Mini 1000 '76

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Mini 1000 '76

Post autor: Beny »

Chciałbym przedstawić kolejne mini, które pojawiło się w moim zbiorze.
Cały pomysł był dość spontaniczny - czarne mini, które przedstawiłem w osobnym temacie jest w podłym stanie i wymaga remontu totalnego, na który potrzebny jest czas, a jeździć czymś trzeba więc ... Sebastian Bąciaszek znalazł i sprowadził mi taką litrówkę - bardzo w tym miejscu dziękuję i polecam usługi Sebastiana - i nie jest to żadne lizanie dupy po prostu szybki, sprawnie załatwiony temat za rozsądne pieniądze.
Samochód ma parę niedomagań, kilka dziur w podłodze, mechanika do przeglądu - ale założenie jest takie żeby pojeździć tym autem 2-3 lata i dopiero potem większy remont.
Mam kilka pomysłów stylistycznych - inne felgi, czarny dach żeby ten otwierany nie rzucał się tak w oczy, mechanicznie - założenie hamulców tarczowych i silnik 1300 - ale to zapewne w kolejnym roku.
Kilka zdjęć poniżej
Załączniki
02.JPG
02.JPG (208.95 KiB) Przejrzano 664 razy
03.JPG
03.JPG (186.42 KiB) Przejrzano 664 razy
07.JPG
07.JPG (207.37 KiB) Przejrzano 664 razy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini 1000 '76

Post autor: Beny »

i jeszcze porcja zdjęć żeby nie było że jest tak pięknie
Załączniki
4.png
(652.72 KiB) Pobrany 613 razy
17.png
(657.58 KiB) Pobrany 613 razy
14.png
(497.57 KiB) Pobrany 613 razy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: Mini 1000 '76

Post autor: Minis »

Fajne autko, mk3 była obiektem moich marzeń. :D
MJ
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: markfive »

I etap prac przy samochodzie Tomka

PRZEGLĄD ogólnego stanu nadwozia i mechaniki ujawnił zarówno dobre jak i złe wiadomości.

1.Nadwozie

Plusy:
Nadwozie było naprawiane - wstawione nowe błotniki przednie, przedni pas,tylny pas pod zderzakiem i progi zewnętrzne. Podłoga wewnątrz i w bagażniku ma wspawane łaty. Nadwozie polakierowane, bez widocznych na zewnątrz poważniejszych wad wymagających od razu interwencji.
Szyberdach, nie przecieka. Spasowanie drzwi i klap poprawne.
Samochód prawdopodobnie przez wiele lat przechowywany był w pomieszczeniu. Gdyby stał na zewnątrz, nadwozie było by bardziej skorodowane. Wnętrze i tapicerka w dobrym stanie.
Minusy:
Naprawy blacharskie i lakierowanie robione były bez demontażu zespołu napędowego i wózków. Łaty podłogi i bagażnika wstawiane od wewnątrz. Tak, że gorzej wygląda to od spodu. Naprawy wykonane były wiele lat temu. Profil tylnej ściany z prawej strony niezbyt dokładnie pasuje do podstawy lampy. Konieczne jest również zastosowanie innej uszczelki pokrywy bagażnika.

2.Tylne zawieszenie i układ hamulcowy

Plusy:
Rama tylnego wózka jeszcze w przyzwoitym stanie.Nie ma wyczuwalnych luzów na osiach wahaczy czy łożyskach piast.Poduszki nie są wygniecione. Przewody hamulcowe w dobrym stanie.
Minusy:
Bębny hamulcowe mocno zużyte. Regulator szczęk z lewej strony unieruchomiony. Nieprawidłowo założone sprężyny powrotne szczęk. Nieprawidłowo zamontowana linka ręcznego hamulca. Po wymianie bębnów konieczna będzie również wymiana szczęk

