Chiptuning Mini r50

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

czarls
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 06 kwie 2017, 15:47
Posiadane auto: Mini One
Lokalizacja: Gdańsk

Chiptuning Mini r50

Post autor: czarls »

Cześć wszystkim,

Ostatnio naszła mnie ochota na modyfikację mojego mini.
Narazie jest to seryjne 90KM, w FAQ czytałem, że bez problemu można go podnieść na 115.
Czy znacie jakieś fajne i w miarę tanie firmy które by się tego podjęły?
Jakiego rzędu kwotę musiałbym przygotować (w świat minie czy jakoś tak zawołali mi 900zł)

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: flapjck1 »

z one robisz coopera z lekkim plusem

cena okolo 1000 to norma i akcpetowalna IMHO kwota
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
czarls
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 06 kwie 2017, 15:47
Posiadane auto: Mini One
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: czarls »

Ah, rozumiem.
Przeglądałem trochę forum i ktoś pisał o 300zł dlatego pytam, po co przepłacać :P
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: Zbigg »

Przedzwoń, zapytaj co oferują i za ile...jak mnie robili DRL to padło niezobowiązująco, że do +20KM można wyciągnąć bez ingerencji mechanicznych, jedynie odpowiednim zmapowaniem komputera. Nie byłem zainteresowany więc nie dopytywałem.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
czarls
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 06 kwie 2017, 15:47
Posiadane auto: Mini One
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: czarls »

Dzięki, tylko ja Jelenia Góra :/
W sumie głównie to interesowała mnie cena, zrobię to przy okazji :)
Narazie tuning wizualny, wkrótce wrzucę efekty :D
Awatar użytkownika
Zbigg
Wiarus
Wiarus
Posty: 958
Rejestracja: 17 wrz 2015, 23:37
Posiadane auto: R50 (2)
Lokalizacja: KRK

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: Zbigg »

A to już zależy od zakresu prac... w moim przypadku koder siedział w Jeleniej i zdalnie operował na samochodzie co stał w garażu pod Wieliczką. Wiem, że organizują też cykliczne meetingi w okolicach Warszawy.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Awatar użytkownika
Borówa
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 220
Rejestracja: 28 lut 2015, 07:04
Posiadane auto: R53 JCW
Lokalizacja: Kielce

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: Borówa »

Powiem wam, że bardzo duży przyrost mocy oferują jak na jednostkę wolnossącą. Rzadko kiedy takie przyrosty się osiąga przy samym programie nawet w większych silnikach. Wygląda to na dobrą opcję.
Ubezpieczenia komunikacyjne i inne. Korzystne ceny. Wiele Towarzystw Ubezpieczeniowych. 794411003
czarls
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 06 kwie 2017, 15:47
Posiadane auto: Mini One
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: czarls »

Pytanie czy jest to wtedy bezpieczne :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: flapjck1 »

jest, bo silnik jest kastrowany na mocy tylko oprogramowaniem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
szpynior
Nowy
Nowy
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 2017, 15:26
Posiadane auto: Mini Cooper R50
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: szpynior »

Miałem podniesionego Rover 75 z seryjnych 115 do 137, sam program. Później wywalony EGR, poprawiony dolot i wylądowało 150 km. Co do przedmówców +20 Km spokojnie, podniesie się również moment. Takową operację zareklamuję może wykonać mój brat- zajmuje się tym w Lubawie. Czasem jest w Gdańsku .
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: Bzyq »

szpynior w Roverze miałeś silnik 1.8?
A czy po wyrzuceniu EGR trzeba było wstawić jakiś symulator? No i po takiej operacji nowe strojenie?
A jak to jest w Cooperze? Bo ten sam silnik jest w One i tam z 90KM robi się te 120-130KM, natomiast w Cooperze przyrost byłby ok. 15KM. Może inaczej zadam pytanie - jaka wartość jest bezpieczna i od czego zależy ile można wystroić?
Bzyku
szpynior
Nowy
Nowy
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 2017, 15:26
Posiadane auto: Mini Cooper R50
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: szpynior »

To są stosunkowe proste silniki. Można w sofcie wyłączyć EGR albo go zaślepić. Wszystko zależy od kondycji silnika. Bezpiecznie zawsze +15-20% samym programem. Wiadomo dochodzą kwestie związane z posiadanym sprzęgłem, ile jest w stanie przenieść mocy jak i również kondycja wtryskiwaczy (tu zapewne INPA się przyda aby sprawdzić jak się zachowują obecnie i czy nie leją. +15 czy 20 KM już zrobi swoje bo i tak całość rozchodzi się o zmianę momentu obrotowego. U siebie mam benzynę. Lecz w drugim C4 picasso od razu soft +30km, Rover był nie do zdarcia. Można zawsze zrobić dwie mapy - i sprawdzać do momentu kiedy to zacznie kopcić.
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: STi77 »

czarls pisze:Cześć wszystkim,

Ostatnio naszła mnie ochota na modyfikację mojego mini.
Narazie jest to seryjne 90KM, w FAQ czytałem, że bez problemu można go podnieść na 115.
Czy znacie jakieś fajne i w miarę tanie firmy które by się tego podjęły?
Jakiego rzędu kwotę musiałbym przygotować (w świat minie czy jakoś tak zawołali mi 900zł)

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :)
W temacie MINI One i podnoszenia mocy wyczytałem kiedyś, że zdławiony jest nie tylko elektroniką ale ma inną przepustnicę niż Cooper. Nie wnikałem ale może ktoś zna głębiej temat. Poniżej fragment tego artykułu :

Ponieważ silnik wolnossący napełnia się pod ciśnieniem atmosferycznym, to dla dużych obrotów jego zdolność do napełniania spada, gdyż wraz ze wzrostem prędkości przepływu powietrza, rosną jego opory w układzie dolotowym. Oczywiście pomocne może być instalowanie sportowych układów dolotowych, wkładek filtra wykonanych z bawełny, czy zmiana przepustnicy na większą lub przeróbka istniejącej na „thinblade”, ale w przypadku kiedy nie mamy takich możliwości i rozpatrujemy tylko chip tuning silnika – to należy spodziewać się, że dla dużych obrotów przyrost nie będzie znaczny (poza przypadkami, gdzie producent ograniczył osiągi silnika np. dławiąc go przepustnicą, jak chociażby w Mini One, albo Volvo 2.4).
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: STi77 »

Nie pisze co prawda jakiego modelu to dotyczy R50 czy R56 ale może warto zgłębić temat.
GREGOS
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2017, 09:33
Posiadane auto: Mini Cooper D R56
Lokalizacja: Tarnów

Re: Chiptuning Mini r50

Post autor: GREGOS »

STi77 pisze:Nie pisze co prawda jakiego modelu to dotyczy R50 czy R56 ale może warto zgłębić temat.
W przypadku Mini R50 1.6 90km od 1.6 115km różnicą jest sam soft :)
ODPOWIEDZ