stuki w zawieszeniu
-
- Swój Człowiek
- Posty: 111
- Rejestracja: 04 wrz 2011, 08:05
- Posiadane auto: MINI COOPER S
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
stuki w zawieszeniu
Mam kłopot w mini one 2001 przy skręcaniu w lewo coś stuka wymieniłem już łożyska oporowe pod sprężynami troche się poprawiło ale jeszcze lekko stuka
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stuki w zawieszeniu
terkocze czy pojedyncze pukniecie?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 111
- Rejestracja: 04 wrz 2011, 08:05
- Posiadane auto: MINI COOPER S
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: stuki w zawieszeniu
pojedyncze puknięcie
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stuki w zawieszeniu
sprawdz sworzen, koncowke drazka, maglownice i gorne lozyskowanie kolumny mcpherson
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: stuki w zawieszeniu
Auto: MCS R53
Problem:
Po wjechaniu na krawężnik problemu nie ma.... problem zaczyna się gdy muszę z niego zjechać.... kiedy zjeżdżam z krawężnika tyłem, a prawe przednie koło zjeżdża jako ostatnie, to w trakcie kiedy właśnie to koło spada z krawężnika, słychać głośny stuk, który pochodzi na pewno z tego koła. Dźwięk przypominający dźwięk "strzelającej" sprężyny.
Na przeglądzie technicznym nic nie wykazało - zero luzów.
Czasami jeszcze kiedy szybciej/gwałtowniej rusza się na skrzyżowaniu w prawo lub w lewo słychać też z okolic przedniego prawego koło delikatne puknięcie.
Problem:
Po wjechaniu na krawężnik problemu nie ma.... problem zaczyna się gdy muszę z niego zjechać.... kiedy zjeżdżam z krawężnika tyłem, a prawe przednie koło zjeżdża jako ostatnie, to w trakcie kiedy właśnie to koło spada z krawężnika, słychać głośny stuk, który pochodzi na pewno z tego koła. Dźwięk przypominający dźwięk "strzelającej" sprężyny.
Na przeglądzie technicznym nic nie wykazało - zero luzów.
Czasami jeszcze kiedy szybciej/gwałtowniej rusza się na skrzyżowaniu w prawo lub w lewo słychać też z okolic przedniego prawego koło delikatne puknięcie.
Re: stuki w zawieszeniu
Sprawdź końcówki drążka kierowniczego. Wjedź na kanał lub podnośnik, złap końcówkę i zobacz czy potrafisz ręką ją "obrócić" w swojej osi. Te końcówki dostają "luzu skrętnego".
Re: stuki w zawieszeniu
Nie zakładam nowego wątku. Jak w temacie stuki w zawieszeniu ... tył.
Przód zrobiony na tip-top. Jest bajecznie. Tył a zwłaszcza lewa strona pozostwia trochę do życzenia. Napiszę co zrobione i sprawdzone i może coś zasugerujecie:
Zrobione z tyłu:
- nowe sprężyny -30mm Na oryginałach też lekko stukało zwłaszcza podobnie jak teraz z lewej strony. Teraz troszkę się nasiliło ale jest twardziej i krócony jest skok amortyzatora.
- nowe gumy w górnym mocowaniu amortyzatorów,
- łączniki stabilizatora,
- gumy stablizatora
Sprawdziłem dziś na stacji diagnostycznej:
- amortyzatory tył sprawność 50% i 52% (wiem, wynik dupy nie urywa ale mają 13 lat i przeszło 150 tyś km przebiegu a koła na dziurach jeszcze nie skaczą jak ping-pong)
- tuleje wahaczy - OK
- wszystkie elementy metalowo-gumowe - OK
- łożyska na piastach - OK
- tłumik wisi na wieszakach badzo stabilnie.
I teraz moje sugestie:
- coś wpadło pod nadkole, od wewnątrz błotnika i stuka?
- stuka amortyzator ?
Piszcie jak coś wam przyjdzie do głowy.
PS. Myślę o wymianie amorów na krótsze B8 bilsteina ale chyba jeszcze nie czas. A może to już czas?
Przód zrobiony na tip-top. Jest bajecznie. Tył a zwłaszcza lewa strona pozostwia trochę do życzenia. Napiszę co zrobione i sprawdzone i może coś zasugerujecie:
Zrobione z tyłu:
- nowe sprężyny -30mm Na oryginałach też lekko stukało zwłaszcza podobnie jak teraz z lewej strony. Teraz troszkę się nasiliło ale jest twardziej i krócony jest skok amortyzatora.
- nowe gumy w górnym mocowaniu amortyzatorów,
- łączniki stabilizatora,
- gumy stablizatora
Sprawdziłem dziś na stacji diagnostycznej:
- amortyzatory tył sprawność 50% i 52% (wiem, wynik dupy nie urywa ale mają 13 lat i przeszło 150 tyś km przebiegu a koła na dziurach jeszcze nie skaczą jak ping-pong)
- tuleje wahaczy - OK
- wszystkie elementy metalowo-gumowe - OK
- łożyska na piastach - OK
- tłumik wisi na wieszakach badzo stabilnie.
I teraz moje sugestie:
- coś wpadło pod nadkole, od wewnątrz błotnika i stuka?
- stuka amortyzator ?
Piszcie jak coś wam przyjdzie do głowy.
PS. Myślę o wymianie amorów na krótsze B8 bilsteina ale chyba jeszcze nie czas. A może to już czas?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: stuki w zawieszeniu
Imho amor stuka tloczyskiem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: stuki w zawieszeniu
Bingo Flap !!! Wymieniłem amory i jest gitflapjck1 pisze:Imho amor stuka tloczyskiem