Zakup Mini Cooper R50 2004
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2016, 19:19
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Mława
Zakup Mini Cooper R50 2004
Witam.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Jestem poważnie zainteresowany zakupem autka z aukcji:
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... yQAxF.html
To będzie mój pierwszy mini i mam wiele pytań.
Po pierwsze chciałem się dowiedzieć jak rozpoznać czy szyby są oryginalne.
Na co zwrócić szczególnie uwagę w tym konkretnym modelu przed zakupem.
Chciałbym sprawdzić VIN : WMWRC31020TH34202 proszę o polecenie gdzie najlepiej go sprawdzić.
Chodzi mi oczywiście historię tego autka.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Jestem poważnie zainteresowany zakupem autka z aukcji:
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... yQAxF.html
To będzie mój pierwszy mini i mam wiele pytań.
Po pierwsze chciałem się dowiedzieć jak rozpoznać czy szyby są oryginalne.
Na co zwrócić szczególnie uwagę w tym konkretnym modelu przed zakupem.
Chciałbym sprawdzić VIN : WMWRC31020TH34202 proszę o polecenie gdzie najlepiej go sprawdzić.
Chodzi mi oczywiście historię tego autka.
- MattiCS
- Swój Człowiek
- Posty: 185
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 10:12
- Posiadane auto: Mini Cooper S (R53)
- Lokalizacja: Dębica
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Vin np. tutaj: https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder/online lub https://www.bmwvin.com/ . Szyby powinny mieć logo Mini i m.in. rok produkcji - tu powinna widnieć cyfra 4. Po zdjęciach nie widać nic niepokojącego, wręcz bardzo ładny egzemplarz. Jedynie zastanawia mnie kierownica, jest poliftowa trójramienna, zaś deska rozdzielcza 5-cio częściowa - przedliftowa.
P.S. poczytaj - http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=4900
P.S. poczytaj - http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=4900
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2016, 19:19
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Mława
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Dziękuję za szybką odpowiedź. Kierownica jest zastanawiająca.
Odnośnie szyb chciałem zapytać jeszcze o numer w prawym dolnym rogu przedniej szyby.
Co to jest za numer? Pytanie mam jeszcze gdzie można sprawdzić historię auta po nr VIN?
Interesuje mnie jeszcze, czy wszystkie szyby powinny mieć ten sam numer?
Zastanawia mnie czy wersja po 06.2004 jest mniej awaryjna?
Czytałem o skrzyni biegów zmienionej po 2004. Ten egzemplarz ma prawdopodobnie skrzynie starego typu. (model 02.2004 R50 (2))
Sprzedawca poinformował mnie, że wymieniał w nim sprzęgło. Biegi troszkę ciężko wchodzą. Obawiam się, że może coś być ze skrzynią biegów.
Odnośnie szyb chciałem zapytać jeszcze o numer w prawym dolnym rogu przedniej szyby.
Co to jest za numer? Pytanie mam jeszcze gdzie można sprawdzić historię auta po nr VIN?
Interesuje mnie jeszcze, czy wszystkie szyby powinny mieć ten sam numer?
Zastanawia mnie czy wersja po 06.2004 jest mniej awaryjna?
Czytałem o skrzyni biegów zmienionej po 2004. Ten egzemplarz ma prawdopodobnie skrzynie starego typu. (model 02.2004 R50 (2))
Sprzedawca poinformował mnie, że wymieniał w nim sprzęgło. Biegi troszkę ciężko wchodzą. Obawiam się, że może coś być ze skrzynią biegów.
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Ładnie utrzymany (albo zrobiony) przedlift -> zderzaki, lampy. deska, skrzynia bez wątpienia starego typu. Co do kierownicy, to nie jest wyznacznikiem niczego, zdarzają się trójramienne w przedliftach fabrycznie, ale też i podmienione z powodu zużycia lub upodobań. Ten ma dość niski (a raczej normalny przebieg) i mało wypierdziane fotele, więc raczej kierownica też nie powinna się zniszczyć. Można by spojrzeć na pedały, jak są starte, ale to w sumie bez znaczenia. Z autem do dobrego mechanika i kupować jak się obroni.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Nowy
- Posty: 61
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 21:52
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Północ i Południe
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Nie ma trójramiennej kierownicy przed i poliftowej. Kierownica trójramienna nie przechodziła liftingu. Dwuramienna podczas liftingu dostała lepsze skórzane obszycie, można ją odróżnić po dziurkowanej fakturze w wersji nowszej.
Trójramienna kierownica w pierwszej generacji (R50/R52/R53) zawsze była wyposażeniem dodatkowym, jedynie wersje specjalne zawierały ją w standardzie (Checkmate, Sidewalk, GP).
Trójramienna kierownica w pierwszej generacji (R50/R52/R53) zawsze była wyposażeniem dodatkowym, jedynie wersje specjalne zawierały ją w standardzie (Checkmate, Sidewalk, GP).
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Jeśli masz na myśli taką dziurkowaną fakturę w dwuramiennej kierownicy jak piszesz "poliftowej" to chyba nie masz racji. Kierownica dwuramienna podobnie jak trójamienna nie przechodziła liftingu. Była zwykła, skórzana (bez wypustek w okolicy kciuków) i taka jak na zdjęciu poniżej (foto. MINI R53 przedliftowe).MacOlo pisze:Nie ma trójramiennej kierownicy przed i poliftowej. Kierownica trójramienna nie przechodziła liftingu. Dwuramienna podczas liftingu dostała lepsze skórzane obszycie, można ją odróżnić po dziurkowanej fakturze w wersji nowszej.