3.Przednie zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy

Plusy:
Nie ma nadmiernych luzów na sworzniach zwrotnic, osiach górnych wahaczy i łożyskach piast. Półcylinderki hamulcowe, szczęki, tarcze (podstawy z regulatorami) i bębny były wymienione na nowe. Bębnowy układ hamulcowy z przodu, w tak dobrym stanie, to w tych rocznikach rzecz raczej nie spotykana.
Minusy: Do wymiany tulejki gumowe dolnych wahaczy i gumy drążków reakcyjnych. Drążki pokrzywione (być może ktoś w ten sposób "poprawiał" geometrię). Obydwie osłony gumowe przekładni kierowniczej porozrywane, do wymiany (prawa praktycznie nie istniejąca)

4.Zespół napędowy. A seria 998 Borg&Beck, rozrusznik bezwładnościowy. Głowica 12G940, gaźnik HS4

Plusy:
Silnik zapala, "jest na chodzie" nic w nim nie łomocze, ciśnienie oleju jest, chłodnica była wymieniana. Kompletny układ wydechowy RC40 w dobrym stanie wymagający oczyszczenia z powierzchniowej rdzy i zabezpieczenia farbą żaroodporną.
Minusy:
To nie jest silnik gwarantujący bezawaryjną jazdę przez najbliższy rok czy dwa. Widoczne uszkodzenie (pęknięcie bloku) w miejscu mocowania pompy wody. Głośna praca łańcucha rozrządu (A seria nie ma napinacza). Uszkodzony gwint korka spustowego oleju ( zastępczy patent). Montaż kolektorów na silikon, całość mocno zaniedbana,przecieki oleju i zasadnicze pytanie "co miał na myśli" modyfikator silnika zakładając do niego głowicę z 1,3 (bez wyjmowania zespołu na zewnątrz i prawdopodobnie bez kontroli stanu układu korbowo tłokowego).
Zespół napędowy wymaga weryfikacji stanu silnika, sprzęgła, skrzyni, przekładni głównej i ewentualnego remontu.
Układ wydechowy źle zamontowany. Problemy ze zmianą biegów.
Analizując wszystkie zauważone usterki i błędy montażu można przypuszczać,że prace przy tym samochodzie nie były wykonane profesjonalnie, co niestety powoduje utratę zaufania do sprawności mechaniki bez dokładnego przeglądu.

5.Instalacja elektryczna

Plusy:
Sprawny akumulator
Minusy:
Instalacja to mix wiązek, przedniej z lat 70 tych do deski z zegarem centralnym i tylnej z lat 80 tych. Widać sporo przeróbek. Doraźne naprawy wykonane były niedbale i na zasadzie amatorskiej prowizorki. Końcówki przewodów i wszystkie złącza mocno utlenione. Kilka końcówek "wiszących na włosku". Popękana izolacja przewodów. Taka instalacja nie ma prawa działać. Powoduje duże spadki napięć, przerwy w obwodach a nawet zwarcia.

NAPRAWA

Zgodnie z planem Tomka, samochód ma bezproblemowo jeździć przez co najmniej rok / dwa. Kompleksowa odbudowa nadwozia będzie ewentualnie zrobiona w przyszłości.

Co w tym celu aktualnie zostało zrobione:

1.Nadwozie

W dwu miejscach - przednie nadkole wewnętrzne i podłoga bagażnika wspawane zostały łatki.
Przy okazji naprawy instalacji elektrycznej wymienione zostały klosze tylnych lamp (prawa razem z podstawą)i klosze kierunkowskazów przednich. Naprawiony i wyregulowany został zamek maski silnika. Oderwany wspornik górnej poprzeczki pasa przedniego został przyspawany.
Komora silnika została oczyszczona i pomalowana. Wzmocniony został wspornik górnego drążka silnika.

2.Tylne zawieszenie i układ hamulcowy

Prawa strona - oczyszczone bębny, szczęki, sprężyny szczęk. Wyregulowany luz między szczękami a bębnem. Lewa strona - czynności jak z prawej strony plus uruchomienie regulatora i wymiana jednej szpilki piasty. Linka dźwigni ręcznego hamulca zamontowana prawidłowo i wyregulowana

3.Przednie zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy

Wymienione tulejki wahaczy dolnych i gumy drążków reakcyjnych. Drążki wyprostowane. Wymienione osłony gumowe przekładni kierowniczej. Końcówki drążków przekładni wkręcone równo z obu stron.Poprzednio prawa wkręcona była na 23 mm a lewa na 10 mm. Bębny i szczęki hamulcowe oczyszczone.Wyregulowany luz między szczękami a bębnami.

