory ma w sobie zaworek cisnieniowy:)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
glide
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: glide »

Saguaro pisze:Najlatwiej kupic za kilka zlotych tester zawartosci spalin w plynie chlodniczym, zrobic test i wszystko jasne :) czasem takie objawy ktore wydaja sie byc ewidentnym uszkodzenie upg okazuja sie wcale nie tym :)
Co do podnoszacego sie poziomu plynu czy cisnienia moze to nawet byc uszkodzony korek zbiorniczka wyrownawczego ktory ma w sobie zaworek cisnieniowy:)
U mnie niestety diagnoza jest kiepska, bo do wymiany uszczelka lub ewentualnie głowica silnika. Zwiększa się ciśnienie w układzie chłodzenia podczas jazdy i wywala płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.

Czy ktoś orientuje się jakie powinny być realne koszty wymiany uszczelki wraz ze sprawdzeniem szczelności głowicy w R56 N14? U dealera niestety chcą kokosy z czekoladą i kolorowym drinkiem.

Może jakiś polecony warsztat w 3mieście lub okolicach?
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik się grzeje/spaliny w płynie chłodniczym

Post autor: orangina »

Koszt ok. 2000 zł. W tej cenie jest robocizna, planowanie głowicy, komplet uszczelek, śruby głowicy, olej z filtrem, płyn chłodniczy i obróbka głowicy.
ODPOWIEDZ