Trójramienna kierownica w pierwszej generacji (R50/R52/R53) zawsze była wyposażeniem dodatkowym, jedynie wersje specjalne zawierały ją w standardzie (Checkmate, Sidewalk, GP).
PS. Ja też mam taką w R50 przedlift. Po nr VIN występuje w moim jako wyposażenie opcionalne "253 Leather Steering Wheel Cooper S"
- Załączniki
-
- pic02.jpg
- (59.92 KiB) Pobrany 477 razy
- Aikonus
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
- Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Ja mam polifta i kierownice mialem dwuramienna(ale zmienilem na trójramienna)...kierownica trójramienna byla w opcji za dopłata, podobno.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2016, 19:19
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Mława
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Dane po numerze VIN : WMWRC31020TH34202 : S255 Sports leather steering wheel, Można wnioskować, że to opcja dodatkowa.
Dzisiaj oglądałem auto jeszcze raz jestem prawie zdecydowany. Z mankamentów, które odkryłem trzeba dodać, że głośno chodzą rolki od alternatora lub pompy wspomagania te na pasku, nie znam się dokładnie. zastanawiam się czy droga jest wymiana, Wspomaganie chodzi cichutko. Po załączeniu klimy słychać, że silnik pracuje nierówno ale to chyba normalne. Po lewej stronie od góry pod głowica widać drobny wyciek jakby pocenie się. Pod autem od dołu(prawe koło) też widać lekko zabrudzone olejem końcówkę dróżka kierowniczego. Nie jest to typowy wyciek, że coś kapie ale jest zabrudzenie olejem pokryte brudem.
Dzisiaj oglądałem auto jeszcze raz jestem prawie zdecydowany. Z mankamentów, które odkryłem trzeba dodać, że głośno chodzą rolki od alternatora lub pompy wspomagania te na pasku, nie znam się dokładnie. zastanawiam się czy droga jest wymiana, Wspomaganie chodzi cichutko. Po załączeniu klimy słychać, że silnik pracuje nierówno ale to chyba normalne. Po lewej stronie od góry pod głowica widać drobny wyciek jakby pocenie się. Pod autem od dołu(prawe koło) też widać lekko zabrudzone olejem końcówkę dróżka kierowniczego. Nie jest to typowy wyciek, że coś kapie ale jest zabrudzenie olejem pokryte brudem.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2016, 19:19
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Mława
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Dodam jeszcze jedno autko z ogłoszenia: http://allegro.pl/mini-cooper-s-1-6-t-2 ... ml#thumb/8
Wygląda obiecująco.Może ktoś z forumowiczów wypowie się fachowym okiem o tym drugim.
Wygląda obiecująco.Może ktoś z forumowiczów wypowie się fachowym okiem o tym drugim.
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
No tu już masz ładnie wyposażoną S-kę... i tyle można na oko powiedzieć. Jak ja szukałem, to obejrzałem ze 40 aut, po odsiewie dwa zawiozłem do mechesa i jeden się obronił... śmiga od 1,5 roku tfu tfu bez niespodzianek.amator82 pisze:Dodam jeszcze jedno autko z ogłoszenia: http://allegro.pl/mini-cooper-s-1-6-t-2 ... ml#thumb/8
Wygląda obiecująco.Może ktoś z forumowiczów wypowie się fachowym okiem o tym drugim.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
- MattiCS
- Swój Człowiek
- Posty: 185
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 10:12
- Posiadane auto: Mini Cooper S (R53)
- Lokalizacja: Dębica
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
Powiem Ci tak, że jeśli zastanawiasz się, który z tych dwóch to bierz zdecydowanie S-kę. Pokochasz go jak się przejedziesz i poczujesz moc Natomiast zdjęcia wyglądają w porządku. Zwróć uwagę na wspomaganie i tu na pracę kompresora. I standardowo, oglądać i sprawdzać.amator82 pisze:Dodam jeszcze jedno autko z ogłoszenia: http://allegro.pl/mini-cooper-s-1-6-t-2 ... ml#thumb/8
Wygląda obiecująco.Może ktoś z forumowiczów wypowie się fachowym okiem o tym drugim.
-
- Nowy
- Posty: 61
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 21:52
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Północ i Południe
Re: Zakup Mini Cooper R50 2004
W takim razie nie mam racji i wychodzi na to, że nie ma żadnej kierownicy przed i poliftingowej. Jednak zwykłej skórzanej (nie plastikowej) nie widziałem nigdy w poliftach. Takiej jak ta: http://image.motortrend.com/f/2006_mini ... _wheel.jpgSTi77 pisze:Jeśli masz na myśli taką dziurkowaną fakturę w dwuramiennej kierownicy jak piszesz "poliftowej" to chyba nie masz racji. Kierownica dwuramienna podobnie jak trójamienna nie przechodziła liftingu. Była zwykła, skórzana (bez wypustek w okolicy kciuków) i taka jak na zdjęciu poniżej (foto. MINI R53 przedliftowe).MacOlo pisze:Nie ma trójramiennej kierownicy przed i poliftowej. Kierownica trójramienna nie przechodziła liftingu. Dwuramienna podczas liftingu dostała lepsze skórzane obszycie, można ją odróżnić po dziurkowanej fakturze w wersji nowszej.
Trójramienna kierownica w pierwszej generacji (R50/R52/R53) zawsze była wyposażeniem dodatkowym, jedynie wersje specjalne zawierały ją w standardzie (Checkmate, Sidewalk, GP).
PS. Ja też mam taką w R50 przedlift. Po nr VIN występuje w moim jako wyposażenie opcionalne "253 Leather Steering Wheel Cooper S"