4.Zespół napędowy.

Zadecydowaliśmy, że teraz najrozsądniejszym wyjściem jest zamontowanie kompletnego odbudowanego zespołu napędowego 998 A+. Wymontowany silnik 998 A serii z głowicą 12G940 będzie rozebrany a decyzje co do jego odbudowy zostaną podjęte po weryfikacji stanu części. Zamontowany został aluminiowy kolektor ssący z gaźnikiem HS4 i kompletny wydech RC40. Cały osprzęt silnika został zregenerowany. Naprawiony został mechanizm zmiany biegów quick shift i jego mocowanie do tunelu oraz pompa i siłownik hydrauliczny sprzęgła

5.Instalacja elektryczna

Instalacja została naprawiona. Wymieniono uszkodzone przewody i złącza. Usunięto błędy połączenia wiązek tył / przód. Usunięta została prowizoryczna instalacja radia i głośników, zbędna, bo radia już nie było, a część okablowania odcięta. Podłączony został obwód kontrolki spadku ciśnienia oleju. W zestawie wskaźników był tylko manometr ciśnienia.

ILUSTRACJE wykonanych prac zamieszczone będą w kolejnych postach.

Powyższy opis nie zawiera wszystkich szczegółów wykonanych prac.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: markfive »

Ilustracje cz.1
B0446 - tył lewa strona. Unieruchomiony regulator szczęk. Nieprawidłowo zapięta sprężyna. Ucięta szpilka. Widoczne zużycie bębna.

B0458 - tył lewa strona, regulacja uruchomiona, szpilka piasty wymieniona.

B0487 - wyciągamy zespół napędowy.
Załączniki
B0446.jpg
B0446.jpg (106.66 KiB) Przejrzano 533 razy
B0458.jpg
B0458.jpg (100.51 KiB) Przejrzano 533 razy
B0487.jpg
B0487.jpg (133.63 KiB) Przejrzano 533 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: markfive »

ilustracje cz.2

B0490 - silnik, widok z tyłu

B0494 - silnik, widok z przodu

B0504 - komora silnika
Załączniki
B0490.jpg
B0490.jpg (132.75 KiB) Przejrzano 532 razy
B0494.jpg
B0494.jpg (138.1 KiB) Przejrzano 532 razy
B0504.jpg
B0504.jpg (117.6 KiB) Przejrzano 532 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: markfive »

ilustracje cz.3

B0539mfv - komora silnika przygotowana do zamontowania zespołu napędowego.

B0652mfv - odbudowany zespół napędowy A+ 998 LC po testach na stanowisku.

BC0672 - wkładamy zespół napędowy
Załączniki
B0539mfv.jpg
B0539mfv.jpg (118.51 KiB) Przejrzano 529 razy
B0652mfv.jpg
B0652mfv.jpg (142.5 KiB) Przejrzano 529 razy
BC0672.jpg
BC0672.jpg (146 KiB) Przejrzano 529 razy
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: lilek »

I to się nazywa profesjonalnym i rzetelnym podejściem do tematu facepalm
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini 1000 '76

Post autor: Beny »

A co to za facepalm Lilku? ;)
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: flapjck1 »

igor ma klopot z emotkami :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: flapjck1 »

patrzyles za czapkami?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini 1000 '76

Post autor: lilek »

W telefonie mi się te emotikony popieprzyły
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Mini 1000 '76

Post autor: artur_rat »

Bardzo fajnie zrobiona "prezentacja"
Pytanie.........: jaki jest koszt takiego odświeżenia silnika?
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini 1000 '76

Post autor: Beny »

To jest pytanie do Marka na priv, w naszym przypadku (Marka i Moim) trudno to wycenic bo sporo w tym - nazwijmy to "barteru"
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini 1000 '76

Post autor: Beny »

flapjck1 pisze:patrzyles za czapkami?
Patrzyłem, jest pozytywnie - odezwij się po urlopie i bądź miły na FB ;)
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
ODPOWIEDZ